• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:08:35 följande:
    Jag och helt säkert många andra med mig har väldigt goda erfarenheter av män, men tyvärr en hel del dåliga med som ofta kommer när man skaffar barn. Dåliga val - om jag är helt ärlig så tror jag att det kan röra sig om den mkt grova gissningen 4% eller så som är bra män att skaffa barn med. Eftersom spåkulor inte existerar så är det svårt att se i förväg.

Dom korta stunder jag varit singel har jag varit mkt nöjd, helt ärligt. Vad finns att ogilla liksom?
    För att ni har orimliga förväntningar på män efter ni har fått barn. Om ni hade samma förväntningar som era mammor så hade ni inte blivit missnöjda.
  • Anonym (A)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:09:59 följande:
    För att ni har orimliga förväntningar på män efter ni har fått barn. Om ni hade samma förväntningar som era mammor så hade ni inte blivit missnöjda.
    Knappast
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:09:59 följande:
    Det är våra mammor som uppfostrat oss att välja bra män, uppfostrar oss att utbilda oss. uppfostrat oss till självständighet. Missat den detaljen?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 18:59:48 följande:
    Du är dum i huvudet. Den kostar mindre än den förra så sklart.

Irland har precis folkomröstat med en stor majoritet för att kvinnans ansvar för hemmet ska stå kvar i grundlagen. Det är du som har en äcklig manshatande människosyn som inte rimmar med en majoritet av världen.

www.dn.se/varlden/kvinnans-plikter-kvar-i-irlands-grundlag/
    personangrepp alltså. Vet du vad en etta kostar i göteborg? Hur många änkor har råd med en sådan? snälla utbilda mig 😂😂😂 patetiskt hur vissa män tror sig kunna något, men om och om bevisar sin okunskap
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:06:52 följande:
    sänk dina krav och knulla män. du tror det är lätt för kvinnor att ändra sina preferenser, så varsågod. Testa och se. Du har samma rätt, samma rättigheter och skyldigheter som mig. Det finns alltså ingen orättvisa. 
    När du skriver så utövar du ett förtryck mot män. Det är ett strukturellt förtryck mot män som grundar sig i attityder och inte i lagen.

Ingen har krävt att kvinnor ska ändra sina preferenser. Ni krävde från början att män ska ändra på sig och bli mindre lösaktiga innan jag avslöjade ert hyckleri när ni inte vill det i praktiken.
  • Anonym (M)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:15:15 följande:
    personangrepp alltså. Vet du vad en etta kostar i göteborg? Hur många änkor har råd med en sådan? snälla utbilda mig 😂😂😂 patetiskt hur vissa män tror sig kunna något, men om och om bevisar sin okunskap
    Han blir mer och mer desperat, argumenten tryter. Han får inget medhåll på sina inlägg. 
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:16:29 följande:
    När du skriver så utövar du ett förtryck mot män. Det är ett strukturellt förtryck mot män som grundar sig i attityder och inte i lagen.

Ingen har krävt att kvinnor ska ändra sina preferenser. Ni krävde från början att män ska ändra på sig och bli mindre lösaktiga innan jag avslöjade ert hyckleri när ni inte vill det i praktiken.
    Jasså? Vilket hyckleri? Att kvinnor har rätt till sin egen kropp. precis som män. Att kvinnor har rätt till sina preferenser. Precis som män. Inget kön är berättigad en partner. Så var är hyckleriet? Är det hyckleri att kvinnor inte nöjer sig med skunk? Ska kvinnor tvingas attraheras av sunk för att män tydligen nöjer sig med första bästa fitta? Var är hyckleriet? Vet du vad ordet hyckla betyder?
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:15:15 följande:
    Den kostar mindre än en tvåa eller ett radhus. Haha, du är så dum att du inte fattar att alla generationer inte sitter med miljonlån som din generation gör. Du ser det som självklart att man skuldsätter sig till skyarna.
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:16:29 följande:

Och du förstår fortfarande inte att du inte kan ändra mäns sexvanor med lagstiftning. 

• Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-10 19:18:05 följande:
    Han blir mer och mer desperat, argumenten tryter. Han får inget medhåll på sina inlägg. 
    Glöm det. Ni är en ilsken minoritet, vilket folkomröstningen på Irland visade.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?