Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-07 23:59:59 följande:

Jag skriver att det är sorgligt och synd att inte mäns ensamhet tas mer på allvar. Jag försöker där få en seriös diskussion. 
    Nej jag ser inget kvinnohat i det, däremot ser jag att han ifrågasätter kvinnor och det ignorerade jag. 

TS är ett av inceltrollen på forumet, jag har också svårt att ta mäns ensamhet på allvar i den här tråden eftersom TS själv inte är seriös.
    Vill man ha en seriös diskussion kan man göra en seriös tråd.
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 11:55:59 följande:
    Jag tror på i alla fall att försöka svara seriöst och bortse från det oseriösa i tråden. Att veta vilka trådar som är seriösa på FL finner jag så gott som omöjligt. Det finns alltid människor här på FL som tycker att man har fel åsikt och att man springer andras ärenden om man inte tycker som just dem.  
    www.familjeliv.se/forum/thread/82843034-man-betydligt-mer-ensamma-an-kvinnor-enligt-fhm/3

www.familjeliv.se/forum/thread/82843154-hur-stoppar-vi-det-sexuella-matriarkatet/1/nick/82843154

• ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 12:18:45 följande:
    Nä nu överdriver du det grövsta. Jag förstår om du har en åsikt och brinner för ämnet men att ta till meningar typ detta gör bara att det går inflation i ämnet. Det är som att ropa vargen kommer, den dagen vargen kom lyssnade ingen längre. 
    så kan det ju bli men när någon vill förbjuda abort på ren djävulskap kanske det är något djävulskap
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 20:25:35 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 13:55:00 följande:
    två trådar av samma TS, om syftet är att provocera så är det väl fel tråd att försöka ha en seriös diskussion i?

Klart man kan vara seriös i sina svar i en sådan tråd. Ser inga problem med det   

ClumsySmurf skrev 2024-03-08 14:11:41 följande:
    så kan det ju bli men när någon vill förbjuda abort på ren djävulskap kanske det är något djävulskap

Ja fast jag tror inte FL är starten precis. 
    Det är inte starten på en seriös diskussion.

• ClumsySmurf

Män ska bli mindre ensamma ? behöver någon att prata med
    sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

Mer än var fjärde ung man saknar någon att prata med

Enligt den nationella folkhälsoenkäten från 2022 är det 17 procent av männen och 10 procent av kvinnorna som upplever emotionell ensamhet. Störst könsskillnad finns i yngre åldersgrupper. I åldern 16?29 år svarar 27 procent av männen och 12 procent av kvinnorna att de inte har någon att dela sina tankar med eller att anförtro sig åt. Bland 30?44-åringar är motsvarande andelar 12 respektive 7 procent
    [...]
    Varken utbildningsnivå, inkomst, födelseland eller sysselsättning påverkar könsskillnaden i någon större grad. En förklaring till den genomgående könsskillnaden kan vara de könsnormer som finns i samhället.

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2023/december/mer-an-var-fjarde-ung-man-saknar-nagon-att-prata-med/
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 16:19:50 följande:
    Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

ClumsySmurf skrev 2024-03-07 11:51:33 följande:
    Om man har en regel: "det är kvinnornas fel" så tillkommer det 'PK' regler så om man inte har manliga kompisar IRL och känner sej ensam kan man ju inte säga det så det blir ensam p.g.a "inget ligg på Tinder".
    Tecum skrev 2024-03-08 22:09:12 följande:
    Du citerar mig medvetet fel, jag skrev att trådstarten var någorlunda vettig. Den delen som du skriver var den som inte var vettig. Trådstarten i sig, om ensamma män var högst relevant då FHM engagerar sig i frågan. Eller är FHM också kvinnohatare?

Jag har aldrig skrivit att mäns ensamhet är kvinnors fel, varför ljuger du? Nej, mäns ensamhet (eller kvinnors) är inget svartvitt tänk. Det är ett faktum och det finns olika nyanser av orsaker och följder. Ingen annan än du, Nihka och TS och hans (få) anhängare påstår att mäns ensamhet är kvinnors ansvar. Det är ni som validerar TS` påstående genom att ständigt lyfta fram och upprepa det och trycka ner det i halsen på alla som läser trådarna. Istället för att låta det vila i frid tillsammans med TS´ andra dumheter. 
    Som jag skrev tidigare, män låter sig inte indoktrineras av taffliga provokationer, lika lite som kvinnor gör det av ERA provokationer. 
    Tycker du fortfarande att trådstarten var någorlunda vettig?

• ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-08 22:20:00 följande:
    Jag har tagit avstånd i andra trådar. I just denna har jag hållit en mer helikopterbaserad åsikt. Ja det har strömmat till väldigt många toxiska manshatare, 98% verkar dock ha försvunnit lika snabbt som de dök upp. Det är en observation, inget ställningstagande om du/ni nu inbillade er det. Jag vill få fram att båda lägren håller på och göder varandra om och om igen.
    Det där med ställningstagandet vekar vara väldigt könat.

Om det skulle dyka upp en 'ladhy dahmer' med blått hår i tråden eller en fultolkare som antyder att nästan allt möjligt är misogynt så får man räkna med att de flesta kvinnor som tycker att viktigt att dumma män inte ska få stå emotsagda inte har sett något och om kaffedraken skulle byta kön på frågan "varför är kvinnor hyklare?" skulle de diskutera varför män hyklar.

När en kvinna tycker att män behöver markera mot andra män när de säger något dumt om kvinnor så kan man gissa vem som gav 'ladhy dahmer' likes.

• ClumsySmurf
    Tecum skrev 2024-03-09 14:45:45 följande:
    För att jag håller dig på en högre och seriösare nivå är TS. Men jag börjar fundera på om jag verkligen har rätt där...

Trådstarten ger trots sina brister underlag för en seriös diskussion. Det som ska vila i frid är idiotinlägg som är helt gripna ur luften. Så det finns ingen motsättning i det. Men då ingen vill ha en seriös diskussion faller det och skiten blir kvar.

Vad ser du irl som får dig att tro att kvinnohatet ökar och är ett reellt hot? Och nu menar jag det som sker i verkligheten, i media och bland makthavare, inte på obskyra nätforum? Jag ser en sak och det har jag varnat för i ett antal inlägg på FL men varje gång blivit avfärdad. Det är en amerikanisering i synen på abort, precis det som TS ger uttryck för, men han gör det (lyckligtvis) så korkat att det motverkar sitt syfte.  TS outar sig som SD:are och Trumpälskare, i dessa kretsar finns ett tydligt mål att trycka tillbaka kvinnor till spisen. Ingen politiker i SD och KD vågar idag driva frågan, men den bubblar latent i partierna både bland gräsrötter och i ledet under toppen. Och Sverige har ju en ovana att ta efter all skit som kommer från USA.

Men detta kan vi stoppa om vi är medvetna och håller ihop. Vad ser du för hot?
    Det handlar inte om en amerikaniserad syn på abort.
    Det är ju samma nötter som tycker att det var bättre för när kvinnor var mer beroende av män, det låter korkat när det kommer från någon arbetslös eller har väldigt låg lön.
    Sura bittra incels förslag verkar kontraproduktiva men de går ut på att förstöra för andra och alltid retar det någon.

• ClumsySmurf
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 18:06:40 följande:
    Eftersom du höll med den kvinnohatande trådstarten så antar jag att du menar att kvinnor ska sänka sina krav så att lågstatusmännen går sitt. Det mår säkert kvinnorna bra av.
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.

Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM