• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:53:41 följande:
    Jag uppfattar det som att du bekräftar att vi är överens och att vi tycker lika.

Du liksom jag tycker inte det är rätt och rimligt att påstå det som flera i tråden försöker påstå.

du anser det INTE rimligt som vissa i tråden gör, påstå att det alltid kommer fram förr eller senare 

Hoppas jag uppfattade dig rätt och att vi är överens.

(Det andra kan vi lämna helt eftersom vare sig jag eller någon annan har hävdat det du skriver här kommer de i princip aldrig bli kända)

Nej, alla otroheter blir inte upptäckta. Särskilt inte engångsligg.
    Det är däremot större risk med upprepade otroheter och förhållande-liknande otroheter. 

Men så länge de sistnämnda fortgår, återstår risken även för de oupptäckta otrohetena. 

It isn`t over until it is over.

• Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-27 12:17:56 följande:
    Det är inga fantasier, utan de enda tänkbara anledningarna jag kan komma på för att man kan vara otrogen med noll chans till upptäckt.
    Det var inget jag behövde svar på, men det finns inte många andra sätt att kunna vara otrogen utan risk.

Du får självfallet, tycka, tro, gissa och fantisera om precis vad du vill. Om du har ett behov av det så får du måla fan på väggen.

Men du behöver klara förstå, och acceptera, att jag och många andra VET av erfarenhet.

Det är inget vi bara tycker, det är inget vi tror eller gissar, inget vi hoppas, utan det är fakta att vi vet

Det är fullkomligt uppenbart och självklart att det förekommer otrohet som aldrig någonsin blir känd.
    Du må tycka att detta faktum är obekvämt för dig, du gillar det inte, jag förstår och accepterar att du skulle föredra att otrohet inte skulle förekomma, men det förekommer och kommer alltid förekomma otrohet som aldrig blir känd, oavsett hur obekvämt det är att erkänna och oavsett vad du tycker om den saken.

Oavsett vad du känner för behov av att fantisera om gällande risknivåer så är det sant att det i verkliga livet förekommer otrohet som förblir okänd, alltså där risken uppenbarligen var obefintlig.
    Denna sanning och detta faktum går inte att motsäga.

Oavsett vad du vill tro eller vad du vill fantisera om så gäller att 
    jag och många andra VET av erfarenhet.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-27 12:40:30 följande:

Jag håller med om att det du skriver. Det är mer sannolikt att en otrogen man får en besviken, förälskad älskarinna efter sig. Det har funnits en hel del trådar om det på FL. 

Jag tror det mycket har att göra med att män har lättare att separera sex från känslor. För mig som kvinna hade det varit svårare att vara otrogen eftersom jag lätt får känslor av sex. Men oftast är det så att jag troligtvis redan från början har någon form av känslor, för att ens vilja ha sex. Jag har och får inget utbyte av sex utan känslor.Jag skulle jag lätt kunna bli en av de förälskade älskarinnorna, och därför skulle jag aldrig utsätta mig för det. 

Bortsett från det faktum att jag kan bli gravid förstås. 

Sant, men även detta att män delar upp kvinnor i frumaterial och icke-frumaterial. En kvinna som gått med på att vara älskarinna, är per definition inte fru-material. Så han blir inte så förtvivlad om hon gör slut - det hade ju inte kunnat bli något seriöst ändå. En älskarinna däremot, har redan sett för sig hur hon bor i mannens hus, med tre gemensamma barn (barnens namn är också bestämda). Frun och mannens tidigare barn befinner sig i denna fantasi i Korpilombolo...
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 14:17:27 följande:

Du får självfallet, tycka, tro, gissa och fantisera om precis vad du vill. Om du har ett behov av det så får du måla fan på väggen.

Men du behöver klara förstå, och acceptera, att jag och många andra VET av erfarenhet.

Det är inget vi bara tycker, det är inget vi tror eller gissar, inget vi hoppas, utan det är fakta att vi vet

Det är fullkomligt uppenbart och självklart att det förekommer otrohet som aldrig någonsin blir känd.
    Du må tycka att detta faktum är obekvämt för dig, du gillar det inte, jag förstår och accepterar att du skulle föredra att otrohet inte skulle förekomma, men det förekommer och kommer alltid förekomma otrohet som aldrig blir känd, oavsett hur obekvämt det är att erkänna och oavsett vad du tycker om den saken.

Oavsett vad du känner för behov av att fantisera om gällande risknivåer så är det sant att det i verkliga livet förekommer otrohet som förblir okänd, alltså där risken uppenbarligen var obefintlig.
    Denna sanning och detta faktum går inte att motsäga.

Oavsett vad du vill tro eller vad du vill fantisera om så gäller att 
    jag och många andra VET av erfarenhet.

Jag har redan sagt många gånger att jag inte påstår att otrohet alltid blir upptäckt.  Så jag kan inte inbilla mig att det inte förekommer otroheter som förblir okända Jag vet redan att det förekommer. (behöver förhoppningsvis inte skriva det en gång till). Det verkar snarare som att det är du som vägrar tro att det motsatta kan hända, och att bland annat de faktorer jag skrev kan vara anledningar till det. . 

Det jag vänt mig emot är att du tvärsäkert kan förutspå det från första gången du är otrogen. Det är rätt vanligt bland otrogna att ha hybris och tro att hemska saker aldrig händer dem. 

Det är intressant att du skriver *många oss som VET att det inte kommer fram* Inte utan att jag undrar hur du kan veta så mycket om andras okända otroheter. Dessutom att det är många som är okända, och som förblir det. 

Anonym (XXX) skrev 2024-03-27 14:50:40 följande:
    Sant, men även detta att män delar upp kvinnor i frumaterial och icke-frumaterial. En kvinna som gått med på att vara älskarinna, är per definition inte fru-material. Så han blir inte så förtvivlad om hon gör slut - det hade ju inte kunnat bli något seriöst ändå. En älskarinna däremot, har redan sett för sig hur hon bor i mannens hus, med tre gemensamma barn (barnens namn är också bestämda). Frun och mannens tidigare barn befinner sig i denna fantasi i Korpilombolo...
    Ja, det ligger något i det du skriver. Det stämmer mycket med det jag sett och hört. 
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-27 16:54:13 följande:

Jag har redan sagt många gånger att jag inte påstår att otrohet alltid blir upptäckt.  Så jag kan inte inbilla mig att det inte förekommer otroheter som förblir okända Jag vet redan att det förekommer. (behöver förhoppningsvis inte skriva det en gång till). Det verkar snarare som att det är du som vägrar tro att det motsatta kan hända, och att bland annat de faktorer jag skrev kan vara anledningar till det. . 

Det jag vänt mig emot är att du tvärsäkert kan förutspå det från första gången du är otrogen. Det är rätt vanligt bland otrogna att ha hybris och tro att hemska saker aldrig händer dem. 

Det är intressant att du skriver *många oss som VET att det inte kommer fram* Inte utan att jag undrar hur du kan veta så mycket om andras okända otroheter. Dessutom att det är många som är okända, och som förblir det. 

Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt och därför kan jag tvärsäkert uttala mig om detta.

Jag har aldrig diskuterat specifikt första eller andra gången, eller något om antal gånger som handlingen sker.

På vad grundar du det att det skulle vara vanligt att bland otrogna att ha hybris? Jag är övertygad att hybris rent generellt är lika vanligt bland otrogna människor som icke otrogna människor.

Det kan vara så att du bygger din felaktiga bild på att det bland dem som bär sig klantigt åt och blir avslöjade mycket väl skulle kunna vara vanligare med hybris.

Men då tror jag snarare att bland alla dem som förblir okända så utgörs dessa av människor som handlar begåvat och då är det nog färre än genomsnittet som har det du kallar hybris och att det alltså sannolikt att det är ovanligare hos dem än hos genomsnittet.

Jag har under många år intresserat mig för ämnet. Jag är en mogen och erfaren man som känner många människor och genom åren har jag sett en hel del sådana handlingar. Men framförallt har jag pratat om detta ämnet med ganska många människor. Bland dessa finns det fler än jag som med säkerhet vet, av egna erfarenheter.

Att otrohet är relativt vanligt råder det stor samstämmighet om. Vissa hävdar dessutom att det finns tillräckliga underlag för att påstå att det är ganska eller mycket vanligt, framförallt anser många att det är vanligare än vad de flesta i allmänhet tror.
    I de flesta undersökningar och bland de som är insatta i ämnet, t ex bland terapeuter och bland forskare som har yrkesmässig kunskap om ämnet råder relativt stor samstämmighet.

Mot denna bakgrund behövs bara en vanlig och normal sannolikhetsbedömning för att förstå att många otroheter följaktligen är okända.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 12:09:57 följande:

Jag hoppas du klarar förstå att jag och många andra VET av erfarenhet. Det är inget vi bara tycker, det är inget vi tror eller gissar, inget vi hoppas, utan det är fakta att vi vet.

För mig är det där övriga du skriver bara hittepå från din sida och jag väljer därför avstå från att diskutera alla dessa fantasier.

Det kan räcka med att du råkar säga fel namn till din partner så är det kört. Eller pratar om älskarinnan i sömnen. Det kan du med 100 % säkerhet INTE styra över. 

ja, det är Lisa som skriver 

• Anonym (Lisa)

Låt säga att du och din partner bjuder hem en gammal kompis till dig som har en ny tjej. När ni börjar prata om ditten och datten så visar det sig att tjejen är arbetskamrat med din älskarinna. Dom två har blivit goda vänner och älskarinnan har anförtrott sig åt tjejen. Där sitter hon och upptäcker att hon är hemma hos sin väns älskare. Som har sambo och barn. Ni dricker lite vin och det ena leder till det andra. Ja du förstår. Det finns 100 olika situationer som kan leda till ett avslöjande. Som du inte kan styra. Du lever i en drömvärld som du hårdnackat håller fast vid. Desto hårdare blir fallet när du blir avslöjad. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 17:54:44 följande:

Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt och därför kan jag tvärsäkert uttala mig om detta.

Jag har aldrig diskuterat specifikt första eller andra gången, eller något om antal gånger som handlingen sker.

På vad grundar du det att det skulle vara vanligt att bland otrogna att ha hybris? Jag är övertygad att hybris rent generellt är lika vanligt bland otrogna människor som icke otrogna människor.

Det kan vara så att du bygger din felaktiga bild på att det bland dem som bär sig klantigt åt och blir avslöjade mycket väl skulle kunna vara vanligare med hybris.

Men då tror jag snarare att bland alla dem som förblir okända så utgörs dessa av människor som handlar begåvat och då är det nog färre än genomsnittet som har det du kallar hybris och att det alltså sannolikt att det är ovanligare hos dem än hos genomsnittet.

Jag har under många år intresserat mig för ämnet. Jag är en mogen och erfaren man som känner många människor och genom åren har jag sett en hel del sådana handlingar. Men framförallt har jag pratat om detta ämnet med ganska många människor. Bland dessa finns det fler än jag som med säkerhet vet, av egna erfarenheter.

Att otrohet är relativt vanligt råder det stor samstämmighet om. Vissa hävdar dessutom att det finns tillräckliga underlag för att påstå att det är ganska eller mycket vanligt, framförallt anser många att det är vanligare än vad de flesta i allmänhet tror.
    I de flesta undersökningar och bland de som är insatta i ämnet, t ex bland terapeuter och bland forskare som har yrkesmässig kunskap om ämnet råder relativt stor samstämmighet.

Mot denna bakgrund behövs bara en vanlig och normal sannolikhetsbedömning för att förstå att många otroheter följaktligen är okända.

Handlar begåvat ?? Snarare nöjd med prestationen att kunna manipulera sin familj 
  • nihka
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-29 17:46:04 följande:
    Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.

Det finns en orsak till att det finns så få positva trådar om otrohet och det är för att otrohet sårar och splittrar människor, vilket väldigt få tycker är positivt.

Den som har en överenskommelse om ett öppet förhållande är däremot inte otrogen, men det har inte du så du riskerar att såra din fru och splittra din familj.

Även om du inte berättar själv kan du aldrig vara säker på att det inte kommer fram och när den bomben släpps har du liten eller ingen kontroll över situationen. Och om även din fru är otrogen men du inte vill veta kan du inte garantera att det inte kommer fram eller att hon inte väljer att berätta för dig. Du har liten eller ingen kontroll över det också.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden