• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (sådär)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-05 17:29:25 följande:
    Fast det är sant. Du felanvänder ordet "manipulation" i alla otrohetstrådar. 
    Eller så är det du som inte förstår skillnaden mellan ord och vad för slags värderingar man lägger på ett ord?

ATT det är manipulation råder det inga som helst tvivel runt, det verkar till och med "lyckliga relationer" hålla med om eftersom han inte motsäger att det skulle vara manipulation utan ifrågasätter om det det är negativt att manipulera andra.

Det är ju bra om du har koll på saker innan du börjar anklaga andra för att "felanvända" ord Drömmer

Att just du håller med om att manipulation är jättefint och inte alls negativt är ju iof inte speciellt förvånande.
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 17:17:05 följande:
    Du borde fråga din fru istället, se vad hon tycker om det Drömmer
    Min fru använder sig väldigt ofta av manipulation för att få sin vilja igenom eller för att förföra mig Skrattande
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 18:08:48 följande:
    Eller så är det du som inte förstår skillnaden mellan ord och vad för slags värderingar man lägger på ett ord?

ATT det är manipulation råder det inga som helst tvivel runt, det verkar till och med "lyckliga relationer" hålla med om eftersom han inte motsäger att det skulle vara manipulation utan ifrågasätter om det det är negativt att manipulera andra.

Det är ju bra om du har koll på saker innan du börjar anklaga andra för att "felanvända" ord Drömmer

Att just du håller med om att manipulation är jättefint och inte alls negativt är ju iof inte speciellt förvånande.
    Jag tycker att du är en stor besvikelse för dina nära och kära, och för hela mänskligheten, om du aldrig använt dig av manipulation.

Du borde ju skärpa dig för dina nära och käras skull, för människors skull, och börja använda manipulation som i nedan:

Notera att tröst, uppmuntran och beröm kan ses som positiva exempel på manipulation, som är försök att påverka en person att må bättre.

Notera att detta är hämtat från Wikipedia, men du kan finna samma på många ställen om du söker.
    Det är alltså inget som jag eller andra medlemmar har hittat på för att sätta dit dig. 
    Ingen behöver ens försöka sätta dit dig, för det fixar du så bra alldeles på egen hand.

Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 18:08:48 följande:
    Att du på fel sätt använder ordet manipulation, att du inte klarar förstå ordets innebörd, är ingen anklagelse utan det är fakta.

Det är ju självfallet du som bör ha koll på vad ordet betyder innan du väljer att använda ordet.
    Du har själv visat gång på gång att du inte klarar förstå ordets innebörd.

Jag, och säkert flera med mig, har försökt lära dig ordets innebörd, jag tror att det var flera år sedan du och jag hade denna diskussion förra gången, jag försökte få dig att förstå betydelsen, du försökte förneka, men till sist blev det helt uppenbart  att du faktiskt upprepat hade använt ett ord utan att förstå dess innebörd.
    Men det är ju pinsamt för dig att vi alla tvingas konstatera att detta verkar du ha glömt nu?

Du behöver absolut inte bry dig om det jag skriver, du behöver inte bry dig om Wikipedias utmärkta förklaring, utan sök i stället din egen kunskap om ordet. Jag är säker på att du, eller åtminstone vem som helst, kan finna förklaringar inom 60 sekunder.

Lär dig nu en gång för alla att förstå ordet manipulations innebörd innan du använder det nästa gång.
    Annars blir du ju bara ännu mera pinsam varje gång du använder ordet på fel sätt och det blir uppenbart att du inte klarar förstå dess innebörd.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-05 21:34:46 följande:
    Att du på fel sätt använder ordet manipulation, att du inte klarar förstå ordets innebörd, är ingen anklagelse utan det är fakta.

Det är ju självfallet du som bör ha koll på vad ordet betyder innan du väljer att använda ordet.
    Du har själv visat gång på gång att du inte klarar förstå ordets innebörd.

Jag, och säkert flera med mig, har försökt lära dig ordets innebörd, jag tror att det var flera år sedan du och jag hade denna diskussion förra gången, jag försökte få dig att förstå betydelsen, du försökte förneka, men till sist blev det helt uppenbart  att du faktiskt upprepat hade använt ett ord utan att förstå dess innebörd.
    Men det är ju pinsamt för dig att vi alla tvingas konstatera att detta verkar du ha glömt nu?

Du behöver absolut inte bry dig om det jag skriver, du behöver inte bry dig om Wikipedias utmärkta förklaring, utan sök i stället din egen kunskap om ordet. Jag är säker på att du, eller åtminstone vem som helst, kan finna förklaringar inom 60 sekunder.

Lär dig nu en gång för alla att förstå ordet manipulations innebörd innan du använder det nästa gång.
    Annars blir du ju bara ännu mera pinsam varje gång du använder ordet på fel sätt och det blir uppenbart att du inte klarar förstå dess innebörd.
    Ordets innebörd är väl ganska solklart, du försöker få andra att agera som du vill på olika sätt där ett sätt är att undanhålla sanningen för personen. Om det är något positivt eller negativt är ju en helt annan fråga.

Att det passar en skithög fint att ha sin partner kvar trotts att man beter sig som ett svin bakom ryggen på personen och ser till att de blir så genom att undanhålla sanningen för personen är ju inte svårt att förstå.

Lär dig en gång för alla att ditt skitsnack inte är värt ett skit så länge det inte klara av att sättas på prov. Ett bra sätt att göra det är att visa din partner denna tråd och se om dina argument håller. 
  • Anonym (Lycklig)

Fantastisk långlunch idag utan lunch. 
    En kryddig tillställning där jag nu är helt återställd "fysiskt".
    Jag var grymt koncentrerad när jag återvände till kontoret. Tänk vad mkt man hinner göra mkt på två timmar!Flört

• Anonym (Stefan)

Vilken underbar kväll det blev med älskarinnan hon är så underbar i sängen. En dags jobb sen hem till frugan och ha det skönt med henne hon är fantastisk med. Man kan inte klaga.

• Anonym (Lycklig)

Trevligt möte på morgonen. (Endast frukost).
    Fylld med "mental energi startade" jag mitt första digitala möte kl 10:00.
    Det behöver inte alltid vara sex inblandat .

• Anonym (Vår)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-07 15:14:42 följande:
    Ordets innebörd är väl ganska solklart, du försöker få andra att agera som du vill på olika sätt där ett sätt är att undanhålla sanningen för personen. Om det är något positivt eller negativt är ju en helt annan fråga.

Att det passar en skithög fint att ha sin partner kvar trotts att man beter sig som ett svin bakom ryggen på personen och ser till att de blir så genom att undanhålla sanningen för personen är ju inte svårt att förstå.

Lär dig en gång för alla att ditt skitsnack inte är värt ett skit så länge det inte klara av att sättas på prov. Ett bra sätt att göra det är att visa din partner denna tråd och se om dina argument håller. 
    Mycket bra skrivet 
  • Anonym (Lycklig)

Varför är alla så extremt bittra i denna tråd? 
    Är ni rädda själva för att bli lämnade?
    Är det inte bättre att vara glad att man har villa, vovve, Volvo, resor, glada barn och slippa ha sex?

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden