Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 22:43:47 följande:
någorlunda vettig" innebär att du tycker att trådstarten är "vettig" du betraktar då trådstarten som ett lämpligt underlag att föra en diskussion i FHM anklagar inte kvinnor så vitt jag vet för mäns ensamhet, så varför ska du validera trådstarten?
Vad gör du själv i tråden om du anser att det ska vila i frid? Du ville ju föra en saklig diskussion mitt i en kvinnohatartråd. Känns aningen bipolärt.
Varför behandlar du inte mig på samma sätt då? (Dvs ignorerar) Du kan ju fundera över det.
För att jag håller dig på en högre och seriösare nivå är TS. Men jag börjar fundera på om jag verkligen har rätt där...
Trådstarten ger trots sina brister underlag för en seriös diskussion. Det som ska vila i frid är idiotinlägg som är helt gripna ur luften. Så det finns ingen motsättning i det. Men då ingen vill ha en seriös diskussion faller det och skiten blir kvar.
Vad ser du irl som får dig att tro att kvinnohatet ökar och är ett reellt hot? Och nu menar jag det som sker i verkligheten, i media och bland makthavare, inte på obskyra nätforum? Jag ser en sak och det har jag varnat för i ett antal inlägg på FL men varje gång blivit avfärdad. Det är en amerikanisering i synen på abort, precis det som TS ger uttryck för, men han gör det (lyckligtvis) så korkat att det motverkar sitt syfte. TS outar sig som SD:are och Trumpälskare, i dessa kretsar finns ett tydligt mål att trycka tillbaka kvinnor till spisen. Ingen politiker i SD och KD vågar idag driva frågan, men den bubblar latent i partierna både bland gräsrötter och i ledet under toppen. Och Sverige har ju en ovana att ta efter all skit som kommer från USA.
Men detta kan vi stoppa om vi är medvetna och håller ihop. Vad ser du för hot?