• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Förstår_inte)
    nihka skrev 2024-03-08 13:55:10 följande:
    Vilken diskussion vill du föra "i sak" - utan att bortse från halva trådstarten?

Vilken skribent slängs det epitet och luftas flörutfattade meningar om?

Vem vill bara ha en anledning att tjafsa och bråka?

Om du börjar skriva under ditt nick ska jag adressera ditt svar. I sak.
    Jag väljer att inte skriva under mitt nick här, eftersom vissa gärna misstolkar och fultolkar med flit vad man skriver. Jag pratar inte om TS utan rent generellt. Vilka som vill ha en anledning att tjafsa och bråka får du vara observant på själv, det är ganska tydligt.

Misandri är ett minst lika stort problem som misogyni på forumet.

• nihka
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-08 17:30:55 följande:
    Jag väljer att inte skriva under mitt nick här, eftersom vissa gärna misstolkar och fultolkar med flit vad man skriver. Jag pratar inte om TS utan rent generellt. Vilka som vill ha en anledning att tjafsa och bråka får du vara observant på själv, det är ganska tydligt.

-
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 13:34:54 följande:
    Jag förstår. Det är ganska naturligt. Den som har misogyna åsikter ser inte heller så allvarligt på andras.

Du ser också mer allvarligt på de som motsätter sig den misogyna trådstaten. DET ignorerar du inte...
    Inte då, det är ditt sedvanliga mantra. Totalt grundlöst.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 13:39:45 följande:
    "Röra om i grytan" Nej, rent hat.

Eller tycker du att Hitler "rörde om i grytan" också med sina uttalanden?

Återigen tar du i så du är blå. Att jämföra Hitler med inlägg på FL, ja tjena du.

nihka skrev 2024-03-08 13:43:34 följande:
    Vargen har varit här i över ett decennium och du klappar honom regelbundet. Huuur kan man vara så blind?

Ja du har ropat vargen kommer i snart ett decennium nu.  
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 13:55:00 följande:
    två trådar av samma TS, om syftet är att provocera så är det väl fel tråd att försöka ha en seriös diskussion i?

Klart man kan vara seriös i sina svar i en sådan tråd. Ser inga problem med det   

ClumsySmurf skrev 2024-03-08 14:11:41 följande:
    så kan det ju bli men när någon vill förbjuda abort på ren djävulskap kanske det är något djävulskap

Ja fast jag tror inte FL är starten precis. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-08 17:30:55 följande:

Vad tror du dina insinuationer att jag ville döda folk är egentligen? Går under titeln: misstolkar, fultolkar och tjafs.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 20:19:25 följande:
    Inte då, det är ditt sedvanliga mantra. Totalt grundlöst.
    Om du inte vill associeras, ta avstång isf att gnälla på de som tar avstånd.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-08 20:27:34 följande:
    Så tror jag också, konflikter är deras livsluft. Bägge sidor är engagerade och ser allt i svartvitt. Om det hjälpte att säga emot varenda inlägg som andas kvinnohat, inbillat eller verkligt, så skulle de trådarna minska. Istället är det tvärtom. Som du säger, samma skiva... 
    Sen är det ingen tvekan om att TS är en kvinnohatare, Trådstarten var någorlunda vettig, sen tappade han det helt. Kvinnorna påstår att män är målgruppen för TS` indoktrinering, kan stämma men i så fall har TS misslyckats. Dels är män förnuftsstyrda och går inte på illa formulerade provokationer, dels gjorde TS bort sig fullständigt när han började yra om abort, dels har de flesta män mammor, fruar/flickvänner och döttrar, varför i herrans namn skulle vi hata dem eller vilja dem eller andra kvinnor illa? Krigsrubrikerna håller inte.

Beklagar den mobbning du utsätts för av Nihka och hennes vän. Jag ´fattar inte varför de inte kan acceptera en annan åsikt om hur man bekämpar misogyni och varför de känner sig föranlåtna att använda ett så dömande språk? Deras egen taktik har ju misslyckats. Eller kanske just därför?
    Det här är också en vanlig teknik, förutom medhållande ("trådstarten var vettig") så ska det vinklas till att hatet egentligen är riktat mot någon annan ("mobbning") allt för att få inlägget såsom trådstart: "Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten."

vara något fullt acceptabelt, postmans första ord som kommentar på denna är "ja" (om du inte förstår det så är det ett medhållande ord)

Du tycker trådstarten var vettig. Du validerar ts och hatet som står skrivet i den. Ensamma män är tydligen kvinnors fel. Inte något annat.

Förstår du inte själv att det är ett svartvitt tänk? Känner sig män ensamma (och då män tydligen är motsatsord till kvinnor) så behöver kvinnor tydligen vara direkt ansvariga över det. Inget snack om vänskapsband män emellan. Enbart kvinnor.
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 20:25:35 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 13:55:00 följande:
    två trådar av samma TS, om syftet är att provocera så är det väl fel tråd att försöka ha en seriös diskussion i?

Klart man kan vara seriös i sina svar i en sådan tråd. Ser inga problem med det   

ClumsySmurf skrev 2024-03-08 14:11:41 följande:
    så kan det ju bli men när någon vill förbjuda abort på ren djävulskap kanske det är något djävulskap

Ja fast jag tror inte FL är starten precis. 
    Det är inte starten på en seriös diskussion.

Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM