• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 13:56:39 följande:

.

Men då vet jag vad du tycker, i detta för tillfället valda nick som denna gången kallas (Lisa).
    Bra att veta om det skulle bli så att jag i något inlägg i framtiden skulle få för mig att resonera om den saken som du pratar om.

Men som sagt, hittills har jag varit noga med att avhålla mig från att förmedla min åsikt om just detta.

På förekommen anledning frågar jag dig:
    Du försöker fortfarande hävda att det inte skulle finnas någon anledning misstänka att "en viss medlem i tråden" skulle skriva under olika nick ... ?   
    Du eller någon annan?
    SkrattandeObestämdFlört

Men vad är det för fel på dig? Jag har bara skrivit under namnet Lisa. Om någon annan har skrivit under flera nick har jag ingen aning om. Det är för mig helt oväsentligt. Jag vet vad jag skriver, det räcker. Tror att du är ganska nojjig faktiskt 
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-26 14:24:18 följande:
    Ungefär som du som med bestämdhet hävdar att det med största sannolikhet är så att de flesta otroheter förblir okända?

Hursom är det onödigt att tvista om den saken. Om det är fifty-fifty är man ändå beredd att satsa sitt förhållande, till förmån att få vara med en annan person. Det är tydligen värt risken att riskera bli av med sin partner!
    Du inbillar dig saker.

Jag har ingenstans med stor bestämdhet hävdat det som du försöker ljuga om.

Kan du själv göra en bedömning gällande vilket som är mest rimligt:
    - att "alla otroheter kommer fram förr eller senare"
    eller
    - att "otrohet sannolikt är relativt vanligt och med största sannolikhet är det många som aldrig blir kända"
    Vilket av dessa påståenden bedömer du vara mest rimligt?

Eftersom det med största sannolikhet förekommer många otroheter som aldrig blir kända så är det fullt möjligt att många sådana handlingar sker utan risktagande, eller med ett så extremt litet risktagande så att det med sannolikhet gränsande till visshet aldrig kommer att bli känt.

Men alla dessa handlingar, de som aldrig blir kända, kan vi inte veta något om.
    Du väljer uppenbarligen att utgå från de otroheter som blir kända.
    Utifrån detta bedömer du risken.

Men om du tänker efter lite så är det uppenbart även för dig att alla de otroheter som förblir okända, dessa vet du inget om och du har därför ingen möjlighet bedöma om risken är stor eller om den i många fall är i princip obefintlig.

Om man vill, om man är åtminstone normalbegåvad, så kan man själv ha full kontroll över de eventuella riskerna och man kan själv bestämma att uppträda och att hantera saken på sådant sätt så att man inte tar någon risk.

Du måste klara ta till dig och erkänna att många otroheter som blir avslöjade blir kända pga att de inblandade är klantiga eller uppträder obegåvat. Om du känner till några sådana som blivit avslöjade så vet du att exemplen på klantighet och tillfälligheter är många.
    Det tyder på att många vill bli avslöjade, medvetet eller omedvetet, eller att de helt enkelt inte tycker att det spelar någon roll alls, eller inte spelar någon stor roll, om de skulle bli avslöjade.

Men om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.
    Och jag anser det som fullkomligt självklart att många fler än jag VET detta.

Sedan får du självfallet försöka inbilla dig själv något helt annat, om du har behov av att medvetet ljuga för dig själv?
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 15:10:21 följande:
    Du inbillar dig saker.

Jag har ingenstans med stor bestämdhet hävdat det som du försöker ljuga om.

eller
    - att "otrohet sannolikt är relativt vanligt och med största sannolikhet är det många som aldrig blir kända"

Eftersom det med största sannolikhet förekommer många otroheter som aldrig blir kända så är det fullt möjligt att många sådana handlingar sker utan risktagande, eller med ett så extremt litet risktagande så att det med sannolikhet gränsande till visshet aldrig kommer att bli känt.

Men alla dessa handlingar, de som aldrig blir kända, kan vi inte veta något om.
    Du väljer uppenbarligen att utgå från de otroheter som blir kända.
    Utifrån detta bedömer du risken.

Men om du tänker efter lite så är det uppenbart även för dig att alla de otroheter som förblir okända, dessa vet du inget om och du har därför ingen möjlighet bedöma om risken är stor eller om den i många fall är i princip obefintlig.

Om man vill, om man är åtminstone normalbegåvad, så kan man själv ha full kontroll över de eventuella riskerna och man kan själv bestämma att uppträda och att hantera saken på sådant sätt så att man inte tar någon risk.

Du måste klara ta till dig och erkänna att många otroheter som blir avslöjade blir kända pga att de inblandade är klantiga eller uppträder obegåvat. Om du känner till några sådana som blivit avslöjade så vet du att exemplen på klantighet och tillfälligheter är många.
    Det tyder på att många vill bli avslöjade, medvetet eller omedvetet, eller att de helt enkelt inte tycker att det spelar någon roll alls, eller inte spelar någon stor roll, om de skulle bli avslöjade.

Men om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.

Sedan får du självfallet försöka inbilla dig själv något helt annat, om du har behov av att medvetet ljuga för dig själv?

Nu är det som så att ha sex är aldrig någonsin riskfritt, vare sig det sker på hemmaplan eller bortaplan.

Det finns många berättelser på FL om älskarinnor som vill berätta för frun, eller exempel på hemmaplan med kvinnor som blir gravida trots skydd och mannen inte vill ha barn. Sex är ej heller riskfritt från sjukdomar. Hur menar du att man i förväg kan vara så säker på, att sådana saker inte kommer hända ? 

Med det i åtanke är trots allt otrogna villiga att ta den risken, och är villiga att riskera den befintliga partnern. Då kan man undra vad som är viktigast för den otrogna, att ha sex med en annan eller att ha kvar sin partner. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 14:01:07 följande:
    Du ljuger för din kille.
    Du vet att din killa ljuger för dig. Precis på samma sätt som alla människor ljuger.
    Ändå väljer ni att låtsas för er själva som att ni litar på varandra.

Det finns ingen annan än du själv som tror på dina fantasier.

Snopet vad ??   """Lisa"""Tomte
    Alltså, du är så himla rolig. Du utgår hela tiden från dig själv och det är beklagligt. Jag och min kille träffades för snart 3 år sen och är som du kanske förstår, fortfarande förälskade i varandra och har ofta sex, han ger mig komplimanger och visar att han är kär i mig. Att någon av oss skulle vara otrogen finns inte. Jag är hemskt ledsen att du har ett förhållande som gör att du känner att du måste vara otrogen, jag skulle aldrig orka att ha det så. Jag skulle göra slut om känslorna försvann. 
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 15:10:21 följande:
    eller
    Jag svarar grått. Din fråga är helt orimlig.
    Antingen kommer det alltid fram. Eller så kommer de i princip aldrig bli kända.

Min värld är inte så svart-vit att jag kan utgå från något av de alternativen i förhand. Det ligger förmodligen någonstans i mitten av dina extrema motpoler ovan. Det enda rimliga är att se till det enda man med säkerhet vet om, dvs att det finns en risk och om man är villig att ta den.
  • Agda90
    Anonym (Det är vad det är) skrev 2024-03-26 14:19:43 följande:

TS borde skilja sig eller berätta hur han löser situationen för sin sambo. 

Sedan är sambon inte utan skuld, kvinnor, varför tror ni män är ihop med er istället för en manlig kompis? Är ni roligare är mäns kompisar? Spelar ni tv-spel eller kollar sport som en man gör med sina manliga kompisar?

Varför tror ni vi män är ihop med er? Det är för sexet, resterande är bara en bonus och har man inte sex är det som en tråkig rumskamrat kontra en manlig kompis som man har mer gemensamt med.

Nej du lille vän. Den som är bedragen bär ingen skuld till det. Den bedragna är den som väljer att hoppa i säng med någon annan. Det är ingen som håller en kniv mot hans/hennes strupe utan det beslutet fattar de helt och hållet själv. 

Att ett förhållande inte fungerar är man två om bidra till men om en av dessa två väljer att vara otrogen så är det ansvaret till 100% endast den personens ansvar!
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-26 17:26:28 följande:

Nu är det som så att ha sex är aldrig någonsin riskfritt, vare sig det sker på hemmaplan eller bortaplan.

Det finns många berättelser på FL om älskarinnor som vill berätta för frun, eller exempel på hemmaplan med kvinnor som blir gravida trots skydd och mannen inte vill ha barn. Sex är ej heller riskfritt från sjukdomar. Hur menar du att man i förväg kan vara så säker på, att sådana saker inte kommer hända ? 

Med det i åtanke är trots allt otrogna villiga att ta den risken, och är villiga att riskera den befintliga partnern. Då kan man undra vad som är viktigast för den otrogna, att ha sex med en annan eller att ha kvar sin partner. 

Du har fel.

Självfallet kan man ha sex, på hemma och borta, utan att det riskerar att avslöjas och leder till svåra följder.

Återigen visar du att du klarar endast att ta till dig just de handlingar som blir avslöjade, men du väljer glömma alla dessa som aldrig någonsin blir kända.

Du hänvisar till många berättelser om de fall som blivit avslöjade.
    Men du verkar inte klara förstå att det givetvis inte kan existera några berättelser om alla de som förblir okända.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, 
    och det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.

Om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

Anonym (Lisa) skrev 2024-03-26 18:46:14 följande:
    Alltså, du är så himla rolig. Du utgår hela tiden från dig själv och det är beklagligt. Jag och min kille träffades för snart 3 år sen och är som du kanske förstår, fortfarande förälskade i varandra och har ofta sex, han ger mig komplimanger och visar att han är kär i mig. Att någon av oss skulle vara otrogen finns inte. Jag är hemskt ledsen att du har ett förhållande som gör att du känner att du måste vara otrogen, jag skulle aldrig orka att ha det så. Jag skulle göra slut om känslorna försvann. 
    Få se nu, var det (Lisa) du använde nu..? Då skriver jag till "Lisa":

Har du aldrig ljugit om något för din kille?
    Vet du med 100% säkerhet att din kille aldrig har ljugit för dig?

Om du känner ett behov av att svara ja på dessa två frågor så innebär det givetvis att du har ett behov av att ljuga för dig själv.

Det ovan var vad mitt inlägg handlade om, det inlägget som du valde att citera.

Men allt som du skriver om i detta ditt inlägg har jag inte sagt något om och jag väljer därför att inte kommentera det.
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-26 19:37:06 följande:
    Jag svarar grått. Din fråga är helt orimlig.
    Antingen kommer det alltid fram. Eller så kommer de i princip aldrig bli kända.

Min värld är inte så svart-vit att jag kan utgå från något av de alternativen i förhand. Det ligger förmodligen någonstans i mitten av dina extrema motpoler ovan. Det enda rimliga är att se till det enda man med säkerhet vet om, dvs att det finns en risk och om man är villig att ta den.
    Vad är din egen åsikt, anser du det rimligt som vissa i tråden gör, påstå att det alltid kommer fram förr eller senare

(Det andra kan du lämna helt eftersom vare sig jag eller någon annan har hävdat det du skriver här kommer de i princip aldrig bli kända)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:07:22 följande:

Du har fel.

Självfallet kan man ha sex, på hemma och borta, utan att det riskerar att avslöjas och leder till svåra följder.

Återigen visar du att du klarar endast att ta till dig just de handlingar som blir avslöjade, men du väljer glömma alla dessa som aldrig någonsin blir kända.

Du hänvisar till många berättelser om de fall som blivit avslöjade.
    Men du verkar inte klara förstå att det givetvis inte kan existera några berättelser om alla de som förblir okända.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, 
    och det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.

Om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

Hur menar du att du på förhand kan veta vilket utfall din otrohet kommer att få?

Jag menar den dagen du bestämmer dig för att hoppa över skaklarna, hur kan du på förhand veta att det garanterat aldrig kommer fram? Det är då du gör din riskanalys, och det kan inte göras efter otroheter som inte är kända. Där finns inget att bedöma efter, för de är som sagt okända och okänt hur många som klarar sig utan att bli upptäckta.Man brukar rimligen utgå från det kända, och inte det okända. 

Menar du att det finns folk som är immuna mot att folk blir förälskade och besatta i dem, är de immuna mot könsjukdomar och immuna mot att preventivmedel och skydd kan fallerar? Ja, då och endast då, kan de möjligen klara sig undan att bli upptäckta. 

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden