• Anonym (Lo)

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Min man gav mig en örfil igårkväll allt pga av att vi städbråkade och jag slängde ut hans jacka ute i trädgården då han alltid slänger den på golvet som en 5åring och det blev droppen för jag halkade och det gjorde mig rasande. Jag är i chock, jag skämdes efter örfilen och jag vet inte varför, han fick mig och känna mig så liten och att allt var mitt fel. 
    Jag åkte hem till syrran igårkväll, min man har försökt nå mig på telefon, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag mår illa 

• Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-04-30 08:49:55 följande:
    Det har jag inte missat. Men du relativiserar och förminskar det han gjorde och överdriver det kvinnan gjorde i ett försök att skapa en falsk ekvialens.
    Det är min bedömning utifrån den information ts gett. Du gör en annan bedömning, det betyder inte jag det jag uttrycker är falskt. Du behöver lära dig skillnaden på åsikter och fakta.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Buhu) skrev 2024-04-30 16:42:16 följande:
    Det är min bedömning utifrån den information ts gett. Du gör en annan bedömning, det betyder inte jag det jag uttrycker är falskt. Du behöver lära dig skillnaden på åsikter och fakta.
    Klart det delvis är en åsiktsskillnad, men det finns fortfarande väldigt lite här som motiverar att välja att slå folk i ansiktet för att man väljer att inte behärska sig.
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-04-30 16:59:57 följande:
    Klart det delvis är en åsiktsskillnad, men det finns fortfarande väldigt lite här som motiverar att välja att slå folk i ansiktet för att man väljer att inte behärska sig.
    Du argumenterar fortfarande som om jag rättfärdigat mannens beteende.
  • Anonym (M)
    Anonym (Buhu) skrev 2024-04-30 19:17:49 följande:
    Du argumenterar fortfarande som om jag rättfärdigat mannens beteende.
    Du verkar ju förminska det beteendet. Som att du hittar ursäkter till det så det är inte konstigt om någon skulle tolka dig som att du försöker rättfärdiga det. Vad är poängen med att skriva att det finns värre kränkningar än en örfil? Och att en örfil kan vara en reflex?
  • PH76

Det går inte att försvara en örfil på något sätt, annat än att det skulle varit självförsvar, men det var det ju inte. Detta kan likställas med misshandel i detta fall.

• Anonym (Buhu)
    Anonym (M) skrev 2024-04-30 19:28:19 följande:
    Du verkar ju förminska det beteendet. Som att du hittar ursäkter till det så det är inte konstigt om någon skulle tolka dig som att du försöker rättfärdiga det. Vad är poängen med att skriva att det finns värre kränkningar än en örfil? Och att en örfil kan vara en reflex?
    Har du hört talas om att två fel inte gör ett rätt?
  • Anonym (M)
    Anonym (Buhu) skrev 2024-04-30 21:03:27 följande:
    Har du hört talas om att två fel inte gör ett rätt?
    Vilka två fel menar du nu? Hur är det svar på vad jag frågade dig?
  • Anonym (R)

Det är naturligt att skämmas trotts att det är hans fel.
    Du ska inte gå tillbaka till honom. Det börjar alltid så med en knuff, örfil, mm Sedan flera ursäkter, sedan lovebombing, sedan kommer du tro att du är knäpp eller överdriver. Därefter blir han arg för någonting och blir fysisk våldsam(även om det inte glr ont) fortfarande är det en kränkning, sedan kanske han inte ber ens om ursäkt , därpp blir det en ond cirkel. I slutändan kommer bli flera övertramp, kränkningar, misshandel(fysisk och psykisk) sedan kommer du att inte orka med bestämmer dig att skiljas. Därefter kommer du inte lita på män igen även om du går på terapi.
    Så lämna honom och kom aldrig tillbaka, ja juste polis anmäl honom och låt honom dra åt helvete. Man ger inte örfil oavsett hur mycket arg man är och oavsett vad  du har gjort.

• Anonym (Buhu)
    Anonym (M) skrev 2024-04-30 22:06:24 följande:
    Vilka två fel menar du nu? Hur är det svar på vad jag frågade dig?
    Jag har förklarat hur jag tänker flera gånger i tråden för andra personer som är lika enögda som du. Att du dyker upp med rörig argumentation och dålig läsförståelse är bara tröttsamt och kommer inte ändra min uppfattning. Jag tänker gå ut i solen och du får driva korståg mot någon annan. 
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad