• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Intealla)

Jag är kvinna i 30 års åldern. Utbildad, snäll, attraktiv, bra kropp, sunda värderingar och feminim. Jag har dejtat alla möjliga män. Rika, fattiga, körtkort, utan körkort, tillfrisknad alkoholist, gamer, långa, korta, tjocka, smala. Jag bryr mig inte. Det enda jag brytt mig om är deras värderingar och personlighet, jag vill ha en man som inte skojar rasistiskt eller sexistiskt. En man som vill mig väl, som inte är svartsjuk eller avundsjuk. En man som är händig, ja som liksom kompenserar där jag är mindre bra. Det är viktigt att han tar ansvar hemma och inte är en mansbebis, han ska vara manlig men vara feminist. Med det menar jag inte rabiat feminist, utan han ska förstå det grundläggande och vara för jämställdhet.
    Så. Jag tror inte att kvinnor är problemet. Jag tror helt ärligt att det är männen som är problemet. 

• Anonym (A)
    Anonym (Intealla) skrev 2024-03-06 22:02:51 följande:

Jag är kvinna i 30 års åldern. Utbildad, snäll, attraktiv, bra kropp, sunda värderingar och feminim. Jag har dejtat alla möjliga män. Rika, fattiga, körtkort, utan körkort, tillfrisknad alkoholist, gamer, långa, korta, tjocka, smala. Jag bryr mig inte. Det enda jag brytt mig om är deras värderingar och personlighet, jag vill ha en man som inte skojar rasistiskt eller sexistiskt. En man som vill mig väl, som inte är svartsjuk eller avundsjuk. En man som är händig, ja som liksom kompenserar där jag är mindre bra. Det är viktigt att han tar ansvar hemma och inte är en mansbebis, han ska vara manlig men vara feminist. Med det menar jag inte rabiat feminist, utan han ska förstå det grundläggande och vara för jämställdhet.
    Så. Jag tror inte att kvinnor är problemet. Jag tror helt ärligt att det är männen som är problemet. 

+1
  • Agda90

Så bra skrivet!
  • Anonym (Mr Lök)

Självklart.
  • Anonym (Mr Lök)

Undrar om du inser vad du precis gjorde?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-06 21:06:32 följande:
    Vad då låtsas, vad menar du? Visst finns det kvinnohat i tråden. Det jag frågade var vad hon vill göra åt det när seriösa argument inte duger. 
    Jag tolkar dig som att du inte heller vet...

För ingen kan väl vara så dum att de tror att två fel gör ett rätt. Att möta tjafs och idioti med samma medel är som att släcka eld med bensin. Trollen växer och frodas när man ger dem livsluft.
    Du är väl medveten om att du tjafsar mot de personer som vill bemöta kvinnohat och ber oss att sluta. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-06 21:46:27 följande:
    Jag tackar för informationen även om jag inte begrep hälften. Och jag är inte så bra på att läsa engelsk text.

Så därför ska du få ännu en dum och naiv fråga: Tycker du att du och dina vänner är framgångsrika i er taktik för att stoppa  incels och misogyna inlägg på FL?

Mitt mål är stoppa medhållarna eller andra som stryker medhårs. Göra dom medvetna om sitt bidrag. Börja låtsas som att det inte existerar kvinnohat eller föra en "seriös diskussion" mitt i en kvinnohatartråd är att validera kvinnohatet. Ingen borde göra på det.

sen så är jag övertygad om att ts är ute efter att polarisera. Man kan starta en tråd om (mäns) ensamhet utan att ta upp kvinnor som en slags motvikt eller lösare av problemet. Det är orimligt.

Jag tycker att alla ska skaffa sig en medvetenhet när denne ser polariserande krafter. Vad det än må vara. Läste om någon som dödade sin pappa och skrev ett manifest att yngre skulle göra uppror mot äldre. Var inte så lättmanipulerade. Ts poppar upp då och då och försöker initiera ett könskrig i syfte att polarisera. 

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 13:36:53 följande:

Mitt mål är stoppa medhållarna eller andra som stryker medhårs. Göra dom medvetna om sitt bidrag. Börja låtsas som att det inte existerar kvinnohat eller föra en "seriös diskussion" mitt i en kvinnohatartråd är att validera kvinnohatet. Ingen borde göra på det.

sen så är jag övertygad om att ts är ute efter att polarisera. Man kan starta en tråd om (mäns) ensamhet utan att ta upp kvinnor som en slags motvikt eller lösare av problemet. Det är orimligt.

Jag tycker att alla ska skaffa sig en medvetenhet när denne ser polariserande krafter. Vad det än må vara. Läste om någon som dödade sin pappa och skrev ett manifest att yngre skulle göra uppror mot äldre. Var inte så lättmanipulerade. Ts poppar upp då och då och försöker initiera ett könskrig i syfte att polarisera. 

Likväl måste väl folk få ha olika åsikter. Det är ju inte så att ett fåtal incels kommer att kunna påverka folk att successivt tänka som dem. Man kan hålla med i vissa saker utan att för den skull sympatisera med eller tycka att incel-mentalitet är okej.

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-07 17:12:14 följande:
    Likväl måste väl folk få ha olika åsikter. Det är ju inte så att ett fåtal incels kommer att kunna påverka folk att successivt tänka som dem. Man kan hålla med i vissa saker utan att för den skull sympatisera med eller tycka att incel-mentalitet är okej.
    Konstigt att åsikterna mest rör sig runt saker som nedspela hatet, låtsas som att det inte existerar, låtsas som att andra står för hatet, försöka säga åt andra att vara tysta, eller validera hatet genom att försöka föra en "seriös diskussion" mitt i skiten. Genom att göra så så verkar man för att normalisera hatet.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM