• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:24:20 följande:
    Nej. varför skulle någon bry sig? Du har inte rättighet till en kvinna. du har inte rättighet till en relation. det är din egen angelägenhet, ingen annans ansvar. staten fördelar inte kvinnor, inte heller män, staten reglerar inte kvinnor, inte heller män. Varför tror du att du har en medfödd rättighet till en annan människa? vidrig åsikt. Du har rätt ATT ha en relation, inte rättighet att kräva. utbilda dig. dessa svar bevisar bara otroligt låg kunskapsnivå, kvinnoförakt, skunk och sunk
    Jag har inte heller krävt en relation. Jag vill bara ha rättvisa förutsättningar som du motsätter dig.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:45:18 följande:
    Anonym (Sluta hora!) skrev 2024-03-08 20:50:28 följande:
    Vilka fördelar har män blivit utan? 
    Ska ni förneka det också?

Vi har redan nämnt det. Att ha kontroll över ekonomin och inte behöva ta hand om hem eller barn som exempel.
    Ja visst är det TRÅKIGT när makten blir jämnare fördelad mellan hushållets vuxna individer!

Var glad för att kvinnor bara vill ha jämställdhet och inte ombytta roller!
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 09:56:17 följande:
    Jag bryr mig inte. Tyck vad du vill. 
    Tror du att andra kvinnor bryr sig att många män tycker det?
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:29:29 följande:
    Förklara då varför det inte fanns ett sexuellt matriarkat förut. Hur var det möjligt att kvinnor sprang till män förut när du menar att det inte kan hända?
    Är det det du vill, att en desperat kvinna som inte kan försörja sig  själv ska springa efter dig?

Så du får känna makt över henne? Att hon är beroende av dig?

Fortsätt drömma, tidsmaskinen är inte upptäckt ännu. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-09 10:39:28 följande:
    Tror du att andra kvinnor bryr sig att många män tycker det?
    Nej. 
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:26:29 följande:
    Jasså? både min mormor och farmor säger att de önskar de vore unga i denna nutid. För att livet är bättre för kvinnor. så vad exakt anser din mormor/farmor är sämre för kvinnor? Pajas 😂
    De är nöjda med sitt liv och att de inte behövde jobba så mycket när barnen var små som dagens unga kvinnor. Att din mormor och farmor säger så är antagligen för att de har blivit politiskt indoktrinerade.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:36:15 följande:
    Jag har inte heller krävt en relation. Jag vill bara ha rättvisa förutsättningar som du motsätter dig.
    Vilken rättvisa då? Vilka förutsättningar?
    du har rätt att dejta, man som kvinna, oavsett etnicitet, religion, ålder (inte ej byxmyndiga obviously)
    du har rätt att säga ja tack och nej tack till dejter som erbjuds. Du får lov att erbjuda dejt till annan part, som har samma rätt att säga ja tack och nej tack.
    du har rätt till din egen kropp, och rätt till att endast dejta, ha sex osv med lagligt samtycke.

samma rätt har jag. Så vad skiljer oss åt? förklara gärna vilka fördelar jag har? Vilka orättvisa förutsättningar jag har?

vi hat båda exakt lika mycket rättigheter och skyldigheter.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:41:25 följande:
    De är nöjda med sitt liv och att de inte behövde jobba så mycket när barnen var små som dagens unga kvinnor. Att din mormor och farmor säger så är antagligen för att de har blivit politiskt indoktrinerade.
    De behövde inte jobba? Jasså? Konstigt att de båda jobbade heltid och slet för att få ihop ekonomin. Samtidigt som de förväntades ta hand om hem och barn. dessutom fått låg pension på grund av lägre lön, och att de tog all vabb. tror nog du behöver ringa din mormor/farmor igen och läsa på lite. du bevisar att du är outbildad om och om igen
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 10:40:58 följande:
    Är det det du vill, att en desperat kvinna som inte kan försörja sig  själv ska springa efter dig?

Så du får känna makt över henne? Att hon är beroende av dig?

Fortsätt drömma, tidsmaskinen är inte upptäckt ännu. 
    Nej, men det är precis det du vill att desperata män ska springa efter dig och vara tillgängliga hela tiden. Ni gillar att ha makt över män och att skratta åt män som är ensamma.

Jag vill faktiskt att det ska vara lika för alla, män och kvinnor, men det är tydligen för mycket begärt. Ni vill inte ge upp makten som ni har.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:41:46 följande:
    Vilken rättvisa då? Vilka förutsättningar?
    du har rätt att dejta, man som kvinna, oavsett etnicitet, religion, ålder (inte ej byxmyndiga obviously)
    du har rätt att säga ja tack och nej tack till dejter som erbjuds. Du får lov att erbjuda dejt till annan part, som har samma rätt att säga ja tack och nej tack.
    du har rätt till din egen kropp, och rätt till att endast dejta, ha sex osv med lagligt samtycke.

samma rätt har jag. Så vad skiljer oss åt? förklara gärna vilka fördelar jag har? Vilka orättvisa förutsättningar jag har?

vi hat båda exakt lika mycket rättigheter och skyldigheter.
    Ta bort alla feministiska åtgärder då om du menar att vi inte påverkas av vår omgivning och andras val. Nej, det vill du förstås inte. Hycklare.

Fram tills jag kom in i tråden var alla överens om att män har sämre förutsättningar att hitta en kvinna. Nu förnekar ni det.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?