• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Lisa)

De skulle vara kul om otrogna människor träffar nån och blir riktigt kär. Och sen upptäcker att den dom är så kär i är otrogen. Det skulle vara så kul om dom fick smaka på sin egen medicin och upptäcker att det var ju inte så mysigt. Och blir helt nedbruten. Då som först kan dom börja att rannsaka sitt liv. 

• Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-19 19:49:17 följande:

De skulle vara kul om otrogna människor träffar nån och blir riktigt kär. Och sen upptäcker att den dom är så kär i är otrogen. Det skulle vara så kul om dom fick smaka på sin egen medicin och upptäcker att det var ju inte så mysigt. Och blir helt nedbruten. Då som först kan dom börja att rannsaka sitt liv. 

Nu ger du ytterligare ett exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Jag är riktigt kär.

Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.

Verkligheten och sanningen är nämligen:
    "- Det jag inte vet mår jag inte ont av" !

Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig,
    inte för vår ömsesidiga kärlek, inte för familjen, barnen och alla våra nära och kära. 
    Inga som helst följder eller konsekvenser över huvud taget.

Jag skulle inte känna eller veta något om att smaka på min egen medicin.
    Tvärtom skulle jag känna och tycka att livet och kärleken är precis lika mysig och ömsesidig som tidigare.
    Självfallet skulle jag inte bli det minsta lilla nedbruten av något som jag inte vet något om!
    Jag skulle inte känna något behov eller finna någon som helst anledning att börja rannsaka mitt liv (i vart falla inte av den orsaken).

Eller hur???

Alltså om man nu klarar att hantera den uppenbara sanningen och om man klarar tänka lite längre än näsan räcker.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-20 10:40:49 följande:

Nu ger du ytterligare ett exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Jag är riktigt kär.

Verkligheten och sanningen är nämligen:
    "- Det jag inte vet mår jag inte ont av" !

Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig,
    inte för vår ömsesidiga kärlek, inte för familjen, barnen och alla våra nära och kära. 
    Inga som helst följder eller konsekvenser över huvud taget.

Jag skulle inte känna eller veta något om att smaka på min egen medicin.
    Tvärtom skulle jag känna och tycka att livet och kärleken är precis lika mysig och ömsesidig som tidigare.
    Självfallet skulle jag inte bli det minsta lilla nedbruten av något som jag inte vet något om!
    Jag skulle inte känna något behov eller finna någon som helst anledning att börja rannsaka mitt liv (i vart falla inte av den orsaken).

Eller hur???

Alltså om man nu klarar att hantera den uppenbara sanningen och om man klarar tänka lite längre än näsan räcker.

Herregud alltså vilket resonemang! Du måste ju inneha någon slags empatistörning. Otrohet brukar komma ut på ett eller annat sätt. Du tror att du är så himla lycklig i din lilla otrohetsbubbla. En kompis jag hade förr, var otrogen mot sin man. Det kom ut. Gissa hur! Jo, hennes barn som gick i mellanstadiet, fick reda på det av andra barn på skolan. Du förstår säkert hur uppslitande det var för dem. Ett trauma blev det för både pappan och barnen. Det kan lika gärna hända dig. Med din inställning skulle det vara rätt åt dig men jävligt synd om resten i familjen.  Hon trodde inte heller att det skulle komma ut. Det är inte normalt att trivas som ögontjänare, att med vilje manipulera sin familj. Fråga istället om det är ok att du är otrogen och säg att det är helt ok om hon vill vara det också. Men just det?det törs du ju inte

• Anonym (XXX)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-21 09:15:20 följande:

Herregud alltså vilket resonemang! Du måste ju inneha någon slags empatistörning. Otrohet brukar komma ut på ett eller annat sätt. Du tror att du är så himla lycklig i din lilla otrohetsbubbla. En kompis jag hade förr, var otrogen mot sin man. Det kom ut. Gissa hur! Jo, hennes barn som gick i mellanstadiet, fick reda på det av andra barn på skolan. Du förstår säkert hur uppslitande det var för dem. Ett trauma blev det för både pappan och barnen. Det kan lika gärna hända dig. Med din inställning skulle det vara rätt åt dig men jävligt synd om resten i familjen.  Hon trodde inte heller att det skulle komma ut. Det är inte normalt att trivas som ögontjänare, att med vilje manipulera sin familj. Fråga istället om det är ok att du är otrogen och säg att det är helt ok om hon vill vara det också. Men just det?det törs du ju inte

Man får ju sköta det mer diskret. Det där låter som WT.
  • Anonym (Agneta)

Jag vet att min man är otrogen. När jag upptäckte det blev jag först ledsen och arg men sen sansade jag mig och tänkte på hur jävla bra vi haft det senaste tiden. Både känslomässigt och sexuellt. Vet att han har bra högre sexuell drift än vad jag har. Han har varit glad och massa mer energi att göra saker osv. Jag vet nu att han har en yngre älskarinna och jag är nöjd med det. Det är bara sex och jag slipper en hel del "tjat" om sex. Han vet inte att jag vet och låter det vara så. Kan kansle vara en del av spänningen för honom. Det bjuder jag på! :)

• Anonym (Lycklig)

Tack!
    Bra input!

• Anonym (Lisa)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 09:16:42 följande:
    Man får ju sköta det mer diskret. Det där låter som WT.
    Nej. Inte WT
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)

Eller så vill han inte att frun ska vara otrogen. Det är inte lika kul att unna henne samma glädje. Varför inte unna henne en lite trevligare man också?

-egoistiskt-

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-21 13:18:38 följande:

Eller så vill han inte att frun ska vara otrogen. Det är inte lika kul att unna henne samma glädje. Varför inte unna henne en lite trevligare man också?

-egoistiskt-

Exakt!
  • Anonym (Lyckliga relationer)

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden