• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Vilken fantasivärld)
    nihka skrev 2024-03-28 12:14:44 följande:
    Det finns en orsak till att det finns så få positva trådar om otrohet och det är för att otrohet sårar och splittrar människor, vilket väldigt få tycker är positivt.

Den som har en överenskommelse om ett öppet förhållande är däremot inte otrogen, men det har inte du så du riskerar att såra din fru och splittra din familj.

Även om du inte berättar själv kan du aldrig vara säker på att det inte kommer fram och när den bomben släpps har du liten eller ingen kontroll över situationen. Och om även din fru är otrogen men du inte vill veta kan du inte garantera att det inte kommer fram eller att hon inte väljer att berätta för dig. Du har liten eller ingen kontroll över det också.
    Det är rätt imponerande att kunna säga att det "aldrig" kommer fram för det är som du säger - inget man har någon kontroll över. 
    De som å andra sidan har varit otrogna och blivit påkomna trodde ju att de var smarta och dolde sina spår och ALDRIG skulle bli avslöjade. De underskattade sin partner enormt. 

Jag personligen har inget över för otrogna svin - oavsett kön. 
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 17:54:44 följande:

Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt och därför kan jag tvärsäkert uttala mig om detta.

Jag har aldrig diskuterat specifikt första eller andra gången, eller något om antal gånger som handlingen sker.

Ok, då kan du spå i framtiden? Det kan inte jag.

Första gången är mest relevant eftersom det är då den otrogna gör sin riskbedömning, med ingen erfarenhet att luta sig mot. Vara otrogen och acceptera risken det medför eller inte. Hur kan den otrogna vara så 100% säker i förväg , att det aldrig kommer fram?  

Jag tror personligen att de aldrig gör den riskbedömningen, utan gör som de själva vill utan en tanke på eventuella konsekvenser. De väljer att bara tänka på sig själva (egoism) trots risken att bli av med sin partner. Det finns säkert ett fåtal fall där otrogna ångrar sig innan de gått över gränsen. 

Att dessutom veta faktabaserat att det kommer förbli okänt ,måste innebära att man har en förmåga att se in i framtiden. 

• Anonym (Vilken fantasivärld)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-28 13:11:37 följande:

Ok, då kan du spå i framtiden? Det kan inte jag.

Första gången är mest relevant eftersom det är då den otrogna gör sin riskbedömning, med ingen erfarenhet att luta sig mot. Vara otrogen och acceptera risken det medför eller inte. Hur kan den otrogna vara så 100% säker i förväg , att det aldrig kommer fram?  

Jag tror personligen att de aldrig gör den riskbedömningen, utan gör som de själva vill utan en tanke på eventuella konsekvenser. De väljer att bara tänka på sig själva (egoism) trots risken att bli av med sin partner. Det finns säkert ett fåtal fall där otrogna ångrar sig innan de gått över gränsen. 

Att dessutom veta faktabaserat att det kommer förbli okänt ,måste innebära att man har en förmåga att se in i framtiden. 

Alltså det är helt hysteriskt roligt "veta faktabaserat". Om den där faktabaserade människan hade tänkt till så hade han vetat att det finns MASSOR med otrohetsaffärer där den otrogna kallt räknade med att INTE bli påkommen men blev det... 
    En otrohet är hemlig tills den inte är det längre och om den förblir hemlig eller inte det vet INGEN förrän efteråt. 
    Anonym (Vilken fantasivärld) skrev 2024-03-28 13:20:28 följande:
    Alltså det är helt hysteriskt roligt "veta faktabaserat". Om den där faktabaserade människan hade tänkt till så hade han vetat att det finns MASSOR med otrohetsaffärer där den otrogna kallt räknade med att INTE bli påkommen men blev det... 
    En otrohet är hemlig tills den inte är det längre och om den förblir hemlig eller inte det vet INGEN förrän efteråt. 
    Ja precis, exakt mina tankar också.

Jag förstår inte hur man kan veta något 100% i förväg innan det finns säkra fakta, och det gör det egentligen inte förrän de är döda? Först då kan man veta helt säkert.

Åtminstone förhåller det sig så i min värld..
  • Anonym (Fredde)

Har possessiva erfarenhet med mycket glädje, som blev mer än förväntat 
    av en ren slump faktiskt , sökte inte kk och inga tankar på att ligga med annan.

var på under på en 50år fest som vi var på 
    Hamnade bredvid en yngre tjej 23år , jag själv var 41då
    Hennes moster var de som fyllde år och vi är grannar med 50åringen 
    Kvällen flöt på med mycket intressant samtal och skratt.

Ja livet gick vidare efter festen, tog väl ca 1mån
    innan hon hörde av sig genom Messenger. Första som hon skrev var typ-ursäkta att jag letade upp dig. Men hon vill tacka för en trevlig kväll som hon inte kunde sluta tänka på
    Vi snackade lite på Messenger ett tag, sen bjöd hon till på en lunch.  Bor i mindre ort och vi båda jobbar här så en lunch blev fler o trevliga samtal.
    ja vi hade de väldigt trevligt.

Sen viste hon att resten av min familj var bortrest under en helg. Hon hörde av sig och undrade om jag vill ha sällskap, ja ni förstå nog vad de ledde till.

Fick veta att hon hade blivit jätte kär i mig men förstod att de inte kunde bli vi. Kan väl erkänna att tankarna hade snurrat i mitt huvud med. Men pga situationen så hade väl jag förnekat de för mig själv .

Vi blev KK ett tag, men sen blev det faktiskt vi två 😃
    Gick inte att förneka och hålla det inom sig . Var förälskad upp till öronen 

Nu 7 år senare har vi två barn och väldigt lyckliga

omgivningen var väl lite si så där om jag ska helt ärlig
    stor ålderskillnad men inget vi känner av
    Vissa slutade prata med mig, men tiden gick och de började öppna sig igen.

Ex frun va så klart inte lycklig, har två barn med henne.
    men tycker väl ändå att hon och nya har bra kontakt nu.
    Blev bättre när ex hittade ny och gifte sig faktiskt förra året.

Ja livet blir inte som man har tänkt sig

• nihka
    Anonym (Vilken fantasivärld) skrev 2024-03-28 12:42:08 följande:
    Det är rätt imponerande att kunna säga att det "aldrig" kommer fram för det är som du säger - inget man har någon kontroll över. 
    De som å andra sidan har varit otrogna och blivit påkomna trodde ju att de var smarta och dolde sina spår och ALDRIG skulle bli avslöjade. De underskattade sin partner enormt. 

Jag personligen har inget över för otrogna svin - oavsett kön. 
    Vad man vet säkert är att en sådan hemlighet när som helst KAN avslöjas. Den osäkerheten får man leva med under resten av sitt liv eftersom världen är full av ögon och öron även om det också KAN hända att det aldrig avslöjas.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Kåt fru)

Vilken totalt meningslös diskussion. 

• Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-28 13:37:07 följande:
    Ja precis, exakt mina tankar också.

Jag förstår inte hur man kan veta något 100% i förväg innan det finns säkra fakta, och det gör det egentligen inte förrän de är döda? Först då kan man veta helt säkert.

Åtminstone förhåller det sig så i min värld..
    Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt

För mig är det fullkomligt självklart att det förekommer massor av handlingar, bl a otrohet, som för alltid förblir okända.

Jag VET att sådant förekommer.

Det förekommer t ex att båda inblandade parter har levt hela sina liv och sedan gått bort av ålder men att någon av alla deras handlingar under livets gång fortfarande är okänd.
    Även en handling som t ex otrohet kan ha förekommit men har förblivit okänd för alltid.
    Det är självklart att sådant förekommer.

Den som har ett behov av att försöka ljuga för sig själv och inbilla sig att sådant inte förekommer den måste ha något mycket märkligt behov av att förneka den helt uppenbara sanningen och därmed ha ett behov av att leva i sin egen lögn.

Hur kan någon ens vilja försöka inbilla sig att vissa handlingar som begås, att det inte skulle kunna förekomma att de kan förbli okända???
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-02 10:47:08 följande:
    Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt

För mig är det fullkomligt självklart att det förekommer massor av handlingar, bl a otrohet, som för alltid förblir okända.

Jag VET att sådant förekommer.

Det förekommer t ex att båda inblandade parter har levt hela sina liv och sedan gått bort av ålder men att någon av alla deras handlingar under livets gång fortfarande är okänd.
    Även en handling som t ex otrohet kan ha förekommit men har förblivit okänd för alltid.
    Det är självklart att sådant förekommer.

Den som har ett behov av att försöka ljuga för sig själv och inbilla sig att sådant inte förekommer den måste ha något mycket märkligt behov av att förneka den helt uppenbara sanningen och därmed ha ett behov av att leva i sin egen lögn.

Hur kan någon ens vilja försöka inbilla sig att vissa handlingar som begås, att det inte skulle kunna förekomma att de kan förbli okända???

Men hur många gånger måste jag säga om och om igen att jag inte påstår att det inte finns otrohet som förblir okänt? 

Det jag försökt säga om och om igen, är att du inte i förväg kan veta om den kommer förbli det eller inte. DÅ när du gör valet att vara otrogen, kan du omöjligt veta om det förblir okänt eller inte. Det enda den otrogna kan göra är att minimera risken.

Att det finns otroheter som förblir okända har jag aldrig förnekat. Men de otrogna personerna gjorde sitt val att ta risken, det var tydligen värt att riskera upptäckt och eventuella konsekvenser.

• Anonym (John-Anders)

Mitt ex avslöjade efter kanske tio år att hon hade varit otrogen. Det knäckte min självkänsla. För henne var det nog bara ett sätt att bli av med skuldkänslorna. 

Så med min andra kvinna (sen 25 år) har jag överenskommelsen "don´t ask - don´t tell". Om hon gör ett snedsteg vill jag inte veta. Och om jag skulle göra det så skulle jag göra det väldigt diskret.

Om någon av oss skulle inleda ett långt förhållande vid sidan av så skulle vi antagligen behöva sära på oss, eller lägga korten på bordet och försöka förhandla om en öppen relation. Vilket skulle kunna bli resultatet om hon blir så sjuk att hon inte kan ha sex längre, eller inte alls vill längre.

TS bad om att slippa moraliseringar, varefter följde en skitflod av moraliseringar. Tröttsamt.

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden