• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 19:49:29 följande:
    Klart jag märker och jag har funderat över det med men jag ser det inte lika dramatiskt som en del av er. Du får ju också reaktioner på det du skriver men du verkar heller inte inse.
    De allra flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnoförakt och kvinnohat är "odramatiskt".

Jag har en liten men dedikerad hatsvans efter mig som ääääälskar att prata om mig. Senaste brainiacteorin är att jag är man. Jag brukar anmäla bort skiten.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:10:23 följande:
    Andra sätt att validera kvinnohatande inlägg är:
    -du har en poäng där
    -jag är intresserad av att föra en seriös diskussio (baserat på det kvinnohatande inlägget)
    -tänkvärt inlägg
    -det ligger något i det du säger

kanske något att tänka på (dvs höja nivån)
    Det har inget med att validera kvinnohat att göra, rent trams. Det är bara du som försöker tysta mig med allehanda härskartekniker. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:03:04 följande:
    Jag håller inte helt med dig där, jag tror det behövs mer disciplin, grupparbeten och klara direktiv i skolan för att det ska bli bättre för killarna.

Föräldrarna självklart men det påpekade jag tidigare, att få bättre föräldrar tar dessvärre några generationer att rätt till.
    Allt detta finns redan för de som är intresserade av att delta.

Så varför har inte föräldrarna samma problem med tjejerna?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:28:38 följande:
    Det har inget med att validera kvinnohat att göra, rent trams. Det är bara du som försöker tysta mig med allehanda härskartekniker. 
    Berätta gärna vilka härskartekniker jag använder mig av? Du gaslightar mig här. Har du reflekterar över det? Det är en härskarteknik.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 18:06:40 följande:
    Eftersom du höll med den kvinnohatande trådstarten så antar jag att du menar att kvinnor ska sänka sina krav så att lågstatusmännen går sitt. Det mår säkert kvinnorna bra av.
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.

• Postman
    nihka skrev 2024-03-13 20:25:03 följande:
    De allra flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnoförakt och kvinnohat är "odramatiskt".

Jag har en liten men dedikerad hatsvans efter mig som ääääälskar att prata om mig. Senaste brainiacteorin är att jag är man. Jag brukar anmäla bort skiten.

Sant de flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnohat och kvinnoförakt är odramatiskt, så även jag men just i detta fallet kan jag inte riktigt se det så. 

Ja jag har märkt att du har en hatsvans efter dig. Jag beklagar verkligen men samtidigt har du svårt att inse?.
    Jag anmäler knappt längre. Ser det inte så meningsfullt längre. 

• nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:28:38 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:34:57 följande:
    Berätta gärna vilka härskartekniker jag använder mig av? Du gaslightar mig här. Har du reflekterar över det? Det är en härskarteknik.
    ClumsySmurf gav dig ett bra svar nedan. Du har fått en förklaring så lägg ned ditt tjafsande nu. 
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 20:37:36 följande:
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 20:39:19 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
    Nej jag håller inte med. Det behöver inte var likhetstecken med det. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:41:14 följande:
    ClumsySmurf gav dig ett bra svar nedan. Du har fått en förklaring så lägg ned ditt tjafsande nu. 
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 20:37:36 följande:
    Fortsätter du med din gaslighting? Nej, det har han inte. Du har en upplevelse att jag kränker dig på något sätt då jag påpekar hur dina inlägg ser ut.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM