• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:10:14 följande:
    ingen aning vad random kvinna förväntar sig. Om man själv vill så gör man sitt bästa för att det ska ske, inte komplicerat.
    Du säger att det inte är komplicerat, menar du för dig personligen, eller pratar du för alla andra?
  • Anonym (Elisabeth)

:) tack vare att kvinnor idag har rätt till sin egen sexualitet (vilket vi inte hade för 60-70 år sen- vilket ni män dock hade (om jag nu måste påminna om det)) så har det inneburit att fler män idag än förr har möjlighet att ha en sexuell relation med en eller flera kvinnor utan att behöva gifta sig med henne.

Är det dit du vill TS? Begränsa möjlighet för män och kvinnor att kunna ligga med varandra utan förpliktelser och återinföra strikta regler kring relationer och äktenskap?

För problemet som uppstår om du vill begränsa abort och tvinga kvinnor att bli mödrar är att vi kommit så långt i vårt jämställdhetsarbete att samhället då kommer samhället också kräva större ansvar av fäderna som gjort kvinnan gravid. Idag har män friheten att kunna välja bort faderskapet och betala sig fri. Skulle kvinnor tvingas till moderskap så kommer större krav också ställas på männen.

Jag tror du skulle få en massa arga män efter dig med ditt förslag. Många män ånjuter friheten att kunna ha sex med kåta kvinnor. sen att du är ett ufo som inte får till det med damer är ett enskilt problem. Och ett problem som är ditt och inte för gemene man.

• Anonym (Elisabeth)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:25:50 följande:
    Läs vad jag skriver.

I praktiken säger kvinnor nej till sex mycket oftare, och det vet du och alla andra mycket väl. Kvinnor är försiktigare pga av högre risk, men eftersom den risken idag i princip är borta så har balansen rubbats och kvinnor har extremt mycket sexuellt makt.
    Så du menar att vi ska trolla bort tusentals år av instinkt bara för att vi idag lever i ett modernt samhälle? Sorry men så är inte naturen skapt.

Som kvinna kan jag bli med barn. Ett tillstånd som är livshotande om det inte varit för den moderna sjukvården. Alla män jag ligger med KAN potentiellt bli far till mina barn. Denna riskbedömning och insikt finns i mitt DNA som jag delar med andra däggdjurs honor. Alla honor i naturen är selektiva för att kunna föda den bästa avkomman. Hanar selekteras bort. Många handjur får aldrig ens komma till under sin livstid. Ibland består flockar av hundratals honor och enbart en hane som får para sig med flocken(den starkaste).

Du vill alltså ändra på naturlagarna?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 13:14:17 följande:
    Du säger att det inte är komplicerat, menar du för dig personligen, eller pratar du för alla andra?
    Ingen aning vad andra gör och tänker, jag kan bara tala för mig själv. Det finns en myriad av olika beteenden hos olika människor.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:18:17 följande:

:) tack vare att kvinnor idag har rätt till sin egen sexualitet (vilket vi inte hade för 60-70 år sen- vilket ni män dock hade (om jag nu måste påminna om det)) så har det inneburit att fler män idag än förr har möjlighet att ha en sexuell relation med en eller flera kvinnor utan att behöva gifta sig med henne.

Är det dit du vill TS? Begränsa möjlighet för män och kvinnor att kunna ligga med varandra utan förpliktelser och återinföra strikta regler kring relationer och äktenskap?

För problemet som uppstår om du vill begränsa abort och tvinga kvinnor att bli mödrar är att vi kommit så långt i vårt jämställdhetsarbete att samhället då kommer samhället också kräva större ansvar av fäderna som gjort kvinnan gravid. Idag har män friheten att kunna välja bort faderskapet och betala sig fri. Skulle kvinnor tvingas till moderskap så kommer större krav också ställas på männen.

Jag tror du skulle få en massa arga män efter dig med ditt förslag. Många män ånjuter friheten att kunna ha sex med kåta kvinnor. sen att du är ett ufo som inte får till det med damer är ett enskilt problem. Och ett problem som är ditt och inte för gemene man.

Varför använder du ett sånt uttryck som ufo om män som inte får till det med kvinnor?
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:33:45 följande:
    Ingen aning vad andra gör och tänker, jag kan bara tala för mig själv. Det finns en myriad av olika beteenden hos olika människor.

Helt klart. Jag kan ändå se att vissa beteenden är vanligare och mer accepterat än andra.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Löst)

Alla incels kan ligga med varandra. Problemet är löst.

• Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-10 12:36:41 följande:
    Varför ska män ha det bättre än kvinnor?
    Varför ska inte båda kön kunna ha det lika bra?
    Män har det inte bättre, män har det sämre än kvinnor.

Det är ni som behöver svara på varför ni vill ha det så och varför båda kön inte ska kunna ha det lika bra.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:04:12 följande:
    Män har det inte bättre, män har det sämre än kvinnor.

Det är ni som behöver svara på varför ni vill ha det så och varför båda kön inte ska kunna ha det lika bra.
    sänk dina krav och knulla män. du tror det är lätt för kvinnor att ändra sina preferenser, så varsågod. Testa och se. Du har samma rätt, samma rättigheter och skyldigheter som mig. Det finns alltså ingen orättvisa. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?