• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-21 13:18:33 följande:
    Nej. Inte WT
    Jo, det låter verkligen som WT.

Men de som tillhör kategorin WT brukar inte förstå det själva och det är nog mycket vanligt att WT uttalar ord som "Nej. Inte WT"
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-21 18:13:47 följande:

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Har du statistik på att de flesta otroheter förblir okända eller är det bara en gissning?  

Din attack mot att personen har fler nicks har jag inte läst någon annan skriva om än du. Om det är vad du tror, borde du inte ta det med moderatorerna och inte i forumet?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-21 18:13:47 följande:

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Du verkar ha fastnat mest i det där, om det kommer fram eller inte. Och det var det jag svarade på. Det viktigaste är väl om man har samvete att gå bakom ryggen på den man älskar ??
    Det finns en aspekt till. Man kan bli kär i den man är otrogen med och då antar jag att man själv vill att det ska komma fram så man kan fortsätta med den nya. Du gör ju naturligtvis som du vill men jag har rätt att ha en åsikt. Om man är uppfostrad till att vara ärlig och inte såra andra så finns inte att man är otrogen. ( Anser jag, är väl bäst att tillägga )
  • Anonym (Lisa)

Jag ska inte störa dig mer med mina åsikter, så nu kan du fortsätta att skriva om hur lycklig du är som bedrar din hustru?

• Anonym (Allan)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-03-18 15:11:10 följande:

Varför är alla så extremt bittra i denna tråd? 
    Är ni rädda själva för att bli lämnade?
    Är det inte bättre att vara glad att man har villa, vovve, Volvo, resor, glada barn och slippa ha sex?

Strunt i alla bittra individer här och njut. Du gör helt rätt. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en KK. Hon därhemma har redan bestämt sig för att stänga musslan, så det lutar åt jag ger mig ut på jakt snart.
  • Agda90
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-20 10:40:49 följande:

Nu ger du ytterligare ett exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Jag är riktigt kär.

Verkligheten och sanningen är nämligen:
    "- Det jag inte vet mår jag inte ont av" !

Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig,
    inte för vår ömsesidiga kärlek, inte för familjen, barnen och alla våra nära och kära. 
    Inga som helst följder eller konsekvenser över huvud taget.

Jag skulle inte känna eller veta något om att smaka på min egen medicin.
    Tvärtom skulle jag känna och tycka att livet och kärleken är precis lika mysig och ömsesidig som tidigare.
    Självfallet skulle jag inte bli det minsta lilla nedbruten av något som jag inte vet något om!
    Jag skulle inte känna något behov eller finna någon som helst anledning att börja rannsaka mitt liv (i vart falla inte av den orsaken).

Eller hur???

Alltså om man nu klarar att hantera den uppenbara sanningen och om man klarar tänka lite längre än näsan räcker.

Aha, så bara för att du har den inställningen så ska alla andra leva så också?
    Din näsa är inte så lång den heller verkar det som....
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Agda90 skrev 2024-03-22 11:08:28 följande:
    Aha, så bara för att du har den inställningen så ska alla andra leva så också?
    Din näsa är inte så lång den heller verkar det som....
    Nej, som vanligt helt fel av dig.
    I inlägget har jag INTE beskrivit MIN INSTÄLLNING.

Utan jag har beskrivit verkligheten och sanningen.

Detta utan att jag har låst fast mig vid ett enda perspektiv, så som vissa andra ständigt gör.

Om något är sakligt fel i min beskrivning av verkligheten och sanningen i detta inlägget, om du sakligt kan visa att jag har fel, så lovar jag att rätta mig själv.
    Kan du lämna motsvarande löfte?

F ö har du en rent bedrövlig inställning till dina medmänniskor och till andra medlemmar på forumet.
    Du borde i stället börjar respektera andra medlemmar och andra människor och du borde i stället ägna dig åt att sakligt resonera om verkligheten och sanningen i stället för att upprepa dina lögner, dina ständiga otrevligheter och okvädningar riktade till andra medlemmar och till dina medmänniskor.

Sluta vara så bedrövlig och börja i stället ägna dina inlägg till det som det står i trådstarten,
    och gör det på ett sakligt och schysst sätt mot andra medlemmar.
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-22 11:22:24 följande:

Detta utan att jag har låst fast mig vid ett enda perspektiv, så som vissa andra ständigt gör.

Om något är sakligt fel i min beskrivning av verkligheten och sanningen i detta inlägget, om du sakligt kan visa att jag har fel, så lovar jag att rätta mig själv.

F ö har du en rent bedrövlig inställning till dina medmänniskor och till andra medlemmar på forumet.
    Du borde i stället börjar respektera andra medlemmar och andra människor och du borde i stället ägna dig åt att sakligt resonera om verkligheten och sanningen i stället för att upprepa dina lögner, dina ständiga otrevligheter och okvädningar riktade till andra medlemmar och till dina medmänniskor.

Sluta vara så bedrövlig och börja i stället ägna dina inlägg till det som det står i trådstarten,
    Du är förstås föredömet för att vara trevlig mot andra?
    Vidare har du inte heller visat någon statistik för att de flesta otroheter inte kommer fram. Det verkar vara dina anekdotiska teorier. Ändå godtar du inte andras teorier utan evidens.
  • Anonym (Vår)

Din sanning, inte allas
  • Agda90

Tack för skrattet du bjöd på. Inte din inställning. Herrejisses det måste saknas något om du inte kan se och förstå att du skriver om vad du själv tycker. 

"Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.""Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig," Det är väl något som DU tycker eftersom du uttrycker dig så? Så då är det ju din åsikt i frågan. Du beskriver DIN verklighet och DIN sanning
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden