• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (hej)
    LFF skrev 2024-03-08 19:34:07 följande:
    Vilka "begränsningar av sexuella handlingar" är det du anser feminister infört som är dåliga? Att skärpa våldtäktslagstiftningen? Att det ska finnas samtycke mellan de två parter som har sex med varandra? Att det inte är ok att köpa sexuella övergrepp (=sexköpslagen)?
    Ni säger att män får ta ansvar för sig själva utan lagstiftning.

De begränsningarna är inte dåliga. Jag undrar bara varför ni är hycklare.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sluta hora!) skrev 2024-03-08 19:59:11 följande:
    Jag är nyfiken, vilka kvinnoproblem bryr du dig om i dagsläget och på vilket sätt jobbar du för att lösa dessa problem åt kvinnorna? 
    Jag accepterar den nya samhällsordning som feminister har skapat där allt som tidigare var en fördel för män har tagits bort. Det är inte självklart, men jag tycker att det är rimligt med rättvisa.
  • Anonym (A)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:59:54 följande:
    Ja, det menar jag. Plus att den som träffar någon som kör ett dubbelspel ska kunna anmäla den personen.
    Var görs anmälningen?
  • Anonym (A)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 20:04:52 följande:
    Jag accepterar den nya samhällsordning som feminister har skapat där allt som tidigare var en fördel för män har tagits bort. Det är inte självklart, men jag tycker att det är rimligt med rättvisa.
    Vilka fördelar har tagits bort?
  • Anonym (Sluta hora!)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 20:04:52 följande:
    Vilka fördelar har män blivit utan? 
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 18:12:22 följande:
    Medveten misstolkning som vanligt för att förflytta skuldbördan. Att de inte protesterar betyder inte att de inte visar sin existens i samhället.

Så du kan inte svara på hur du hjälper ensamma män? 

Nej, det är ju inte ditt ansvar, det förstår alla som läser dina inlägg både här och i din egen tråd. Inte ens i din egen tråd fanns det några som hyllade dig för dina Nord-Korea-lagar, där mäns sexualitet ska kontrolleras. Inte ens ditt skötebarn SD bryr sig om att lagstifta om mäns knullande. 

• LFF
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 20:02:09 följande:
    Ni säger att män får ta ansvar för sig själva utan lagstiftning.

De begränsningarna är inte dåliga. Jag undrar bara varför ni är hycklare.
    Ja, män som inte anser sig kunna få sex utan att utnyttja och exploatera kvinnors kroppar, som inte kan få sex utan samtycke behöver ta ansvar för sig själva. Människor, både män och kvinnor,  som inte hittar någon att leva med (om det nu är ett önskemål) måste ta ansvar för det själva. Det finns ingen snedfördelning. 
  • Anonym (M)
    Ja, det menar jag. Plus att den som träffar någon som kör ett dubbelspel ska kunna anmäla den personen.

På vilket sätt tror du att du får ligga mer för det? Det är allmänt känt att kvinnor hellre är ensamma än tillsammans med någon de inte attraheras av. 

Så om snygge-Bengt får sitt sexliv begränsat så kommer inte kvinnorna till dig. 

Du låter som en sosse/kommunist gör enligt högern, om inte alla kanha det lika bra så så ska alla ha det lika dåligt. 

• LFF
    DrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmerDrömmer
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:52:20 följande:
    Precis, du bryr dig inte eftersom det är ett mansproblem men förväntar dig samtidigt att män ska bry sig om kvinnors problem. Varför ska jag bry mig om kvinnors problem när du inte bryr dig om mäns problem? 
    Sen när bryr sig män om kvinnoproblem? Det blir ju skillnad först när kvinnor KRÄVER förändring annars blir det negativa konsekvenser förr männen (ex hemarbete = hon hotar med skilsmässa som gör att han kommer få ta allt lass i ett annat hushåll mm). Skulle män brytt som om kvinnoproblem skulle vi aldrig behövt feminism.

Så som sagt - dra igång din mansförening där ni "förskjuter balansen" mellan er så att alla får bonka!
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?