• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-25 14:23:56 följande:

Men icke att 100% av otroheterna är och förblir okända. 

Det kan väl ändå inte finnas någon enda levande människa som skulle ha påstått något sådant?

Det skulle ju vara nästan lika korkat som om några i tråden skulle försöka hävda att alla otroheter skulle bli kända "förr eller senare"!
    Anonym (M) skrev 2024-03-25 14:30:48 följande:

Den som har problem ska initiera skilsmässa. Lägg inte över det på någon annan. 

Menar du att det skulle finnas någon lag som säger att man är tvingad att initiera skilsmässa om sexet uteblir i äktenskapet?

Här på familjeliv brukar det i massor av kommentarer heta att det finns så mycket mer än sex inom kärlek och äktenskap.
    Varför är man då skyldig initiera skilsmässa för att partnern avvisar och inte vill ha sex???

Det är givetvis väldigt många, och det är vanligt, att man väljer att hålla ihop äktenskapet av väldigt många fler och helt andra orsaker än bara just sexet.

Detta är väl också en av de mest naturliga orsakerna till att otrohet är relativt vanligt.
    Och på detta sätt respekterar då alla dessa människor ditt råd att inte lägga över problemet på sin partner.
  • Anonym (Allan)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-03-25 17:29:30 följande:

Tack för alla era positiva historier. Det kan bara konstateras att vi har olika intresse för sex i olika faser av livet. Vi kan uppskatta och älska varandra utan att ha sex. Men om man fortfarande har lusten kvar (Jag har stark lust) så tycker jag att man skall bejaka den. 
    Jag är stenhård varje dag och jag tänker inte be om ursäkt för detta. 

Det ska du inte göra heller. Ha det så skönt med din KK i fortsättningen också. Bara njut. Jag blir faktiskt en smula avis på digSkrattande.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-25 12:01:50 följande:
    Problemet är att du visar att du inte respekterar att andra har rätt att ha en annan åsikt än du.

Det där med olika nick var en fråga, så på den får du självfallet svara vad du vill, eller välja att inte svara. Att välja att inte ge något svar kan ju också tolkas som en typ av svar...
    Och då har jag inte ens skrivit vad jag egentligen tycker om otrogna. Om otrogna tycker jag inte. Jag tycker att otrogna är svin. Falska oärliga oempatiska varelser som gillar att manipulera sin omgivning och utnyttjar sin partners känslor. Det är vad jag egentligen tycker. Tyck vad du vill, men jag tycker att det är förkastligt att leva så 
  • Anonym (Kåt fru)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-26 08:33:07 följande:
    Och då har jag inte ens skrivit vad jag egentligen tycker om otrogna. Om otrogna tycker jag inte. Jag tycker att otrogna är svin. Falska oärliga oempatiska varelser som gillar att manipulera sin omgivning och utnyttjar sin partners känslor. Det är vad jag egentligen tycker. Tyck vad du vill, men jag tycker att det är förkastligt att leva så 
    Du är väl medveten om att din eventuella partner kanske är otrogen emot dig. Utan att du vet. Kanske det blir en hemlighet livet ut. Har du då levt ett liv i lögn? Ovetande? Du har alltså varit olycklig hela tiden trots att du inte vetat om det Drömmer?

Men så tråkigt då Solig
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-26 09:35:53 följande:
    Du är väl medveten om att din eventuella partner kanske är otrogen emot dig. Utan att du vet. Kanske det blir en hemlighet livet ut. Har du då levt ett liv i lögn? Ovetande? Du har alltså varit olycklig hela tiden trots att du inte vetat om det Drömmer?

Men så tråkigt då Solig
    Jag litar på min kille. Han litar på mig. Snopet va ??
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-26 08:33:07 följande:

Jag tycker att du har all rätt att ha en egen åsikt och att berätta om din åsikt.
    Tyck vad du vill.

Men jag kan inte se varför du citerar mig och diskuterar vad du tycker om otrogna i en diskussion med mig eftersom jag inte har skrivit något om den saken?

Tack för att du nu säger att också jag får tycka vad jag vill.
    Ibland verkar det som att detta grundläggande råkar glömmas bort när rader av märkliga och förvirrade ord, och okvädningar, sätts på pränt i inlägg efter inlägg.
    Men ärligt talat så behöver jag inte ditt eller någon annans tillstånd att tycka vad jag vill.

Men då vet jag vad du tycker, i detta för tillfället valda nick som denna gången kallas (Lisa).
    Bra att veta om det skulle bli så att jag i något inlägg i framtiden skulle få för mig att resonera om den saken som du pratar om.

Men som sagt, hittills har jag varit noga med att avhålla mig från att förmedla min åsikt om just detta.

På förekommen anledning frågar jag dig:
    Du försöker fortfarande hävda att det inte skulle finnas någon anledning misstänka att "en viss medlem i tråden" skulle skriva under olika nick ... ?   
    Du eller någon annan?
    SkrattandeObestämdFlört

Anonym (Lisa) skrev 2024-03-26 13:38:46 följande:
    Jag litar på min kille. Han litar på mig. Snopet va ??
    Du ljuger för din kille.
    Du vet att din killa ljuger för dig. Precis på samma sätt som alla människor ljuger.
    Ändå väljer ni att låtsas för er själva som att ni litar på varandra.

Det finns ingen annan än du själv som tror på dina fantasier.

Snopet vad ??   """Lisa"""Tomte
  • Anonym (Det är vad det är)
    Agda90 skrev 2024-03-22 14:20:47 följande:
    Är det något som din fru/flickvän/sambo hade uppskattat som positivt om hon fick veta det?

TS borde skilja sig eller berätta hur han löser situationen för sin sambo. 

Sedan är sambon inte utan skuld, kvinnor, varför tror ni män är ihop med er istället för en manlig kompis? Är ni roligare är mäns kompisar? Spelar ni tv-spel eller kollar sport som en man gör med sina manliga kompisar?

Varför tror ni vi män är ihop med er? Det är för sexet, resterande är bara en bonus och har man inte sex är det som en tråkig rumskamrat kontra en manlig kompis som man har mer gemensamt med.

• Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-25 20:26:11 följande:
    Det kan väl ändå inte finnas någon enda levande människa som skulle ha påstått något sådant?

Det skulle ju vara nästan lika korkat som om några i tråden skulle försöka hävda att alla otroheter skulle bli kända "förr eller senare"!
    Ungefär som du som med bestämdhet hävdar att det med största sannolikhet är så att de flesta otroheter förblir okända?

Hursom är det onödigt att tvista om den saken. Om det är fifty-fifty är man ändå beredd att satsa sitt förhållande, till förmån att få vara med en annan person. Det är tydligen värt risken att riskera bli av med sin partner!
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden