• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Agda90
    Mandel skrev 2024-03-06 11:15:43 följande:
    Man kan bry sig om andras problem utan att för den skulle känna sig manad att hoppa i säng med personen eller att helt avstå från att råda personen i olika ämnen för att personen själv ska kunna lösa sina problem.

Jag som kvinna har svårt att få kvinnliga vänner, men för den skulle kräver jag inte att kvinnor generellt ska ändra på sig. 
    Det enda jag önskar är att kvinnor ändå kunde tala om för mig vad jag gör för fel så jag vet vad jag behöver jobba med/tänka på. De kommer gärna när jag bjuder eller hittar på saker, men jag blir otroligt sällan tillbakabjuden/tillfrågad.

Har inga som helst problem att skaffa manliga vänner - utan sex inblandat.
    Mina 2 bästa "väninnor" är faktiskt män. Vi finns där för varandra och stöttar varandra och peppar varandra.
    Jag har länge undrat varför kvinnor ska bry sig om mäns problem. 
    Jag bryr mig självklart om de människor som finns i min närhet; min man, mina barn, mina vänner, släkt osv. Men är det meningen att kvinnor ska bry sig om ALLA män?
    Är det det TS är ute efter? För i så fall kan man ju undra om TS bryr sig om lika mycket om vilt främmande kvinnor han med?
    Man kan inte ställa krav om man inte själv lever upp till det.

Det är ju var och ens ansvar att ta just ansvar för sitt liv. 
  • Agda90
    Anonym (Män) skrev 2024-03-05 19:12:04 följande:
    Många kvinnor bryr sig uppenbart inte om mäns problem. 
    Det blir naturligt då att det kan vara tvärtom 
    Hur tänker du där?
    Ska jag t.ex som inte känner dig bry mig om dina problem?
    Vilka kvinnor är det som ska bry sig om mäns problem? 

www.rodakorset.se/var-hjalp-i-sverige/psykisk-halsa-och-psykisk-ohalsa/ensamhet/

Här är ganska så tydliga tips om vad man kan göra. Men de tips som finns för folk som ser att andra är ensamma rör just de som faktiskt KÄNNER någon som är ensam. Inte sjutton springer man på stan och letar upp en vilt främmande människa som man tror är ensam?!

Och INGENSTANS finns det något råd om att det är kvinnors ansvar eller uppdrag att hjälpa ensamma män!
  • Anonym (N)

Inget som förvånar när man ser hur vedervärdigt incelsen på detta forum beter sig. Noll respekt för reglerna härinne. Vulgära trådstarter. Önskar att de kunde försvinna från forumet och söka hjälp hos psykolog istället. Något de uppenbart behöver. 

• Anonym (Suck)
    Tecum skrev 2024-03-05 21:11:12 följande:
    Nu skrev jag om ensamhet ur ett allmänt perspektiv, inte om just de gnälliga killarna i tråden. Men det gick tydligen över din horisont, för dig handlar allt om misogyna män, inbillade eller verkliga.

Tror du inte att ofrivilligt ensamma har reflekterar över sin situation och försökt? Precis som de deprimerade och utbrända försökt att må bättre? Men ibland går det inte utan hjälp och det är därför som FHM engagerar sig i frågan.
    Jag skulle verkligen verkligen vilja slippa befatta mig med gnälliga misogyna män överhuvudtaget. Eftersom dom numera förpestar FL så är det tyvärr omöjligt. 

Det hoppas jag verkligen att dom har gjort. Det som hjälper är att arbeta konstruktivt med dom medel som finns. Där ingår inte att aggressivt gnälla med offerkoftan på, försöka banka in sitt hat och skuldbeläggande mot andra. Eget ansvar är bra.

Man kan fråga sig varför det verkar vara nära nog omöjligt att diskutera mäns ensamhet och inte deras fanatiska inriktning på kvinnors kroppar. För ensamhet är ett viktigt ämne. Den andra skiten hör inte hemma här.
  • Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (N) skrev 2024-03-06 12:05:57 följande:

Inget som förvånar när man ser hur vedervärdigt incelsen på detta forum beter sig. Noll respekt för reglerna härinne. Vulgära trådstarter. Önskar att de kunde försvinna från forumet och söka hjälp hos psykolog istället. Något de uppenbart behöver. 

Här finns även kvinnor som saknar respekt för reglerna, som slänger sig med allehanda skällsord och luftar sina förutfattade meningar, men som får vara kvar trots det.

• Anonym (N)
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-06 12:25:43 följande:
    Här finns även kvinnor som saknar respekt för reglerna, som slänger sig med allehanda skällsord och luftar sina förutfattade meningar, men som får vara kvar trots det.
    Det är inte kvinnor som postar vulgära könsbilder på sig själva. Det är inte kvinnor som använder grova könsord mot andra medlemmar.

Det är störda äckelincels som tyvärr hittat hit där de inte hör hemma. De borde hålla sig till soptippen Flashback istället eller söka hjälp för sitt sexmissbruk. Familjeliv är inte rätt plats för sjuka typer likt dessa.
  • Anonym (Problemet är...)

Problemet är att många män tror sig tillhöra en motsvarande nivå kvinnor de egentligen inte är på samma nivå som. Det här orsakar ensamhet och sexlöshet.

Pelle 25 jobbar som butiksbiträde på Ica och tränar på gym. Han tror därför han är på samma nivå som Anna 25 motsvarande jobb på Konsum som också är vältränad.

Han inser inte att det är en massiv skillnad mellan dem. Om Pelle istället för att tro sig motsvara Anna istället förstår att han motsvarar Margit 47, kraftigt överviktig, sjukpenningsuppbärande, manodepressiv, notoriskt otrogen trebarnsmamma (3 olika pappor) så kommer han både kunna få ligga en massa och slippa sin ensamhet.

Det har skett en nivåförskjutning och inser man inte det så blir det ensamhet.

• Anonym (N)
    Anonym (Problemet är...) skrev 2024-03-06 12:31:54 följande:

Problemet är att många män tror sig tillhöra en motsvarande nivå kvinnor de egentligen inte är på samma nivå som. Det här orsakar ensamhet och sexlöshet.

Pelle 25 jobbar som butiksbiträde på Ica och tränar på gym. Han tror därför han är på samma nivå som Anna 25 motsvarande jobb på Konsum som också är vältränad.

Han inser inte att det är en massiv skillnad mellan dem. Om Pelle istället för att tro sig motsvara Anna istället förstår att han motsvarar Margit 47, kraftigt överviktig, sjukpenningsuppbärande, manodepressiv, notoriskt otrogen trebarnsmamma (3 olika pappor) så kommer han både kunna få ligga en massa och slippa sin ensamhet.

Män är bra på att överskatta sitt eget värde.
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Problemet är...) skrev 2024-03-06 12:31:54 följande:

Snarare att Pelle 50år och jobbar på ica som tror han skulle vara attraktiv för Anna 25år som jobbar på konsum. Pelle kanske skulle vara lite mer rimlig i sina fantasier om vad han kan attrahera och ge till en partner och istället utforska kvinnor i sin egna ålder där han mest sannolikt har mycket mer gemensamt istället för att dagdrömma om partners med perfekta porrkroppar.
  • Anonym (N)
    Anonym (Singel) skrev 2024-03-06 12:40:36 följande:
    Snarare att Pelle 50år och jobbar på ica som tror han skulle vara attraktiv för Anna 25år som jobbar på konsum. Pelle kanske skulle vara lite mer rimlig i sina fantasier om vad han kan attrahera och ge till en partner och istället utforska kvinnor i sin egna ålder där han mest sannolikt har mycket mer gemensamt istället för att dagdrömma om partners med perfekta porrkroppar.
    Eller så kan han förbli singel med tanke på att han ändå bara går efter yta i ditt exempel. Såna män är ingla lämpliga relationsmaterial ändå.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM