EFW skrev 2024-02-01 08:59:20 följande:
Vad innebär dopet menar du? För jag har aldrig känt att det finns några psykiska eller fysiska krav från Svenska kyrkan vara sig på mig som förälder, mina barn eller som fadder. 🤔
Nej, men även om du inte "känner" det, så är dina barn nu faktiskt döpta både in i den kristna tron och i religionsförsamlingen Svenska Kyrkan... utan att ha fått välja det själva. Det GÅR att gå ur, och det GÅR att konvertera till en annan religion (det förra är enklare än det sistnämnda). Men de kommer ändå alltid att vara döpta, för man kan aldrig ogöra ett dop. Det här har ingen betydelse för dig nu, men när människor börjar grubbla över religion och tro och religiös tillhörighet - så kan sådant bli väldigt viktigt.
Med detta sagt, så är det naturligtvis mycket värre att göra som judarna och muslimerna gör med gossebarn. De stympar dem i underlivet, något som aldrig kan återställas, och orsakar därmed även smärta. I vissa fall får pojken en infektion som blir så svår, att hela penis måste opereras bort. Detta borde naturligtvis vara förbjudet i Sverige, men även vår mes-folkkyrka (Svenska kyrkan alltså) stöder den barbariska sedan. Fast de inte borde ha någon anledning alls att försvara vad de gör inom en annan religion. SvK lyckas som sagt ha fel på nästan alla punkter...