• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Cececilia
    fancyr skrev 2024-01-24 08:51:47 följande:
    Jag haf oxå fått infon om att sluta testa när man får positivt men samtidigt tex RFSU ska ju kunna visa de två mest fertila dagarna, hur registrerar man det då? Jag har hittills bara fått en positiv dag på mina tester och dagen innan haft högt LH värde men inte positivt /peak. Efter peak har jag inte registrerat mer. 
    Men då menar de att de två följande dagarna efter första positiva är de mest fertila dagarna, eftersom ägget släpper 24-48 h efter positivt lh test 😊
  • Juliab
    Cececilia skrev 2024-01-24 08:09:16 följande:
    Du har rätt, finns ingen anledning att fortsätta egenärligen. Speciellt inte med digitala, stickorna kan man få lite mer info om när peak var så dem kan fortsätta om man vill. Men digitala visar ju bara positivt eller inte. Bara ligga med jämna mellanrum till tempökning. 😊 Märkt på cb digitala att de ger positivt snabbare än stickor. Lycka till 🤞
    Det känns surt den här månaden. Jag åkte utomlands på jobb igår. hemma igen på lördag. Vi lyckades få till det i förrgår kväll.. så jag hoppas på pigga simmare. men annars är det kört för den här cykeln :( 
  • Cececilia
    Juliab skrev 2024-01-24 11:40:32 följande:
    Det känns surt den här månaden. Jag åkte utomlands på jobb igår. hemma igen på lördag. Vi lyckades få till det i förrgår kväll.. så jag hoppas på pigga simmare. men annars är det kört för den här cykeln :( 
    Åh dålig tajming, men det kan gå 🙏  annars är snart nästa ägglossning här igen 😊 om pluset kommer några månader hit och dit kommer inte spela någon roll i slut änden 😊
  • fancyr
    Cececilia skrev 2024-01-24 09:41:27 följande:
    Men då menar de att de två följande dagarna efter första positiva är de mest fertila dagarna, eftersom ägget släpper 24-48 h efter positivt lh test 😊
    Intressant! jag Har ju fått att ägglossning skett på dagen för det första positiva LH testet. är det möjligt oxå? 
  • Cececilia
    fancyr skrev 2024-01-24 12:29:58 följande:
    Intressant! jag Har ju fått att ägglossning skett på dagen för det första positiva LH testet. är det möjligt oxå? 

Men tror det är supersvårt att generalisera. Det beror ju på vilka test man använder, hur utspädd urinen är och kan säkert skilja vid vilken nivå av lh som ägget släpps och hur snabbt lh går ut i urinen. 

Har också haft ägglosusning på första dagen av positivt på lh men det var när jag bara tog morgontest. Och har märkt att jag får först på dagen och sen närmare peak får jag starkt på morgonen också. 

• Svartahallon

Hoppas in här jag med efter mensens ankomst häromdagen. 
    Börjar denna månad tempa, annars inga ändringar i försöken. Ska dock försöka engagera sambon lite mer i detta. Han är såklart med på att vi försöker, men känner ingen stress och att det inte gör något om det blir bebis om 9 månader eller 3 år typ. Jag däremot är betydligt mer hängiven i detta efter att ha längtat i så så så många år och äntligen fått med honom på tåget haha. 

Hoppas på många plus när februari kommer! 

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
  • bebissugen91

Hoppar in i denna tråden efter att precis haft mens. Inne på 6r försöket nu och det börjar ta ordentligt på psyket ☹️ även om det inte är så jättelång tid så har jag en massa katastroftankar om att något är fel, kommer aldrig kunna ge min sambo barn osv.
    På måndag har jag bokat tid för en HSSG undersökning (äggledarspolning), detta för att kunna tillåta mig själv att slappna av lite. Vill kunna känna att jag gjort allt jag kunnat och bara låta det ha sin gång sen. Hoppas att jag under besöket kan få bekräftat att äggstockarna ser okej ut och att jag faktiskt har ägglossning. Får positiva test varje månad men har förstått att det inte är en garanti för att jag faktiskt släpper ägg. Tempa vill jag inte göra för jag kommer att bli manisk.
    Besöket kostar 4500kr men ger det mig lite svar och ro så är det värt varenda krona!

29/2, bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
  • Cececilia
    Min ägglossning vandrar lite, men tror nästa bim blir runt den 15/2. Vi har försökt få till bebis lite mer än två år nu, och haft ett missfall på vägen. I februari har det gått ett år sen missfallet och blir det inte plus lämnar vi in papper för ivf.
    Lagt undan tempen för första gången på ett år, och hoppas på mer sömn och mindre oro. Men har fortfarande Apple Watch som håller lite koll. Hoppas få se många plus i tråden 🙏
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    29/2, bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
  • Anonimato

heej, tänkte fråga här.. 
    det är första gången jag kör äl test så här? hur hade ni tolkat bilden nedan? 

• Cececilia
    Anonimato skrev 2024-01-24 21:39:10 följande:

heej, tänkte fråga här.. 
    det är första gången jag kör äl test så här? hur hade ni tolkat bilden nedan? 

//

Ser ju ut som de var positivt cd 17 😊
Svar på tråden BIM februari 2024