• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Bär

Idag på cd 18 fick jag ett otroligt starkt positivt på ägglossningstestet. Den har varit seg denna månad för brukar få positivt mellan dag 12-15 i vanliga fall. 
    Tempar också, så får se om tempen sjunker imorgon 😍

• Kaffetanten

ny här, 33 år och försökt bli gravid sen november. inga barn tidigare. Knappt varit gravid ngn ggn. otrolig mycket ängslighet för att jag ?inte ska kunna bli gravid?

hade smärta likt ägglossning och ett rätt så intygande positivt utfall på ägglosssningstestet den 3/1. vi hade samlag 4 gånger runt och vid ägglossning (måste bli bättre på att tracka). Har haft mkt pms senaste dagarna och idag, 2-3 dagar innan mens, så fick jag för mig att kissa på gravtest. hoppades på svagt streck. men det var verkligen ingenting. betyder det att det är negativt den här månaden? använde mig av RSFU gravtest. 

känner hopplöshet men har ändå hopp att jag ändå ska vara gravid. 

• cutepenguin
    Kaffetanten skrev 2024-01-14 16:56:53 följande:

ny här, 33 år och försökt bli gravid sen november. inga barn tidigare. Knappt varit gravid ngn ggn. otrolig mycket ängslighet för att jag ?inte ska kunna bli gravid?

hade smärta likt ägglossning och ett rätt så intygande positivt utfall på ägglosssningstestet den 3/1. vi hade samlag 4 gånger runt och vid ägglossning (måste bli bättre på att tracka). Har haft mkt pms senaste dagarna och idag, 2-3 dagar innan mens, så fick jag för mig att kissa på gravtest. hoppades på svagt streck. men det var verkligen ingenting. betyder det att det är negativt den här månaden? använde mig av RSFU gravtest. 

känner hopplöshet men har ändå hopp att jag ändå ska vara gravid. 

Behöver absolut inte vara kört den här månaden! Hur långt har du mellan ÄL och mens? Generellt sett är det få som får plus innan ÄL+10, vissa får det inte förens ÄL+14.

• Kaffetanten

Skulle säga 14 dagar! åh jag hoppas du har rätt. vad brukar ni loggföra för att hålla koll på cykeln? 

• Svartahallon
    Kaffetanten skrev 2024-01-14 18:37:31 följande:

Skulle säga 14 dagar! åh jag hoppas du har rätt. vad brukar ni loggföra för att hålla koll på cykeln? 

Jag använder Flo (man kan notera temp om man vill men har ingen koll på funktionen). Den fungerar toppen för mig. När vi började försöka så köpte jag en årsprenumeration för nån hundralapp för att kunna se alla funktioner. Men har använt Flo i långa många år innan dess och det går alldeles utmärkt att köra på gratisfunktionen. 
  • Svartahallon
    Svartahallon skrev 2024-01-14 19:03:13 följande:
    Jag använder Flo (man kan notera temp om man vill men har ingen koll på funktionen). Den fungerar toppen för mig. När vi började försöka så köpte jag en årsprenumeration för nån hundralapp för att kunna se alla funktioner. Men har använt Flo i långa många år innan dess och det går alldeles utmärkt att köra på gratisfunktionen. 
    Okej nu förstod jag kanske fel i vad du frågade efter. 
    Men de fysiska parametrarna jag loggar är bara sekret. Sen tar jag ägglossningtester när jag vet stt det närmar sig för att finjustera den prognos appen ger.

Har gjort så i många år tillsammans med kondom som preventivmetod :).

Kan tänka mig att börja tempa om jag inte plussar inom nån cykel framåt. 
  • Kaffetanten

Okej! Sekret har jag inte tänkt på tidigare men det är ju rätt lätt att notera, så tack för det! vill ha så mkt info som möjligt som du säger för att optimera kunskapen om när det faktiskt är ägglossning! men sen hoppas jag ju att jag ska slippa det, att mensen ändå inte kommer nu, som du sa :) 

• Terna

Hej igen! BIM 16/1
    Idag har jag fått en ljusljusljusrosa flytning. Kan detta vara nidblödning? Tycker det är så svårt. Är mensen tidig eller vad händer????? Har alltså 2 dagar kvar innan jag ska få mens.. om något har den brukar kunna vara någon dag sen, inte tidigare än planerat..

• Mariiiak94

Hej alla! 

detta är nu försök 6 till att bli gravid.. Enligt NC är BIM idag. Igår fick jag molnande smärta på höger sida av livmodern på ett ungefär, kom även en liten ljusrosa/brunaktig flytning när jag torkade mig efter toabesök. Idag har jag också haft molnande värk men även lite så de stålar mot ryggen.. brunaktiga flytningar idag med när jag torkat mig men även lite på bindan.. Tog graviditetstest i morse som visade negativt :( 
    ska jag se de som att detta är mensen som är påväg? brukar inte ha sådana flytningar innan mens annars. 

åh jag blir så frustrerad!! Tycker mig ha graviditetssymtom men kanske bara hjärnan som jävlas med mig..

• Ullabellan

Hej, jag är ny på forumet men suttit och följ denna tråd sen start. Sitter själv och hoppas på pluss denna månad efter ett utomkvedshavandeskap som blev ?avklarat? i oktober. beräknad mens 29/1 och skulle gärna vilja vara med på listan (vet dock inte hur man gör för att lägga till sig där). 

Håller tummarna för alla som försöker få barn att det blir ett positivt som kan leda till en frisk graviditet. 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024