• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Hejkoala
    Hejkoala skrev 2024-01-27 14:24:44 följande:

Fancyr: äl är den dagen min app sa ägglossning, så dagen efter positivt äl test. fick ökning på tisdagen och sen ägglossning antagligen onsdagen :) 

lycka Till tjejer ????

Vill lägga till när jag skriver 2 och 3 tabletter så är det under en hel dag, dvs morgon o kväll samt morgon middag kväll. tog inte alla på en gång utan under dagen :) 
  • Cececilia

Har testat bisolvon utan lycka, jag tog dock bara tabletter och min sambo inga. Fick ingen större skillnad på sekret, upplever att grapefrukt gör större skillnad på det inför ÄL och är godare ☺️

• bebissugen91

På måndag ska jag göra en HSS undersökning, en spolning av livmoder och äggledare för att se så där är fri passage. Någon som gjort en sådan?

• Juliab
    bebissugen91 skrev 2024-01-27 19:43:15 följande:

På måndag ska jag göra en HSS undersökning, en spolning av livmoder och äggledare för att se så där är fri passage. Någon som gjort en sådan?

Inte gjort men vid tidsbokning av utredning så togs detta upp och kommer bokas in för mig med. 
    Har ni gjort  fertilitetsutredning eller har du ?bara? bokat in en spolning? 

• Cececilia
    Juliab skrev 2024-01-27 20:00:28 följande:

Inte gjort men vid tidsbokning av utredning så togs detta upp och kommer bokas in för mig med. 
    Har ni gjort  fertilitetsutredning eller har du ?bara? bokat in en spolning? 

Vi har också bokad, men haft ett mf så tror det är öppet . Mest för att utesluta. 
  • amiilee
    bebissugen91 skrev 2024-01-27 19:43:15 följande:

Jag gjorde i september under vår utredning! 
  • bebissugen91

Jag har bara bokat in en spolning, 4500kr landar det på men det får vara så. Vill mest utesluta att det är det som är problemet så att jag kan slappna av lite. Hur upplevde ni undersökningen? Tittar dom närmare på äggstockarna, om man har någon äggblåsa som håller på att mogna? Ska ha ägglossning 2 dagar efter spolningen nämligen. Får positiva ältest varje månad men förstått att det inte är en garanti för att man faktiskt ägglossar. Hade varit skönt att få en bekräftelse på det med. 

• amiilee
    bebissugen91 skrev 2024-01-28 08:26:42 följande:

Jag har bara bokat in en spolning, 4500kr landar det på men det får vara så. Vill mest utesluta att det är det som är problemet så att jag kan slappna av lite. Hur upplevde ni undersökningen? Tittar dom närmare på äggstockarna, om man har någon äggblåsa som håller på att mogna? Ska ha ägglossning 2 dagar efter spolningen nämligen. Får positiva ältest varje månad men förstått att det inte är en garanti för att man faktiskt ägglossar. Hade varit skönt att få en bekräftelse på det med. 

Jag gjorde i samband med min utredning och då gjorde hon vaginalt UL och såg att äggblåsorna var påväg att mogna. Men man behöver ju kolla med UL i samband med själva HSSG så det kan de säkert svara på. De hade svårt att få in slangen rätt på mig och fick göra fyra försök innan de använde en annan. Det var mest det som var jobbigt - att känna att det inte gick och man ligger ju lite utsatt position? När de väl spolade kändes det som mensvärk ungefär. Allt såg bra ut på undersökningen för min del :) 
  • nellys

Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...

• Hsim
    nellys skrev 2024-01-28 23:50:51 följande:

Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...

Längtan efter en graviditet är verkligen tuff. man blir så besviken på sin egen kropp som inte klarar av att leverera och göra vad man tänker den är skapt för. Sen varje månad gör man planer för hur det kan komma att bli om bebisen kommer det eller det datumet. Jag har lite samma jobbsituation, att den styrs massor av när jag blir gravida och när jag har en evtuell BF. Känner att det kan stressa massor också.
Svar på tråden BIM februari 2024