Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:54:37 följande:
Du vet väl att Nikha tog upp träning i sociala sammanhang. (Där pojkar inte blir exkluderade i) Det har ingenting att göra med pojkars skolresultat eller kriminalitet bland män. En man blir inte mindre ensam av bra betyg.
Undrar om du själv vet vad du svarar på för jag vet det inte? Vi tycks tala om helt olika saker. Jag talar om att vissa pojkar har svårt i skolan och går ut med underkänt i kärnämnen. Men dessa pojkar behöver inte alls hamna i gruppen ensamma män eller har problem med social interaktion. Som du säger, bra betyg är ingen garanti mot ensamhet. Däremot riskerar de en annan form av utanförskap, oförmåga att försörja sig lagligt då de har svårt att få jobb. Det är ett samhällsproblem även om du inte vill erkänna det.
Även en blind höna hittar ibland ett korn och förslaget om social träning är inte alls dumt. Å andra sidan är skolan i sig en social träning så det vore bättre att det funnits möjlighet till sådan träning även för äldre killar, 20-25, för de som har svårt att umgås med vänner och tjejer.
Men det är meningslöst att försöka diskutera förslag och åtgärder här, jag blir ändå bara nersablad, medvetet missförstådd och utsatt för ordmärkeri.