Anonym (Lisa) skrev 2024-03-21 09:15:20 följande:
Herregud alltså vilket resonemang! Du måste ju inneha någon slags empatistörning. Otrohet brukar komma ut på ett eller annat sätt. Du tror att du är så himla lycklig i din lilla otrohetsbubbla. En kompis jag hade förr, var otrogen mot sin man. Det kom ut. Gissa hur! Jo, hennes barn som gick i mellanstadiet, fick reda på det av andra barn på skolan. Du förstår säkert hur uppslitande det var för dem. Ett trauma blev det för både pappan och barnen. Det kan lika gärna hända dig. Med din inställning skulle det vara rätt åt dig men jävligt synd om resten i familjen. Hon trodde inte heller att det skulle komma ut. Det är inte normalt att trivas som ögontjänare, att med vilje manipulera sin familj. Fråga istället om det är ok att du är otrogen och säg att det är helt ok om hon vill vara det också. Men just det?det törs du ju inte
Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".
Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.
Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.
Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.
Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.
Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.