• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • pippi12345
    Hejkoala skrev 2024-01-26 09:18:17 följande:
    För jag haft 2 utomkved o då ligger det inte rätt så blir ?falsk gravidiet?. får kolla i v5 om de ligger rätt. Är 50/50 varje gång så därför är jag rädd! Men hoppas så att det är ett äkta positivt test 🙏🏼
    Åh förlåt 😥 då förstår jag verkligen din oro! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång ❤️
  • pippi12345

Äl+7 idag?. 🥱 kan tiden gå nå segare än vad det gör nu?. jag har redan hunnit frågat mig själv fem gånger idag om det är för tidigt att testa än 🙈 men det vet jag ju att det är så förstår inte varför jag ens tänker tanken? 
    Tappen hög, lite mjuk i ?kratern?, mycket flytningar? lite skillnad mot tidigare cykler. tidigare fått mens på dag 10-12 så egentligen borde det vara bim-3 eller -5 idag. Men att det kan visa positivt på bim -5 kanske är för dom som har 14 dagar lutealfas 🤷?♀️

• fancyr
    Hejkoala skrev 2024-01-26 06:46:02 följande:

Va tvungen att ta ett digitalt. 
    Men känns ändå falskt positivt vågar inte tro på detta. 

Stanna stanna kvar 

Grattis!!!
  • Cececilia

@pippi kan inte citera. Tror att de som tar bim-5 är när man har 14 dgr lutealfas. 
    Men om det är svårt att låta bli finns ju billiga tidiga stickor typ babyplan eller easy at home. Så gör det inte så mycket om man testar någon dag för tidigt 😊

• Nimet123

Stanna stanna kvar 

Omg grattis♥️ hoppas jag oxå får plus🙏 och alla andra som kämpar. 
  • Hejkoala
    Nimet123 skrev 2024-01-26 13:57:39 följande:
    Omg grattis♥️ hoppas jag oxå får plus🙏 och alla andra som kämpar. 

Tack! 

körde bisolvon-metoden denna månaden och det verkade fungera för oss 🙏🏼

• Anga

Stanna stanna kvar 

STORT GRATTIS!! Åh så härlig känsla! 
  • pippi12345

okej. Så då är bim-5 egentligen äl+9 om man har en lutealfas på 14dgr. Så ganska ovärt att testa före äl+9 då :)

Cececilia skrev 2024-01-26 10:47:52 följande:

@pippi kan inte citera. Tror att de som tar bim-5 är när man har 14 dgr lutealfas. 
    Men om det är svårt att låta bli finns ju billiga tidiga stickor typ babyplan eller easy at home. Så gör det inte så mycket om man testar någon dag för tidigt 

• Cececilia
    pippi12345 skrev 2024-01-26 21:46:00 följande:

okej. Så då är bim-5 egentligen äl+9 om man har en lutealfas på 14dgr. Så ganska ovärt att testa före äl+9 då :)

Tror det vanligaste är att ägget fäster dag 7-9, och sen ska ju hcg hinna bildas och ta sig till urinen. Men det kan ju fästa tidigare och då kan man ju få svaga plus 7-8 dpo också. Men ska man få ett streck man inte ska gissa på bör man nog vänta åtminstone till 9-10 dpo. Jag har bara fått ett plus i hela livet och då var vi 12 dpo och det var ganska svagt på vanliga rfsu, men ändå så att man kunde vara säker 😊
Svar på tråden BIM februari 2024