• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 19:31:40 följande:
    Du förstår inte alls varför det blir reaktioner när du blundar för det kvinnohatande och istället tar upp att det finns så mycket manshat? Du förstår inte alls vilka signaler du skickar ut varje gång du gör så?
    Det är uppenbart att det inte ignorerades alls. Man svarar inte ja på något man inte håller med om. Det är naturligtvis en del i en strävan att normalisera kvinnohat.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 19:43:24 följande:
    Märkligt! Men du märker iaf att det är vanligt att du får reaktioner på det?
    Klart jag märker och jag har funderat över det med men jag ser det inte lika dramatiskt som en del av er. Du får ju också reaktioner på det du skriver men du verkar heller inte inse.

• Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:48:09 följande:
    Det är uppenbart att det inte ignorerades alls. Man svarar inte ja på något man inte håller med om. Det är naturligtvis en del i en strävan att normalisera kvinnohat.
    Inte då, det är bara nåt din hjärna har fått för sig. Trams.
  • No Logo

Att ta initiativ och kontakt betyder inte att ragga på kvinnor. För att råda bot på ensamhet kan man ta initiativ till att träffa familj, släkt och vänner samt att ta kontakt med nya vänner tex genom arbete, studier, hobbyer, gemensamma vänner etc. Som en positiv sidoeffekt brukar det vara lättare att hitta en livspartner om man har ett aktivt socialt liv.

Äldre män som blivit änklingar eller skilda brukar ha svårt för detta även om de faktiskt har barn, barnbarn, släkt, vänner, då de ofta överlämnat ansvaret för det sociala livet till sin fru. Yngre generationer tycks vara jämställda i frågan.

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-13 19:06:08 följande:
    Jag talar inte om ensamma mär utan svarar på frågan varför killar klarar sig sämre är tjejer i skolan. Trots samma förutsättningar.
    Du vet väl att Nikha tog upp träning i sociala sammanhang. (Där pojkar inte blir exkluderade i) Det har ingenting att göra med pojkars skolresultat eller kriminalitet bland män. En man blir inte mindre ensam av bra betyg.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 19:51:00 följande:
    Inte då, det är bara nåt din hjärna har fått för sig. Trams.
    Vilken låg nivå på diskussion du för. Om du säger dig inte stå för kvinnohatande inlägg så borde du inte validera dessa. Det är ganska självklart.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 19:32:57 följande:
    Jag har inte svar på alla dina frågor. Du frågade vad som skulle till och jag gav uppslag på något som liknade det man fick lära sig i lumpen. Allt var förstås inte bra då men en hel del var det faktiskt, många killar behövde komma hemifrån, få lära sig lite disciplin, ta hänsyn och att arbeta i grupp.

Kanske är killar mer speedade idag i och med alla tv-data-spel tillgänglighet på godis, läsk osv osv, kanske killar har mer diagnoser som triggas i och med att alla ska in så snabbt på dagis, förskola osv. Killar kanske mognar än senare idag och varför flickor verkar bli allt mer disciplinerade vet jag inte. Någonting knas måste det ändå vara eftersom så många killar glider iväg eller inte kan klara sig riktigt längre.
    Skolan ska förbereda tjejer och killar för livet efter skolan. Idag behövs inte katederdrillande papegojor utan människor som kan arbeta självständigt och i grupp med ett analytiskt, lösningsorienterat och källkritiskt synsätt. Det får man inte av att bädda sängar så enkronor studsar på en grå yllefilt.

OK. Och vems ansvar är det att så många killar inte spelar bort sin ungdom och blir höga på socker och energidryck så de inte kan hålla sig vakna under lektioner om de ens går dit?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:56:44 följande:
    Vilken låg nivå på diskussion du för. Om du säger dig inte stå för kvinnohatande inlägg så borde du inte validera dessa. Det är ganska självklart.
    Jag har förklarat för dig men du fortsätter att tjata vidare och du drar därmed ner nivån själv.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 19:59:08 följande:
    Skolan ska förbereda tjejer och killar för livet efter skolan. Idag behövs inte katederdrillande papegojor utan människor som kan arbeta självständigt och i grupp med ett analytiskt, lösningsorienterat och källkritiskt synsätt. Det får man inte av att bädda sängar så enkronor studsar på en grå yllefilt.

OK. Och vems ansvar är det att så många killar inte spelar bort sin ungdom och blir höga på socker och energidryck så de inte kan hålla sig vakna under lektioner om de ens går dit?
    Jag håller inte helt med dig där, jag tror det behövs mer disciplin, grupparbeten och klara direktiv i skolan för att det ska bli bättre för killarna.

Föräldrarna självklart men det påpekade jag tidigare, att få bättre föräldrar tar dessvärre några generationer att rätt till.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 19:59:13 följande:
    Jag har förklarat för dig men du fortsätter att tjata vidare och du drar därmed ner nivån själv.
    Andra sätt att validera kvinnohatande inlägg är:
    -du har en poäng där
    -jag är intresserad av att föra en seriös diskussio (baserat på det kvinnohatande inlägget)
    -tänkvärt inlägg
    -det ligger något i det du säger

kanske något att tänka på (dvs höja nivån)
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM