• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 21:39:32 följande:

Haha njae jag tror inte svaret hade blivit så men okey. Jag ser vad du skriver men jag håller inte riktigt med. Nu stannar jag här, vi kommer inte längre i detta. 

Jag tror inte heller att svaret hade blivit så för att det är ett absurdt svar som låter skyffen passera och för att göra saken värre attackerar man istället den attackerade. Det blir ett dubbelfel.

Och likadant uppfattas det när man bara skejtar rakt förbi trådstarten och går rätt på hur illa det är ställt med manshatet.

Klart du vill stanna och kalla det för "tjafs" om andra inte gör likadant.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-13 21:46:15 följande:
    Undrar om du själv vet vad du svarar på för jag vet det inte? Vi tycks tala om helt olika saker. Jag talar om att vissa pojkar har svårt i skolan och går ut med underkänt i kärnämnen. Men dessa pojkar behöver inte alls hamna i gruppen ensamma män eller har problem med social interaktion. Som du säger, bra betyg är ingen garanti mot ensamhet. Däremot riskerar de en annan form av utanförskap, oförmåga att försörja sig lagligt då de har svårt att få jobb. Det är ett samhällsproblem även om du inte vill erkänna det.

Även en blind höna hittar ibland ett korn och förslaget om social träning är inte alls dumt. Å andra sidan är skolan i sig en social träning så det vore bättre att det funnits möjlighet till sådan träning även för äldre killar, 20-25, för de som har svårt att umgås med vänner och tjejer.

Men det är meningslöst att försöka diskutera förslag och åtgärder här, jag blir ändå bara nersablad, medvetet missförstådd och utsatt för ordmärkeri.
    Ville du inte föra en seriös diskussion om mäns ensamhet? Nu vill du vinkla diskussionen till att handla om pojkars betyg, kriminalitet och jobb. Du berättar att det är ett samhällsproblem och fortsätter med egenuppfunna argument som du själv argumenterar mot (påståendet att jag inte vill erkänna div samhällsproblem) Hittar du på det (och bakar ihop) för att få unga mäns ensamhet att låta som något jag motarbetar? Eller som samhället motarbetar?

Varför kan inte du starta en tråd om unga mäns dåliga betyg/ kriminalitet/ ensamhet utan att blanda i kvinnor som någon slags ansvarstagande/ skuldbelagda motvikt? Jag skriver gärna i den så du får höra mina åsikter.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:44:16 följande:
    Det var tramsigt och tjafsigt skrivet av dig.

Kanske ska anstränga dig att ta ditt ansvar för att höja nivån på diskussionen (om du nu är det du är ute efter)
    Ja jag försöker hålla en okey nivå.  Du verkar bara söka tjafs trots att jag seriöst försöker förklara för dig. 
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:46:47 följande:
    Nejdå, dina kommentarer bidrar i allra högsta grad. (Som medhållare till ts naturligtvis)
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:57:45 följande:
    Ja jag försöker hålla en okey nivå.  Du verkar bara söka tjafs trots att jag seriöst försöker förklara för dig. 
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:46:47 följande:
    Nejdå, dina kommentarer bidrar i allra högsta grad. (Som medhållare till ts naturligtvis)
    Ska bli intressant att se hur du inteagerar med kvinnohatande inlägg fortsättningen. Förhoppningsvis så har du fått en tankeställare. Jag uppskattar att du åtminstone påstår dig vilja hålla en okey nivå. Då kanske den framtida nivån faktiskt blir ok också.

time will tell 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 21:43:30 följande:
    Klart jag kan tycka men jag ser ingen mening med att upplysa denne om det längre. Personen är inte mottaglig för det. Du och några till strömmar ju jämt till och börjar upplysa denne om det. Mina kommentarer blir då rätt överflödiga. 
    Det är aldrig överfödigt att stå upp mot mobbing. Ju fler som säger ifrån desto bättre. Trådstarten är mobbande och han är mottaglig för stöd. Helst aktivt, men i brist på det är ett passivt stöd bekräftande nog.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 21:54:40 följande:
    Jag tror inte heller att svaret hade blivit så för att det är ett absurdt svar som låter skyffen passera och för att göra saken värre attackerar man istället den attackerade. Det blir ett dubbelfel.

Och likadant uppfattas det när man bara skejtar rakt förbi trådstarten och går rätt på hur illa det är ställt med manshatet.

Klart du vill stanna och kalla det för "tjafs" om andra inte gör likadant.
    japp, jag skriver och avslutar precis vad jag vill serru. Njae ser du det som "tjafs" så var så god, det var du som nämnde det.
  • Meddelande borttaget
  • Auditanne

Vem bryr sig. Män överlag är nog så osympatiska ändå. Inte konstigt att många av dem blir ensamma till följd. 

• Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 22:03:25 följande:
    Ska bli intressant att se hur du inteagerar med kvinnohatande inlägg fortsättningen. Förhoppningsvis så har du fått en tankeställare. Jag uppskattar att du åtminstone påstår dig vilja hålla en okey nivå. Då kanske den framtida nivån faktiskt blir ok också.

time will tell 
    Jag kommer fortsätta att skriva i samma anda som tidigare, det innebär att jag kan tycka att andra har en poäng i vad de nu skriver om. 
    Klart jag vill hålla en okey nivå, jag är här för att skriva, diskutera, spåna och vända och vrida på olika frågeställningar, jag är inte här i avsikt att vara dum eller elak emot andra. Sen är det svårt att i text få fram vad man tycker.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:49:09 följande:
    Du anser att mitt antagande är felaktigt. Och kallar det för en ful taktik. Vad är orimligt med den slutsatsen egentligen?
    ditt antagande är draget ur röven
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM