• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:24:45 följande:
    Ni sa att män behöver ändra på sig, att män måste sluta ligga med vem som helst och trodde att ni hade vunnit argumentet mot ts innan jag lade mig i.

När jag sen säger att låt oss göra det och styra upp mäns lösaktighet så backar ni och säger att ni aldrig har sagt det. Hyckleriet är gigantiskt.
    Behöver dom? De har fri vilja att ändra sig. Så det fungerar i ett demokratiskt jämställt land! Så vill män uppfattas som lösaktiga rövhattar, varsågod. Bete
    er som sådana. Gråt inte över att kvinnor har högre standard än välja skunk sen. Orsak verkan som sagt. fri vilja, fri vilja att leva med konsekvenserna av sina sunkiga val.

så var vill jag ändra någon man? det är mannen själv som väljer om de vill ha en kvinna eller ej. svårt att ta till sig?
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:26:06 följande:
    Varför är det bara feminister som kan/får ändra mäns sexvanor med lagstiftning?
    Vilken lagstiftning pratar du om?
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-10 19:24:52 följande:
    Men flytta till Irland då. Det passar nog dig bättre. 
    Om svenskar hade fått rösta om feminismen hade resultatet blivit samma, men vi får inte rösta vilket ni väl är nöjda med.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:27:21 följande:
    Ett hus som är värt 1 miljon ligger inte i Göteborg, alltså får hon bo kvar på samma ort som hon bor nu.
    missat arv? till min pappa exempelvis. hur löser du matten? skatt. mäklararvode. allt sånt existerar inte va?
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-10 19:28:24 följande:
    Vilken lagstiftning pratar du om?
    Samtyckeslagen och sexköpslagen. Plus föräldraledigheten där män tvingas vara hemma med barn. Det bevisar att det går att styra folks beteenden.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:31:01 följande:
    missat arv? till min pappa exempelvis. hur löser du matten? skatt. mäklararvode. allt sånt existerar inte va?
    Vill ni ha ut arvet innan hon går bort? Det låter konstigt.

Mäklararvode är kanske 3%. Skatten är 22%.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:28:48 följande:
    Om svenskar hade fått rösta om feminismen hade resultatet blivit samma, men vi får inte rösta vilket ni väl är nöjda med.
    Hade svenskar fått rösta skulle liknande lvm införas på misogyna män. kemisk kastrering. speciella institutioner för dessa missanpassade avskum 
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:32:48 följande:
    Vill ni ha ut arvet innan hon går bort? Det låter konstigt.

Mäklararvode är kanske 3%. Skatten är 22%.
    så var är lägenheten hon kan köpa? du som ljuger och snackar skit.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:28:06 följande:
    Behöver dom? De har fri vilja att ändra sig. Så det fungerar i ett demokratiskt jämställt land! Så vill män uppfattas som lösaktiga rövhattar, varsågod. Bete
    er som sådana. Gråt inte över att kvinnor har högre standard än välja skunk sen. Orsak verkan som sagt. fri vilja, fri vilja att leva med konsekvenserna av sina sunkiga val.

så var vill jag ändra någon man? det är mannen själv som väljer om de vill ha en kvinna eller ej. svårt att ta till sig?
    Frågan är: Vill ni att män ska ha höga standarder eller låga standarder? Ingen har diskuterat att tvinga kvinnor att ändra sin standard.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:33:23 följande:
    Hade svenskar fått rösta skulle liknande lvm införas på misogyna män. kemisk kastrering. speciella institutioner för dessa missanpassade avskum 
    Nej, det hade visat sig att bara 25% av befolkningen var feminister precis som på Irland.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?