Inlägg från: Anonym (Problemet är...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Problemet är...)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Problemet är att många män tror sig tillhöra en motsvarande nivå kvinnor de egentligen inte är på samma nivå som. Det här orsakar ensamhet och sexlöshet.

Pelle 25 jobbar som butiksbiträde på Ica och tränar på gym. Han tror därför han är på samma nivå som Anna 25 motsvarande jobb på Konsum som också är vältränad.

Han inser inte att det är en massiv skillnad mellan dem. Om Pelle istället för att tro sig motsvara Anna istället förstår att han motsvarar Margit 47, kraftigt överviktig, sjukpenningsuppbärande, manodepressiv, notoriskt otrogen trebarnsmamma (3 olika pappor) så kommer han både kunna få ligga en massa och slippa sin ensamhet.

Det har skett en nivåförskjutning och inser man inte det så blir det ensamhet.

• Anonym (Problemet är...)
    Anonym (Singel) skrev 2024-03-06 12:57:09 följande:
    Absolut, men sen sprider de sin bitterhet och hur hemska kvinnor är som inte ger dom det dom vill ha i sådana här trådar på nätet och vi andra får stå ut med deras ändlösa ältande. för dom är ju såååå ensamma och det är alla andras fel.
    Jag känner ett fåtal sådana män, 40-50 åringar som vill ha 25åringar de är bittra men inte alls på samma sätt som på familjeliv. De är skilda, har barn sedan tidigare och verkar ha inställningen att kan de inte få en snygg ung tjej så är de hellre ensamma. 

Jag vet inte om det är en osund inställning och kommer leda till samma problem som fl-herrar längre fram eller om det är nån slags male empowerment med att jag har redan barn är inte alltför miserabel ensam så jag behöver inte kompromissa.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM