Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

De skulle vara kul om otrogna människor träffar nån och blir riktigt kär. Och sen upptäcker att den dom är så kär i är otrogen. Det skulle vara så kul om dom fick smaka på sin egen medicin och upptäcker att det var ju inte så mysigt. Och blir helt nedbruten. Då som först kan dom börja att rannsaka sitt liv. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-20 10:40:49 följande:

Nu ger du ytterligare ett exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Jag är riktigt kär.

Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.

Verkligheten och sanningen är nämligen:
    "- Det jag inte vet mår jag inte ont av" !

Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig,
    inte för vår ömsesidiga kärlek, inte för familjen, barnen och alla våra nära och kära. 
    Inga som helst följder eller konsekvenser över huvud taget.

Jag skulle inte känna eller veta något om att smaka på min egen medicin.
    Tvärtom skulle jag känna och tycka att livet och kärleken är precis lika mysig och ömsesidig som tidigare.
    Självfallet skulle jag inte bli det minsta lilla nedbruten av något som jag inte vet något om!
    Jag skulle inte känna något behov eller finna någon som helst anledning att börja rannsaka mitt liv (i vart falla inte av den orsaken).

Eller hur???

Alltså om man nu klarar att hantera den uppenbara sanningen och om man klarar tänka lite längre än näsan räcker.

Herregud alltså vilket resonemang! Du måste ju inneha någon slags empatistörning. Otrohet brukar komma ut på ett eller annat sätt. Du tror att du är så himla lycklig i din lilla otrohetsbubbla. En kompis jag hade förr, var otrogen mot sin man. Det kom ut. Gissa hur! Jo, hennes barn som gick i mellanstadiet, fick reda på det av andra barn på skolan. Du förstår säkert hur uppslitande det var för dem. Ett trauma blev det för både pappan och barnen. Det kan lika gärna hända dig. Med din inställning skulle det vara rätt åt dig men jävligt synd om resten i familjen.  Hon trodde inte heller att det skulle komma ut. Det är inte normalt att trivas som ögontjänare, att med vilje manipulera sin familj. Fråga istället om det är ok att du är otrogen och säg att det är helt ok om hon vill vara det också. Men just det?det törs du ju inte

• Anonym (Lisa)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 09:16:42 följande:
    Man får ju sköta det mer diskret. Det där låter som WT.
    Nej. Inte WT
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-21 13:18:38 följande:

Eller så vill han inte att frun ska vara otrogen. Det är inte lika kul att unna henne samma glädje. Varför inte unna henne en lite trevligare man också?

-egoistiskt-

Exakt!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-21 18:13:47 följande:

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Du verkar ha fastnat mest i det där, om det kommer fram eller inte. Och det var det jag svarade på. Det viktigaste är väl om man har samvete att gå bakom ryggen på den man älskar ??
    Det finns en aspekt till. Man kan bli kär i den man är otrogen med och då antar jag att man själv vill att det ska komma fram så man kan fortsätta med den nya. Du gör ju naturligtvis som du vill men jag har rätt att ha en åsikt. Om man är uppfostrad till att vara ärlig och inte såra andra så finns inte att man är otrogen. ( Anser jag, är väl bäst att tillägga )
  • Anonym (Lisa)

Jag ska inte störa dig mer med mina åsikter, så nu kan du fortsätta att skriva om hur lycklig du är som bedrar din hustru?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-21 18:13:47 följande:

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Glömde ju s på en sak, jag har 1 ! anonymt namn. Men det har ju du med! Så vad är problemet ??
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-25 12:01:50 följande:
    Problemet är att du visar att du inte respekterar att andra har rätt att ha en annan åsikt än du.

Det där med olika nick var en fråga, så på den får du självfallet svara vad du vill, eller välja att inte svara. Att välja att inte ge något svar kan ju också tolkas som en typ av svar...
    Och då har jag inte ens skrivit vad jag egentligen tycker om otrogna. Om otrogna tycker jag inte. Jag tycker att otrogna är svin. Falska oärliga oempatiska varelser som gillar att manipulera sin omgivning och utnyttjar sin partners känslor. Det är vad jag egentligen tycker. Tyck vad du vill, men jag tycker att det är förkastligt att leva så 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-26 09:35:53 följande:
    Du är väl medveten om att din eventuella partner kanske är otrogen emot dig. Utan att du vet. Kanske det blir en hemlighet livet ut. Har du då levt ett liv i lögn? Ovetande? Du har alltså varit olycklig hela tiden trots att du inte vetat om det Drömmer?

Men så tråkigt då Solig
    Jag litar på min kille. Han litar på mig. Snopet va ??
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 13:56:39 följande:

.

Men då vet jag vad du tycker, i detta för tillfället valda nick som denna gången kallas (Lisa).
    Bra att veta om det skulle bli så att jag i något inlägg i framtiden skulle få för mig att resonera om den saken som du pratar om.

Men som sagt, hittills har jag varit noga med att avhålla mig från att förmedla min åsikt om just detta.

På förekommen anledning frågar jag dig:
    Du försöker fortfarande hävda att det inte skulle finnas någon anledning misstänka att "en viss medlem i tråden" skulle skriva under olika nick ... ?   
    Du eller någon annan?
    SkrattandeObestämdFlört

Men vad är det för fel på dig? Jag har bara skrivit under namnet Lisa. Om någon annan har skrivit under flera nick har jag ingen aning om. Det är för mig helt oväsentligt. Jag vet vad jag skriver, det räcker. Tror att du är ganska nojjig faktiskt 
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden