Cathariiina skrev 2024-02-01 09:14:47 följande:
Nej, men även om du inte "känner" det, så är dina barn nu faktiskt döpta både in i den kristna tron och i religionsförsamlingen Svenska Kyrkan... utan att ha fått välja det själva. Det GÅR att gå ur, och det GÅR att konvertera till en annan religion (det förra är enklare än det sistnämnda). Men de kommer ändå alltid att vara döpta, för man kan aldrig ogöra ett dop. Det här har ingen betydelse för dig nu, men när människor börjar grubbla över religion och tro och religiös tillhörighet - så kan sådant bli väldigt viktigt.
Med detta sagt, så är det naturligtvis mycket värre att göra som judarna och muslimerna gör med gossebarn. De stympar dem i underlivet, något som aldrig kan återställas, och orsakar därmed även smärta. I vissa fall får pojken en infektion som blir så svår, att hela penis måste opereras bort. Detta borde naturligtvis vara förbjudet i Sverige, men även vår mes-folkkyrka (Svenska kyrkan alltså) stöder den barbariska sedan. Fast de inte borde ha någon anledning alls att försvara vad de gör inom en annan religion. SvK lyckas som sagt ha fel på nästan alla punkter...
Ja de är medlemmar av svenska kyrkan, det är sant. Någon religon utövar de inte, vi utövar inte nån religon hemma alls. Utöver mina Häxerier då. Mina barn valde inte att bli födda men jag valde att bära fram dem. Dopet för mig var en kärlekshandling för mig då och kommer därför aldrig att vara något som gör mina barn illa. Detta är en regel i allt vi gör all energi vi rör och skapar. Behöver man grubbla över saker så får man det, det leder ju tillslut fram till att man förstår att det förflutna inte går att ändra på men att jag sitter på makten om hur min nutid och framtid ska kännas. Jag har själv gått igenom många så kallade kriser och trauman. Jag ser inte detta som något dåligt utan något som fått mig att växa. En nödvändighet för min personliga utvecklin, jag kom till jorden för att lära mig. känna och uppleva.
Vist är det hemskt med allt lidande som vi människor bidrar till, men det är viktigt att se vad som är vad. Hade du varit muslim och valt att avstå omskärelsen av din som så hade du haft den möjligheten. Nu har du inte det och då är det inte ditt val Det är inte din resa.
Känner du att du vill ändra detta så får du focusens på hur du ska nå dit. Men man kan inte kontrollera andra människor och deras val i så stor utsträcknig om det inte sker under lag. Önskar du i så fall att kontrollera kyrkans lagar med regeringens lagar så är det bara att sätta kurs mot politiken!