• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 11:55:59 följande:
    Jag tror på i alla fall att försöka svara seriöst och bortse från det oseriösa i tråden. Att veta vilka trådar som är seriösa på FL finner jag så gott som omöjligt. Det finns alltid människor här på FL som tycker att man har fel åsikt och att man springer andras ärenden om man inte tycker som just dem.  
    Ja, precis som när man bortser från Hltlers förintelserläger och fokuserar på hans upprustning av vägnätet. Hitler - vägbyggaren. Jätteseriöst!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Mr Lök)

Om kvinnor kritiserar män så tar man det på allvar. Då är det inte oseriöst.

• Postman
    nihka skrev 2024-03-08 11:59:13 följande:
    Trådstarten är misogyn. Börja med den om du vill bidra till nolltolerans mot kvinnohat. Och försöööök tänka dig TS utan lösmustasch. I denna tråd och andra.
    Nej jag håller inte med dig om trådstarten. Jag ser det inte så allvarligt. Det är ett provokationsförsök helt klart men det kan man bara ignorera. 
  • Anonym (Förstår_inte)
    Postman skrev 2024-03-08 07:51:00 följande:
    Ja jag vet att en del ser mig så och jag har samma syn på vissa skribenter, att de är genuina manshatare eller har ett genuint mansförakt. I diskussioner som detta så blir det lätt polariserat men jag tycker också att vissa har en galet låg tröskel när de börjar att etikettera och facka in andra. Jag ser att både kvinnor och män beter sig som rövhattar. Sen har jag förstås olika personliga åsikter och tankar, självklart, men det har vi alla. Att börja kalla folk för olika nedsättande ord eller andra tillmälen tycker jag är väldigt låg debattnivå. 
    Ja, det hade varit mycket vunnet om man kunde försöka föra diskussion i sak istället för att slänga epitet och lufta förutfattade meningar om en skribent. Men som du skriver i ett annat inlägg, vissa är inte intresserade av det, då de vill ha en anledning att tjafsa och bråka.

• Postman
    nihka skrev 2024-03-08 12:04:42 följande:
    Ja, precis som när man bortser från Hltlers förintelserläger och fokuserar på hans upprustning av vägnätet. Hitler - vägbyggaren. Jätteseriöst!
    Nä nu överdriver du det grövsta. Jag förstår om du har en åsikt och brinner för ämnet men att ta till meningar typ detta gör bara att det går inflation i ämnet. Det är som att ropa vargen kommer, den dagen vargen kom lyssnade ingen längre. 
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 11:55:59 följande:
    Jag tror på i alla fall att försöka svara seriöst och bortse från det oseriösa i tråden. Att veta vilka trådar som är seriösa på FL finner jag så gott som omöjligt. Det finns alltid människor här på FL som tycker att man har fel åsikt och att man springer andras ärenden om man inte tycker som just dem.  
    www.familjeliv.se/forum/thread/82843034-man-betydligt-mer-ensamma-an-kvinnor-enligt-fhm/3

www.familjeliv.se/forum/thread/82843154-hur-stoppar-vi-det-sexuella-matriarkatet/1/nick/82843154

• Postman
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-08 12:17:42 följande:
    Ja, det hade varit mycket vunnet om man kunde försöka föra diskussion i sak istället för att slänga epitet och lufta förutfattade meningar om en skribent. Men som du skriver i ett annat inlägg, vissa är inte intresserade av det, då de vill ha en anledning att tjafsa och bråka.
    Framförallt inte klumpa ihop. Bara för att någon håller med vänsterpartiet i någon eller några frågor så behöver man inte vara en genuin vänsterpartist. Många är så svartvita, man kan faktiskt föra diskussioner i olika nyanser med. Sen är det digitalt detta och här verkar finnas en del som går igång på att försöka provocera och uppvigla andra. Extremt få håller sig numera till sitt ordinarie nick just för att man har tröttnat på att bli etiketterad.  Nu kom vi från ämnet och nog sagt om detta.  
  • Postman

Japp tre trådar i syfte att röra om i grytan. Jag ser både mansförakt och kvinnoförakt i dessa trådar. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 12:14:14 följande:
    Nej jag håller inte med dig om trådstarten. Jag ser det inte så allvarligt. Det är ett provokationsförsök helt klart men det kan man bara ignorera. 
    Jag förstår. Det är ganska naturligt. Den som har misogyna åsikter ser inte heller så allvarligt på andras.

Du ser också mer allvarligt på de som motsätter sig den misogyna trådstaten. DET ignorerar du inte...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM