• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (N) skrev 2024-03-06 12:28:47 följande:
    Det är inte kvinnor som postar vulgära könsbilder på sig själva. Det är inte kvinnor som använder grova könsord mot andra medlemmar.

Det är störda äckelincels som tyvärr hittat hit där de inte hör hemma. De borde hålla sig till soptippen Flashback istället eller söka hjälp för sitt sexmissbruk. Familjeliv är inte rätt plats för sjuka typer likt dessa.
    Så här finns inga äckelfemcels?

• Anonym (Singel)
    Anonym (N) skrev 2024-03-06 12:54:29 följande:
    Eller så kan han förbli singel med tanke på att han ändå bara går efter yta i ditt exempel. Såna män är ingla lämpliga relationsmaterial ändå.
    Absolut, men sen sprider de sin bitterhet och hur hemska kvinnor är som inte ger dom det dom vill ha i sådana här trådar på nätet och vi andra får stå ut med deras ändlösa ältande. för dom är ju såååå ensamma och det är alla andras fel.
  • Anonym (N)
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-06 12:56:34 följande:
    Så här finns inga äckelfemcels?
    Finns inga kvinnliga incels.
  • Anonym (N)
    Anonym (Singel) skrev 2024-03-06 12:57:09 följande:
    Absolut, men sen sprider de sin bitterhet och hur hemska kvinnor är som inte ger dom det dom vill ha i sådana här trådar på nätet och vi andra får stå ut med deras ändlösa ältande. för dom är ju såååå ensamma och det är alla andras fel.
    Bara att anmäla dessa idioter. Äckel som håller till härinne ex. 
  • Agda90
    Vi skulle kunna testa att ignorera sådana trådar. 
  • Anonym (Linn)
    Agda90 skrev 2024-03-06 13:15:45 följande:
    Ja, det borde alla härinne som inte är misogyna incels, och det är ju den stora majoriteten, testa faktiskt. Att vi bara tiger ihjäl skiten. Låter den självdö. Det tar egentligen emot, för jag tycker inte sådana åsikter ska få stå oemotsagda, men att argumentera emot verkar helt fruktlöst för att få bort dem från forumet, så det är nog dags att testa något nytt. 
  • Anonym (Problemet är...)
    Jag känner ett fåtal sådana män, 40-50 åringar som vill ha 25åringar de är bittra men inte alls på samma sätt som på familjeliv. De är skilda, har barn sedan tidigare och verkar ha inställningen att kan de inte få en snygg ung tjej så är de hellre ensamma. 

Jag vet inte om det är en osund inställning och kommer leda till samma problem som fl-herrar längre fram eller om det är nån slags male empowerment med att jag har redan barn är inte alltför miserabel ensam så jag behöver inte kompromissa.
  • Anonym (N)
    Agda90 skrev 2024-03-06 13:15:45 följande:
    Och anmäla dem då uppenbara äckeltrådar sänker kvaliteten härinne. För att inte tala om den hemtrevliga stämning som fanns på forumet innan incelsen migrerade hit från Flashback och tog över. Önskar att de kunde trolllufsa tillbaka dit. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Linn) skrev 2024-03-06 13:27:17 följande:
    Ja, det borde alla härinne som inte är misogyna incels, och det är ju den stora majoriteten, testa faktiskt. Att vi bara tiger ihjäl skiten. Låter den självdö. Det tar egentligen emot, för jag tycker inte sådana åsikter ska få stå oemotsagda, men att argumentera emot verkar helt fruktlöst för att få bort dem från forumet, så det är nog dags att testa något nytt. 
    Håller med. Problemet är att åsikterna står oemotsagda ja och att det kommer nya hjälpsamma som inte vet att det är meningslöst att resonera med könskrigare.

Men det skulle kunna vara något att testa på sätt och vis.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-06 13:37:04 följande:
    Håller med. Problemet är att åsikterna står oemotsagda ja och att det kommer nya hjälpsamma som inte vet att det är meningslöst att resonera med könskrigare.

Men det skulle kunna vara något att testa på sätt och vis.
    Man kan aldrig någonsin och borde inte hålla käften. Det finns så många medhållare till dessa toxiska incels. "Normala" personer som skriver saker som "det ligger något i det du säger" Jag önskar också att dom försvann. Går inte att tiga bort. Så får dom fotfäste. Så blir deras absurda inlägg normaliserade. Ser redan tendenser till att bisarra inlägg uppfattas som normalt av vissa "normala"
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM