• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Kgng)
    Anonym (Vår) skrev 2024-03-02 22:56:15 följande:

Varför såra någon som man påstår sig älska

Det gör de inte
  • Anonym (Lyckliga relationer)

Återigen har vi fått se rader av inlägg där vissa lyckas inbilla sig själva att alla lögner i världen (och alla otroheter) skulle bli kända.

Sanningen och verkligheten är självfallet att massor av lögner aldrig blir kända.

Men detta är fakta som de trångsynta och rädda inte klarar att hantera. Klarar inte reflektera över detta enkla och uppenbara.

Så kan det nog bli om man väljer att leva i rädsla och alltid väljer ha en negativ syn. Om man inbillar sig att man kan hindra sin partner från att vara otrogen, om man har vanföreställningen att man kan äga en annan människa, om man tror att människor inte ljuger trots att man själv ljuger ibland, om man själv är en sådan person som är snabb att döma andra för att man själv är rädd för att bli dömd, osv, osv...

Otrohet är sannolikt vanligare än vad många tror, sannolikt mycket vanligare än vad vissa trångsynta vill tro, och sannolikt är det många som inte blir kända.

Allt detta visas av alla de inlägg som utgår från att man lyckas inbilla sig själv att "sanningen kommer alltid fram förr eller senare". Då måste man verkligen ha ett stort behov av att ljuga för sig själv...

Sanningen är att det man inte vet mår man inte ont av.

• Anonym (Kgng)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-03 09:07:08 följande:

Återigen har vi fått se rader av inlägg där vissa lyckas inbilla sig själva att alla lögner i världen (och alla otroheter) skulle bli kända.

Sanningen och verkligheten är självfallet att massor av lögner aldrig blir kända.

Men detta är fakta som de trångsynta och rädda inte klarar att hantera. Klarar inte reflektera över detta enkla och uppenbara.

Så kan det nog bli om man väljer att leva i rädsla och alltid väljer ha en negativ syn. Om man inbillar sig att man kan hindra sin partner från att vara otrogen, om man har vanföreställningen att man kan äga en annan människa, om man tror att människor inte ljuger trots att man själv ljuger ibland, om man själv är en sådan person som är snabb att döma andra för att man själv är rädd för att bli dömd, osv, osv...

Otrohet är sannolikt vanligare än vad många tror, sannolikt mycket vanligare än vad vissa trångsynta vill tro, och sannolikt är det många som inte blir kända.

Allt detta visas av alla de inlägg som utgår från att man lyckas inbilla sig själv att "sanningen kommer alltid fram förr eller senare". Då måste man verkligen ha ett stort behov av att ljuga för sig själv...

Klart det kommer fram.
  • Anonym (Kgng)

Och den sista neningen stämmer inte 

• Anonym (Singel)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-03 09:07:08 följande:

Jag håller med. Till en början blev jag chockad över hur många män det är som är otrogna eller som kan tänka sig att vara otrogen iallafall. Kan bara uttala mig om män för jag har bara den erfarenheten. Det sker så snyggt också. Många män är noga med att inte lämna spår efter sig. De flesta män jag pratat med är via appen kik, det raderas bilder, sms, samtal, man använder jobbtelefonen, swishar inte, använder kontanter etc. Det sker snyggt. Det sker när han är på jobbet, I bilen på väg hem, I badrummet i det gemensamma hemmet, när frun sover, när frun shoppar.
    Vad jag har sett så kommer otroheten senare in i förhållandet/äktenskapet. När åren har gått och man är i en trist repetitiv vardag med sin partner, mannen har ofta högre sexlust än sin fru. Han blir ofta avvisad av henne. Frun slutar med åren bry sig om sitt utseende och kropp och blir mindre attraktiv. Frun kommer in i klimakteriet, blir svettig and andfådd, trött och grinig. Mannen vill inte lämna pga barn, hus, lån, bilar, eventuell dålig hälsa hos fru, ekonomi, orkar inte börja om. En separation är tuff. Så det är lättare att mannen är otrogen. Bättre det än att lämna. Han träffar sin älskare då och då, har sex och har en trevlig stund med henne. Får ny energi och blir trevligare att vara runt, vilket är positivt för från. Hon slipper tjatet om sex, om att hon gnäller. Hon får en man som hon kan vara kompis med istället.
    Otrohet är så fruktansvärt vanligt bland män. Många har inte en aning.
  • Smecker
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-03 09:23:54 följande:
    Klart det kommer fram.
    Nej, en absolut majoritet av all otrohet kommer aldrig fram. Det finns alltid en risk att det kommer fram vid all otrohet, men det förändrar inte det faktum att det endast är en liten del som faktiskt kommer fram. Därmed inte sagt att det är rätt med otrohet, men man kan faktiskt vara ärlig med hur det ser ut och inte hålla på med meningslös skrämselpropaganda.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-03 09:23:54 följande:
    Klart det kommer fram.
    Ja, det är klart, i de fall som blir kända.
    Men endast då givetvis begränsat endast till dessa fall. 

Men det är ännu mera klart, det är fullständigt självklart, att det förekommer MASSOR av lögner i världen som aldrig någonsin kommer fram.

Och självfallet är det lika klart att det i verkligheten förekommer otroheter, sannolikt många, som aldrig någonsin kommer fram.

Sedan att du skulle önska dig något annat,
    att du uppenbarligen inte klarar att ta in verkligheten och det självklara,
    att du verkar ha ett behov av att ljuga för dig själv,
    allt detta får stå för dig.
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-03 09:24:10 följande:

Och den sista neningen stämmer inte 

Har du något sakligt belägg för att den sista meningen inte skulle stämma?

Det är en historiskt känd sanning och den är allmänt accepterad sedan begynnelsen. Ingen har någonsin kunnat visa att detta inte skulle stämma.

Du skulle i så fall bli den första i världen, den första människan i historien, som skulle kunna bevisa att detta inte är sant.
    Anonym (Singel) skrev 2024-03-03 09:38:22 följande:
    Jag håller med. Till en början blev jag chockad över hur många män det är som är otrogna 
    Otrohet är så fruktansvärt vanligt bland män.
    Och vem tror du att männen är otrogna med?
    Med varandra kanske..?

Min erfarenhet är att minst lika många kvinnor är otrogna.
    När det gäller hur många som vill, som har en önskan, att vara otrogna så är min egen erfarenhet att det är fler kvinnor än män som har den viljan.

Men i den här frågan så är min uppfattning att det absolut råder jämlikhet mellan könen.
    Att det i detta fall råder jämlikhet mellan könen är väl i verkligheten är ganska självklart om man väljer se öppet på saken och inte endast ur sitt eget kvinnliga eller manliga perspektiv.
  • Anonym (Kgng)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-03 13:17:37 följande:
    Har du något sakligt belägg för att den sista meningen inte skulle stämma?

Det är en historiskt känd sanning och den är allmänt accepterad sedan begynnelsen. Ingen har någonsin kunnat visa att detta inte skulle stämma.

Du skulle i så fall bli den första i världen, den första människan i historien, som skulle kunna bevisa att detta inte är sant.
    Klart man mår bättre av att få veta sanningen än gå ovetande och bli lurad fullständigt. Som sagt, folk tar livet av sig pga sånt. Tänk på det innan du uppmuntrar till skit.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden