• PH76

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Det går inte att försvara en örfil på något sätt, annat än att det skulle varit självförsvar, men det var det ju inte. Detta kan likställas med misshandel i detta fall.

• PH76
    Anonym (Buhu) skrev 2024-05-01 10:30:20 följande:
    Jag har förklarat hur jag tänker flera gånger i tråden för andra personer som är lika enögda som du. Att du dyker upp med rörig argumentation och dålig läsförståelse är bara tröttsamt och kommer inte ändra min uppfattning. Jag tänker gå ut i solen och du får driva korståg mot någon annan. 
    Det finns inget försvar att ta till någon form av våld, annat än i att behöva försvara sig fysiskt. Det finns inga förmildrande omständigheter.
  • PH76
    Anonym (M) skrev 2024-05-01 10:52:31 följande:

Du har skrivit att du tror TS inte är oskyldig, du tänker att det här är inte det första TS gjort, att det ligger mer bakom. Du skriver även att moraliskt behöver det han gjorde inte vara värst. En örfil är inte den värsta kränkningen skriver du intet annat inlägg. Så du har förklarat på ett sätt som verkar försöka förminska det han gjorde så det är ju inte konstigt om du blir tolkad som att du försöker rättfärdiga hans handlande.

Och att säga två fel gör inte ett rätt talar väl snarare för att han INTE borde ha örfilat henne oavsett vad hon gjorde först.

Varför diskuterar ni kränkningar? Jag förstår inte riktigt, det är ju misshandel.
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad