• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 23:14:23 följande:
    Skämtar du? Gaslightar du medvetet eller projicerar?
    Du kanske sitter inne med den informationen då? Hur har jag attackerat postman med osanningar? 

Annars så är en sån här kommentar också gaslighting.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 23:16:42 följande:
    Varför vill du få saken att handla om mig och mina eventuella inlägg i andra trådar som du ger öknamn på? Vad är poängen? För att du vill avfärda det jag skriver naturligtvis. Eller har du någon annan förklaring till din attack?

Passiv aggressivitet verkar vara din grej. Skulle uppskatta en mer direkt form av aggressivitet i stället för öknamn eller försöka lista ut vem jag är.
    Detta inlägg hjälpte mej att lista ut vems öknamn som är ditt.

• Anonym (Garv)
    Postman skrev 2024-03-13 18:02:41 följande:
    De flesta män är inte passiva. Vår riksdag består till hälften av män. Många pojkar/män gör också bra saker men det finns förstås många sysslolösa pojkar/män som riskerar att halka efter och/eller hamnar på glid. Att istället sysselsätta dem är en win-win men då måste samhällets inställning och/eller skolan förändras lite tror jag.

Det finns massor med yrken som lämpar sig för lärling. Så gott som alla yrkesutbildningar genomfördes förr som lärling på en firma, man kunde sluta om man var skoltrött efter nian och sen ta anställning som lärling på en målerifirma eller liknande. Tyvärr kan jag känna man överutbildar människor idag. Man har gjort det fiiiint med långa fina utbildningar men egentligen (tycker jag) att det är många gånger är slöseri med tid. Utbildning är förstås bra men det har gått överstyr.

Det är massor med yrken idag som saknar yrkeskunnig folk men här måste det till stimulans från våra folkvalda. Som det är idag så ska det sparas, sparas och sparas och helst ska ingen betala skatt, klart vi får ett anorektiskt samhälle där fler och fler mår dåligt och/eller hamnar på glid och annat skit. Lägg sen till kassa föräldrar som inte sporrar sina barn så har du en bra grund för att vissa ungdomar är allmänt struliga. Killar mår dåligt och jävlas med andra och samhället, flickor mår dåligt och har ett svårt självskadande beteende, ja listan kan göras lång.
    Här finns massor att göra för både män och kvinnor, det demokratiska samhället har en liten utmaning här.
    hur många snickeriyrken finns och kommer fortsätta finnas? hur många män vill bli snickare? hur många män väljer att bli vvs montörer? Takläggare? Busschaufförer? lastbilschaufförer?lokförare/spårvagnsförare/tunnelbaneförare? Etc? det är de jobben som troligen kommer finnas kvar längst och inte ersättas av ai/robotar. Praktiska jobb minskar med den tekniska utvecklingen. många jobb kommer troligen ersättas med mer teknisk utveckling. dessa yrken är väl inte bland de mest populära? Så hur ska dessa skoltrötta män helt plötsligt få en ingivelse att *det är lokförare jag vill bli*? Jag tror tvärsemot att utbildning är ett så kallat nödvändigt ont för många av framtidens yrken, för att vi ska ha rätt kompetens för att internationella företag ska välja att fortsätta ha kvar filialer i sverige. om det finns 100 jobb, och 300 arbetssökande så kommer väl arbetsgivarna välja de bäst lämpade kandidaterna. Så utbildning, körkort etc är medel för att kunna konkurrera. vi kommer troligen aldrig gå tillbaka som det var när förfädrar var unga och de kunde få jobb med start imorgon i princip överallt.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 23:26:05 följande:
    Detta inlägg hjälpte mej att lista ut vems öknamn som är ditt.
    Det är väl klart att du som moderator med lätthet kan lista ut vem som är vem på forumet. Frågan är bara varför du väljer att kalla mig för öknamn och därmed avfärda det jag skriver?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 23:33:55 följande:
    Det är väl klart att du som moderator med lätthet kan lista ut vem som är vem på forumet. Frågan är bara varför du väljer att kalla mig för öknamn och därmed avfärda det jag skriver?
    Som för övrigt är en härskarteknik också
    -ad hominem
  • Anonym (Garv)
    Postman skrev 2024-03-13 22:11:01 följande:
    Jag kommer fortsätta att skriva i samma anda som tidigare, det innebär att jag kan tycka att andra har en poäng i vad de nu skriver om. 
    Klart jag vill hålla en okey nivå, jag är här för att skriva, diskutera, spåna och vända och vrida på olika frågeställningar, jag är inte här i avsikt att vara dum eller elak emot andra. Sen är det svårt att i text få fram vad man tycker.
    Du vill hålla okej nivå genom att ignorera kvinnoförakt, och säga *du har en poäng*? Som en ursäkt till kvinnoföraktet? inser du inte att det är att normalisera? På tal om *helikopterperspektiv*.

mansförakt hugger du på, och blir djupt kränkt över. men kvinnoförakt? Äh, kunde inte bry dig mindre. Är inte det typexempel på favoritordet; hyckla. Är du medvetet en hycklare?
  • Anonym (Garv)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 22:59:24 följande:
    Det är inte så många som, är som om de verkligen kämpar
    för att bli så uppenbara, den tredje som missbrukar citationstecken och skriver med dubbelkonto är sällan inloggad.
    Åh kolla smurfen smurfar! Vad vore en trolltråd utan lite smurf Baby
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 23:23:00 följande:
    Tycker du det är kriminellt borde du polisanmäla. Men du ser väl lite dunkelt ifrån skyttegraven. 
    Varför tror du att det inte redan är gjort?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 23:53:23 följande:
    Varför tror du att det inte redan är gjort?
    Har inte en susning. Så engagerad i sajten är inte jag men du verkar långt mer insatt och involverad här. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-14 07:16:29 följande:
    Har inte en susning. Så engagerad i sajten är inte jag men du verkar långt mer insatt och involverad här. 
    Precis. Du har inte en susning, men ändå ska du uttala dig  om det du inte har en susning om.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM