Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:27:09 följande:
    Vi kanske skulle inskränka aborten istället för att slösa skattemedel på att kvinnors sexuella maktövertag ska upprätthållas.
    Då ska vi införa tvångssterilisering på alla män som vägrar ta ansvar för sina avkommor. Och såna män finns det gott!
  • Agda90
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:38:44 följande:
    Nej, ditt ägg. Jag säger att kvinnor måste få tillbaka riskerna med sex som de hade förr, annars blir det obalanserat och ojämställt.
    Du måste vara ett skämt!
    Kvinnor tar alla risker med sex idag även om möjlighet till abort finns. 

Med såna typer som dig så är det inte konstigt att det finns ensamma män. Kvinnor vill inte ha sådana som dig. Och varför ska kvinnor ändra sig och nöja sig med skitstövlar? 
  • Agda90
    Anonym (Borås) skrev 2024-03-06 10:04:39 följande:

Orkar inte läsa allt, men
    1. Det här är verkligen ingen nyhet utan är känt sedan länge. 

2. Män behöver inte ta romantisk kontakt med kvinnor för att komma ur ensamhet. De kan skaffa kompisar och umgås med släkten. Det är så kvinnor (generellt) gör - vårdar relationer med släkt och vänner. 

Ja, tänk om fler insåg det! Att man måste vårda sina relationer och då inte enbart parrelationen!
    Varje person är ansvarig för sig själv. Är man ensam så får man göra något åt det och INTE lägga ansvaret på kvinnor!
  • Agda90
    Anonym (Förstår inte) skrev 2024-03-06 09:49:29 följande:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden men måste besvara detta inlägg. 

Du anger att en fördel för kvinnor är att kunna få sex hur lätt som helst på bara en dag. Hur botar det ensamhet tänker du? Har du tänkt på att de som är ensamma kanske inte är ute efter att ha några onenightstands, utan letar efter en fast partner. Det som är det viktigaste är inte alls lättare för ensamma kvinnor.

En dag av sex och och sen bli dumpad botar inte ensamhet, utan tvärtom ökar bara självföraktet..

Just det där med sex är en återkommande faktor i såna här trådar. Ska man tolka det så lider inte män av ensamhet utan de lider för att de inte får sex. Men de förstår inte skillnaden. Och vilken kvinna vid sina sinnes fulla bruk skulle nöja sig med det? Inte många som är ute efter enbart sex.
  • Agda90
    Mandel skrev 2024-03-06 11:15:43 följande:
    Man kan bry sig om andras problem utan att för den skulle känna sig manad att hoppa i säng med personen eller att helt avstå från att råda personen i olika ämnen för att personen själv ska kunna lösa sina problem.

Jag som kvinna har svårt att få kvinnliga vänner, men för den skulle kräver jag inte att kvinnor generellt ska ändra på sig. 
    Det enda jag önskar är att kvinnor ändå kunde tala om för mig vad jag gör för fel så jag vet vad jag behöver jobba med/tänka på. De kommer gärna när jag bjuder eller hittar på saker, men jag blir otroligt sällan tillbakabjuden/tillfrågad.

Har inga som helst problem att skaffa manliga vänner - utan sex inblandat.
    Mina 2 bästa "väninnor" är faktiskt män. Vi finns där för varandra och stöttar varandra och peppar varandra.
    Jag har länge undrat varför kvinnor ska bry sig om mäns problem. 
    Jag bryr mig självklart om de människor som finns i min närhet; min man, mina barn, mina vänner, släkt osv. Men är det meningen att kvinnor ska bry sig om ALLA män?
    Är det det TS är ute efter? För i så fall kan man ju undra om TS bryr sig om lika mycket om vilt främmande kvinnor han med?
    Man kan inte ställa krav om man inte själv lever upp till det.

Det är ju var och ens ansvar att ta just ansvar för sitt liv. 
  • Agda90
    Anonym (Män) skrev 2024-03-05 19:12:04 följande:
    Många kvinnor bryr sig uppenbart inte om mäns problem. 
    Det blir naturligt då att det kan vara tvärtom 
    Hur tänker du där?
    Ska jag t.ex som inte känner dig bry mig om dina problem?
    Vilka kvinnor är det som ska bry sig om mäns problem? 

www.rodakorset.se/var-hjalp-i-sverige/psykisk-halsa-och-psykisk-ohalsa/ensamhet/

Här är ganska så tydliga tips om vad man kan göra. Men de tips som finns för folk som ser att andra är ensamma rör just de som faktiskt KÄNNER någon som är ensam. Inte sjutton springer man på stan och letar upp en vilt främmande människa som man tror är ensam?!

Och INGENSTANS finns det något råd om att det är kvinnors ansvar eller uppdrag att hjälpa ensamma män!
  • Agda90
    Anonym (Singel) skrev 2024-03-06 12:57:09 följande:
    Absolut, men sen sprider de sin bitterhet och hur hemska kvinnor är som inte ger dom det dom vill ha i sådana här trådar på nätet och vi andra får stå ut med deras ändlösa ältande. för dom är ju såååå ensamma och det är alla andras fel.
    Vi skulle kunna testa att ignorera sådana trådar. 
  • Agda90
    Anonym (N) skrev 2024-03-06 13:36:21 följande:
    Och anmäla dem då uppenbara äckeltrådar sänker kvaliteten härinne. För att inte tala om den hemtrevliga stämning som fanns på forumet innan incelsen migrerade hit från Flashback och tog över. Önskar att de kunde trolllufsa tillbaka dit. 
    Det är bara att sätta igång och anmäla trådar som denna. Helt rätt
  • Agda90
    Anonym (Intealla) skrev 2024-03-06 22:02:51 följande:

Jag är kvinna i 30 års åldern. Utbildad, snäll, attraktiv, bra kropp, sunda värderingar och feminim. Jag har dejtat alla möjliga män. Rika, fattiga, körtkort, utan körkort, tillfrisknad alkoholist, gamer, långa, korta, tjocka, smala. Jag bryr mig inte. Det enda jag brytt mig om är deras värderingar och personlighet, jag vill ha en man som inte skojar rasistiskt eller sexistiskt. En man som vill mig väl, som inte är svartsjuk eller avundsjuk. En man som är händig, ja som liksom kompenserar där jag är mindre bra. Det är viktigt att han tar ansvar hemma och inte är en mansbebis, han ska vara manlig men vara feminist. Med det menar jag inte rabiat feminist, utan han ska förstå det grundläggande och vara för jämställdhet.
    Så. Jag tror inte att kvinnor är problemet. Jag tror helt ärligt att det är männen som är problemet. 

Så bra skrivet!
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM