• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 20:37:36 följande:
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.
    Du anser att mitt antagande är felaktigt. Och kallar det för en ful taktik. Vad är orimligt med den slutsatsen egentligen?
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:46:25 följande:
    Fortsätter du med din gaslighting? Nej, det har han inte. Du har en upplevelse att jag kränker dig på något sätt då jag påpekar hur dina inlägg ser ut.
    Nu är du bara ute efter att tjafsa tror jag. Nej du kränker mig inte men sluta tillskriva mig dina hjärnspöken. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:38:10 följande:

Sant de flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnohat och kvinnoförakt är odramatiskt, så även jag men just i detta fallet kan jag inte riktigt se det så. 

Ja jag har märkt att du har en hatsvans efter dig. Jag beklagar verkligen men samtidigt har du svårt att inse?.
    Jag anmäler knappt längre. Ser det inte så meningsfullt längre. 

Du ser inte det "dramatiska" med att påstå att kvinnor delar in män i kategorier som "lågstatusmän" och bemöter de som tar initiativ med hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning? Är detta en bild av hur kvinnor fungerar som många du känner delar?

Hur skulle du reagera om någon skrev att alla män är mobbare?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 20:39:19 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
    Det är uppenbart. Man kan validera saker på många sätt. Nu validerar jag ditt inlägg exempelvis.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 20:39:19 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
    (En form av argumentationsfel för övrigt)
  • ClumsySmurf
    nihka skrev 2024-03-13 19:31:40 följande:
    Postman skrev 2024-03-13 19:24:56 följande:
    Jag svarade Ja det är sorgligt och det är synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar. Ja det var så jag svarade och till skillnad får några av er andra så jag brydde mig inte om det övriga tugget, det har vi hört så många gånger nu så jag valde att ignorera det istället.
    Du förstår inte alls varför det blir reaktioner när du blundar för det kvinnohatande och istället tar upp att det finns så mycket manshat? Du förstår inte alls vilka signaler du skickar ut varje gång du gör så?

Du har en förmåga att dyka upp samma trådar som de största kvinnliga rövhattarna på forumet men jag kan inte minnas att
    du gjort något annat än att blunda.

Vilka signaler ger det?

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:49:52 följande:
    Nu är du bara ute efter att tjafsa tror jag. Nej du kränker mig inte men sluta tillskriva mig dina hjärnspöken. 
    Har inte du förstått vid det här laget att tråden var en trainwreck från början? inget underlag för en seriös diskussion hur mycket du än vill förvandla och normalisera den till.

Här fortsätter du med gaslightingen.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 20:50:10 följande:
    Du ser inte det "dramatiska" med att påstå att kvinnor delar in män i kategorier som "lågstatusmän" och bemöter de som tar initiativ med hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning? Är detta en bild av hur kvinnor fungerar som många du känner delar?

Hur skulle du reagera om någon skrev att alla män är mobbare?

Nej jag vet inga män som tycker så.

Man är så van vid att många här spyr galla över män och kvinnor i allehanda situationer så det är nästan normaliserat. Jag tycker att både män och kvinnor här på FL bör fundera över hur de beter sig/ uttrycker sig emot det andra könet. 

• Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:54:46 följande:
    Har inte du förstått vid det här laget att tråden var en trainwreck från början? inget underlag för en seriös diskussion hur mycket du än vill förvandla och normalisera den till.

Här fortsätter du med gaslightingen.
    Inte då. Rent trams och tjafs det du håller på med. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:57:45 följande:

Nej jag vet inga män som tycker så.

Man är så van vid att många här spyr galla över män och kvinnor i allehanda situationer så det är nästan normaliserat. Jag tycker att både män och kvinnor här på FL bör fundera över hur de beter sig/ uttrycker sig emot det andra könet. 

Du bidrar till normalisering av hat i allra högsta grad. Varför verkar du förutsätta att det inte gäller dig?
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM