• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:15:42 följande:
    Du bidrar till normalisering av hat i allra högsta grad. Varför verkar du förutsätta att det inte gäller dig?
    Nej det gör jag inte men du bidrar i allra högsta grad till att försöka få det att låta som så. Du verkar blind för vad du precis just nu håller på med. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:26:53 följande:
    Nej det gör jag inte men du bidrar i allra högsta grad till att försöka få det att låta som så. Du verkar blind för vad du precis just nu håller på med. 
    Skämtar du? Gaslightar du medvetet eller projicerar?
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:28:20 följande:
    Skämtar du? Gaslightar du medvetet eller projicerar?

Det är snarare du som håller på så. 

Vi får vara överens om att vi inte är överens.  

• nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:42:40 följande:
    Nej jag håller inte med. Det behöver inte var likhetstecken med det. 
    Då provar jag med följande: en man och en kvinna är på en fest. En tredje person, en man, kliver fram och säger till kvinnan: "Du är så fet och ful". Hennes sällskap svarar: "Det finns så många kvinnor som klagar på att män är feta och fula". Vad tror du händer sen?

Personligen tror jag att han kommer sälla sig till gruppen "ensamma män".

Jag reagerar inte på alla inlägg i trådar jag skriver i, man kan inte ta ansvar för allt alla andra skriver, men trådstarten tycker jag inte man kan bortse från. Det är ju den som definierar ämnet och lägger ribban.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:57:45 följande:

Nej jag vet inga män som tycker så.

Man är så van vid att många här spyr galla över män och kvinnor i allehanda situationer så det är nästan normaliserat. Jag tycker att både män och kvinnor här på FL bör fundera över hur de beter sig/ uttrycker sig emot det andra könet. 

Men du tycker inte att trådstartaren ska fundera över hur han beter sig när han kallar alla kvinnor för mobbare?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 21:34:12 följande:
    Då provar jag med följande: en man och en kvinna är på en fest. En tredje person, en man, kliver fram och säger till kvinnan: "Du är så fet och ful". Hennes sällskap svarar: "Det finns så många kvinnor som klagar på att män är feta och fula". Vad tror du händer sen?

Personligen tror jag att han kommer sälla sig till gruppen "ensamma män".

Jag reagerar inte på alla inlägg i trådar jag skriver i, man kan inte ta ansvar för allt alla andra skriver, men trådstarten tycker jag inte man kan bortse från. Det är ju den som definierar ämnet och lägger ribban.

Haha njae jag tror inte svaret hade blivit så men okey. Jag ser vad du skriver men jag håller inte riktigt med. Nu stannar jag här, vi kommer inte längre i detta. 

• Postman
    nihka skrev 2024-03-13 21:39:24 följande:
    Men du tycker inte att trådstartaren ska fundera över hur han beter sig när han kallar alla kvinnor för mobbare?
    Klart jag kan tycka men jag ser ingen mening med att upplysa denne om det längre. Personen är inte mottaglig för det. Du och några till strömmar ju jämt till och börjar upplysa denne om det. Mina kommentarer blir då rätt överflödiga. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:01:03 följande:
    Inte då. Rent trams och tjafs det du håller på med. 
    Det var tramsigt och tjafsigt skrivet av dig.

Kanske ska anstränga dig att ta ditt ansvar för att höja nivån på diskussionen (om du nu är det du är ute efter)
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:54:37 följande:
    Du vet väl att Nikha tog upp träning i sociala sammanhang. (Där pojkar inte blir exkluderade i) Det har ingenting att göra med pojkars skolresultat eller kriminalitet bland män. En man blir inte mindre ensam av bra betyg.
    Undrar om du själv vet vad du svarar på för jag vet det inte? Vi tycks tala om helt olika saker. Jag talar om att vissa pojkar har svårt i skolan och går ut med underkänt i kärnämnen. Men dessa pojkar behöver inte alls hamna i gruppen ensamma män eller har problem med social interaktion. Som du säger, bra betyg är ingen garanti mot ensamhet. Däremot riskerar de en annan form av utanförskap, oförmåga att försörja sig lagligt då de har svårt att få jobb. Det är ett samhällsproblem även om du inte vill erkänna det.

Även en blind höna hittar ibland ett korn och förslaget om social träning är inte alls dumt. Å andra sidan är skolan i sig en social träning så det vore bättre att det funnits möjlighet till sådan träning även för äldre killar, 20-25, för de som har svårt att umgås med vänner och tjejer.

Men det är meningslöst att försöka diskutera förslag och åtgärder här, jag blir ändå bara nersablad, medvetet missförstådd och utsatt för ordmärkeri.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:43:30 följande:
    Klart jag kan tycka men jag ser ingen mening med att upplysa denne om det längre. Personen är inte mottaglig för det. Du och några till strömmar ju jämt till och börjar upplysa denne om det. Mina kommentarer blir då rätt överflödiga. 
    Nejdå, dina kommentarer bidrar i allra högsta grad. (Som medhållare till ts naturligtvis)
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM