Män ska bli mindre ensamma ? behöver någon att prata med
sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med
Mer än var fjärde ung man saknar någon
att prata med
Enligt den nationella folkhälsoenkäten från 2022 är det 17 procent av männen och 10 procent av kvinnorna som upplever
emotionell ensamhet. Störst könsskillnad finns i yngre åldersgrupper. I åldern 16?29 år svarar 27 procent av männen och 12 procent av kvinnorna att de inte har någon att
dela sina tankar med eller att anförtro sig åt. Bland 30?44-åringar är motsvarande andelar 12 respektive 7 procent
[...]
Varken utbildningsnivå, inkomst, födelseland eller sysselsättning påverkar könsskillnaden i någon större grad. En förklaring till den genomgående könsskillnaden kan vara de könsnormer som finns i samhället.
www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2023/december/mer-an-var-fjarde-ung-man-saknar-nagon-att-prata-med/AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 16:19:50 följande:
Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.
sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med
ClumsySmurf skrev 2024-03-07 11:51:33 följande:
Om man har en regel: "det är kvinnornas fel" så tillkommer det 'PK' regler så om man inte har manliga kompisar IRL och känner sej ensam kan man ju inte säga det så det blir ensam p.g.a "inget ligg på Tinder".
Tecum skrev 2024-03-08 22:09:12 följande:
Du citerar mig medvetet fel, jag skrev att trådstarten var
någorlunda vettig. Den delen som du skriver var den som inte var vettig. Trådstarten i sig, om ensamma män var högst relevant då FHM engagerar sig i frågan. Eller är FHM också kvinnohatare?
Jag har aldrig skrivit att mäns ensamhet är kvinnors fel, varför ljuger du? Nej, mäns ensamhet (eller kvinnors) är inget svartvitt tänk. Det är ett faktum och det finns olika nyanser av orsaker och följder. Ingen annan än du, Nihka och TS och hans (få) anhängare påstår att mäns ensamhet är kvinnors ansvar. Det är ni som validerar TS` påstående genom att ständigt lyfta fram och upprepa det och trycka ner det i halsen på alla som läser trådarna. Istället för att låta det vila i frid tillsammans med TS´ andra dumheter.
Som jag skrev tidigare, män låter sig inte indoktrineras av taffliga provokationer, lika lite som kvinnor gör det av ERA provokationer.
Tycker du fortfarande att trådstarten var någorlunda vettig?