Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-21 18:13:47 följande:
Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".
Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.
Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.
Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.
Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.
Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.
Du verkar ha fastnat mest i det där, om det kommer fram eller inte. Och det var det jag svarade på. Det viktigaste är väl om man har samvete att gå bakom ryggen på den man älskar ??
Det finns en aspekt till. Man kan bli kär i den man är otrogen med och då antar jag att man själv vill att det ska komma fram så man kan fortsätta med den nya. Du gör ju naturligtvis som du vill men jag har rätt att ha en åsikt. Om man är uppfostrad till att vara ärlig och inte såra andra så finns inte att man är otrogen. ( Anser jag, är väl bäst att tillägga )