• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 22:41:47 följande:
    I en misogyn tråd har du inte tagit avstånd, alls, utan hållit en "helikopterbaserad åsikt" om att det finns så väldigt många toxiska manshatare i tråden. Fast det är inget ställningstagande - ingen åsikt utan en observation.

Läs det högt för någon och håll sedan för öronen.
    Ojo jag har tagit avstånd många gånger men jag förstår att är någon så förblindad av sitt egna så är det svårt att ta till sig av andra. Nu får du leka vidare med någon annan. Vi har spammat tråden tillräckligt. 
  • Anonym (Män)

Om sex ska handla om att förtjäna så borde det ingå att man bara har sex som kan leda till en befruktning. 

• Anonym (Män)
    Anonym (Män) skrev 2024-03-09 00:46:31 följande:

Om sex ska handla om att förtjäna så borde det ingå att man bara har sex som kan leda till en befruktning. 

Annars handlar det inte om biologin och då anser man att förtjäna sex handlar om något annat. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 22:56:48 följande:
    Ojo jag har tagit avstånd många gånger men jag förstår att är någon så förblindad av sitt egna så är det svårt att ta till sig av andra. Nu får du leka vidare med någon annan. Vi har spammat tråden tillräckligt. 
    Varför sitter det då så långt inne att ta avstånd från misogyni i den här misogyna tråden? Det enda ställningstagandet jag kan se här är att du viftar bort det och istället klagar på ett icke-existerande manshat i tråden.

Förnekelse och projicering kallas det för.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jakob.)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 16:19:50 följande:
    Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

Eller så blir vi inte sedda alls. Men alla har vi någon kvot att fylla....
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 22:43:47 följande:

någorlunda vettig" innebär att du tycker att trådstarten är "vettig" du betraktar då trådstarten som ett lämpligt underlag att föra en diskussion i FHM anklagar inte kvinnor så vitt jag vet för mäns ensamhet, så varför ska du validera trådstarten?

Vad gör du själv i tråden om du anser att det ska vila i frid? Du ville ju föra en saklig diskussion mitt i en kvinnohatartråd. Känns aningen bipolärt.

Varför behandlar du inte mig på samma sätt då? (Dvs ignorerar) Du kan ju fundera över det.

För att jag håller dig på en högre och seriösare nivå är TS. Men jag börjar fundera på om jag verkligen har rätt där...

Trådstarten ger trots sina brister underlag för en seriös diskussion. Det som ska vila i frid är idiotinlägg som är helt gripna ur luften. Så det finns ingen motsättning i det. Men då ingen vill ha en seriös diskussion faller det och skiten blir kvar.

Vad ser du irl som får dig att tro att kvinnohatet ökar och är ett reellt hot? Och nu menar jag det som sker i verkligheten, i media och bland makthavare, inte på obskyra nätforum? Jag ser en sak och det har jag varnat för i ett antal inlägg på FL men varje gång blivit avfärdad. Det är en amerikanisering i synen på abort, precis det som TS ger uttryck för, men han gör det (lyckligtvis) så korkat att det motverkar sitt syfte.  TS outar sig som SD:are och Trumpälskare, i dessa kretsar finns ett tydligt mål att trycka tillbaka kvinnor till spisen. Ingen politiker i SD och KD vågar idag driva frågan, men den bubblar latent i partierna både bland gräsrötter och i ledet under toppen. Och Sverige har ju en ovana att ta efter all skit som kommer från USA.

Men detta kan vi stoppa om vi är medvetna och håller ihop. Vad ser du för hot?
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 22:20:00 följande:
    Jag har tagit avstånd i andra trådar. I just denna har jag hållit en mer helikopterbaserad åsikt. Ja det har strömmat till väldigt många toxiska manshatare, 98% verkar dock ha försvunnit lika snabbt som de dök upp. Det är en observation, inget ställningstagande om du/ni nu inbillade er det. Jag vill få fram att båda lägren håller på och göder varandra om och om igen.
    Det där med ställningstagandet vekar vara väldigt könat.

Om det skulle dyka upp en 'ladhy dahmer' med blått hår i tråden eller en fultolkare som antyder att nästan allt möjligt är misogynt så får man räkna med att de flesta kvinnor som tycker att viktigt att dumma män inte ska få stå emotsagda inte har sett något och om kaffedraken skulle byta kön på frågan "varför är kvinnor hyklare?" skulle de diskutera varför män hyklar.

När en kvinna tycker att män behöver markera mot andra män när de säger något dumt om kvinnor så kan man gissa vem som gav 'ladhy dahmer' likes.

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-09 14:45:45 följande:
    För att jag håller dig på en högre och seriösare nivå är TS. Men jag börjar fundera på om jag verkligen har rätt där...

Trådstarten ger trots sina brister underlag för en seriös diskussion. Det som ska vila i frid är idiotinlägg som är helt gripna ur luften. Så det finns ingen motsättning i det. Men då ingen vill ha en seriös diskussion faller det och skiten blir kvar.

Vad ser du irl som får dig att tro att kvinnohatet ökar och är ett reellt hot? Och nu menar jag det som sker i verkligheten, i media och bland makthavare, inte på obskyra nätforum? Jag ser en sak och det har jag varnat för i ett antal inlägg på FL men varje gång blivit avfärdad. Det är en amerikanisering i synen på abort, precis det som TS ger uttryck för, men han gör det (lyckligtvis) så korkat att det motverkar sitt syfte.  TS outar sig som SD:are och Trumpälskare, i dessa kretsar finns ett tydligt mål att trycka tillbaka kvinnor till spisen. Ingen politiker i SD och KD vågar idag driva frågan, men den bubblar latent i partierna både bland gräsrötter och i ledet under toppen. Och Sverige har ju en ovana att ta efter all skit som kommer från USA.

Men detta kan vi stoppa om vi är medvetna och håller ihop. Vad ser du för hot?

Nej, trådstarten ger inte underlag för en seriös diskussion. Betrakta trådstarten som underlag för en seriös diskussion så bekräftar du även kvinnohatet. Då normaliserar man kvinnohat och bidrar. Jag tror ingen är så dum egentligen, utan alla medhållare har misogyna åsikter att börja med, därför vill de också låta såna åsikter passera. Du kallar trådstarten "vettig exempelvis. 

Jag har aldrig sagt att jag tror att kvinnohatet ökar. Jag tror att kvinnohatande trådar såsom denna är skapade för att polarisera och splittra. Kvinnohat är bara ett medel för att uppnå detta. Målet är inte att ta bort exv aborträtten. Då skulle det låta annorlunda såsom att "allt liv är värdefullt" eller annat. Som sagt, målgruppen är medhållarna, någon som innehar misogyna åsikter från början och curlar vägen framför retoriken "jag ser inte kvinnohat" "massa manshat" "jag vill föra en seriös diskussion" eller på olika sätt framstå sig själv som offret. Det sker antagligen inte medvetet. Jag förstår inte hur vissa kan vara så lättmanipulerade.

"Söndra och härska"

• Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-09 15:57:43 följande:

Nej, trådstarten ger inte underlag för en seriös diskussion. Betrakta trådstarten som underlag för en seriös diskussion så bekräftar du även kvinnohatet. Då normaliserar man kvinnohat och bidrar. Jag tror ingen är så dum egentligen, utan alla medhållare har misogyna åsikter att börja med, därför vill de också låta såna åsikter passera. Du kallar trådstarten "vettig exempelvis. 

Jag har aldrig sagt att jag tror att kvinnohatet ökar. Jag tror att kvinnohatande trådar såsom denna är skapade för att polarisera och splittra. Kvinnohat är bara ett medel för att uppnå detta. Målet är inte att ta bort exv aborträtten. Då skulle det låta annorlunda såsom att "allt liv är värdefullt" eller annat. Som sagt, målgruppen är medhållarna, någon som innehar misogyna åsikter från början och curlar vägen framför retoriken "jag ser inte kvinnohat" "massa manshat" "jag vill föra en seriös diskussion" eller på olika sätt framstå sig själv som offret. Det sker antagligen inte medvetet. Jag förstår inte hur vissa kan vara så lättmanipulerade.

"Söndra och härska"

Men om kvinnohatet inte ökar, vad är problemet? Då har TS och hans gäng misslyckats, precis som jag sagt. Du motsäger dig själv, först var dessa trådar jättefarliga och måste bekämpas, nu är det plötsligt inget problem för kvinnohatet ökar inte trots alla dessa farliga trådar? Precis som jag, Postman och andra sagt.

Jag tror de vill provocera i första hand, och polarisera debatten för att få bråka. De påminner om fotbollshuliganer. Splittring förstår jag inte, vilka ska splittras? Medhållare finns det inga, eller väldigt få. Normala män hatar inte kvinnor och några svamlande nättroll kan inte ändra på det.
  • Anonym (pippilotta)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:12:26 följande:
    Nej, men det ska inte vara så att kvinnor får fördel på fördel, samtidigt som männen inte får något alls. Många kvinnor som gärna spelar misogynkortet för att få så mycket makt som möjligt.
    Vilka fördelar har kvinnor som inte män har? Förutom förmågan att vara gravid och amma?
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM