• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Svartahallon

Kaffetanten:
    Ja jag förstår det helt och hållet. Har lärt mig mycket av Womensync och Vulverine. Vet att det finns mycket åsikter kring det och har själv märkt att jag sållar ut det som jag inte riktigt känner mig bekväm med eller tror på när det kommer till fertilitetsoptimering.

Men sekret är ett jättebra sätt för mig att se var jag är och hur kroppen mår. Tempat har jag gjort förut för många år sen när NC kom, det fungerade inte bra för mig då och den visade helt fel.

MariiiaK94:
    Skulle också kunna vara en implantationsblödning, om inte graviditetstest ger utslag är nog det enda du kan göra att vänta och se tyvärr :(

Ullabellan: stort lycka till! Känner att jag själv fokuserar så lätt på att bara vilja ha ett plus men det finns ju mycket som kan hända efter pluset också. Håller tummarna för många plus och friska bebisar för oss alla! 

• Kiwikiwi

Tog ett testa tidigt test idag som var helt blankt, har mens beräknas 21/1, kanske tog jag testet för tidigt? Hur hade ni andra räknat ut, 5 dagar före förväntat mens och 6 dagar innan utebliven mens, blir förvirrad.. 

• Kiwikiwi
    Ullabellan skrev 2024-01-15 06:59:44 följande:

Hej, jag är ny på forumet men suttit och följ denna tråd sen start. Sitter själv och hoppas på pluss denna månad efter ett utomkvedshavandeskap som blev ?avklarat? i oktober. beräknad mens 29/1 och skulle gärna vilja vara med på listan (vet dock inte hur man gör för att lägga till sig där). 

Håller tummarna för alla som försöker få barn att det blir ett positivt som kan leda till en frisk graviditet. 

Lycka till! Kopiera bara listan och klistra in i eget inlägg plus lägg till ditt namn 😊
  • Mariiiak94

SvartaHallon: Varierar mängden för en implantationsblödning? Sett folk kommentera deras sådana blödningar och då har dom ?bara? haft så de syns lite på pappret? Man kan se att de inte är klassisk mensblödning då färgen stannar vid rosa/brun. Och jag brukar i vanliga fall behöva byta skydd ofta då jag har riklig mens men detta är inte ens i närheten av vad jag är van vid. Tycker bara att något test borde ge utslag? Eller hur länge kan man behöva vänta? 

Mina symtomer i övrigt är:
    *Molnande värk i tjejmagen. 
    *Konstant trött & matt.
    *Plötsligt illamående som kommer lika fort som de försvinner igen. Upprepas om & om igen hela dagen.
    *Blir ledsen för de minsta lilla.
    *Känsliga bröstvårtor 

• Svartahallon

MariiiaK94:

Jag är nog inte rätt person att fråga om det, men vet att det kan variera från att synas lite lite rött en gång, till att blöda lite i flera dagar. Jag upptäckte igår att det var väldigt lite blod på pappret, jag är nu på ÄL+8. Så hoppas på att det var en implantationsblödning, men vet inte riktigt. Brukar aldrig ha mellanblödningar. Men det där kan lika gärna vara skav efter sex haha.

Låter ju verkligen som symptom, men så svårt att veta. Jag har ju också haft väldigt tidiga symptom som bara blir mer och mer men försöker hitta naturliga förklaringar för att inte bli allt för ledsen om det inte visar något. Mycket av både sina och mina symptom kan ju ha med mens och PMS att göra också. 

Hur många dagar hade du mellan ÄL och BIM?

Håller alla tummar för din skull!! 

• fancyr

Är det någon som upplevt pirr eller typ sockerdricka i livmodertrakten innan ni plussade ? 

hittade En tråd där det förekom hos många som tidigt grav tecken. jag har haft så en stund idag, det kommer och går . Är på äl+8. Har huvudvärk som kommer och går sedan igår och lite typ ish mensvärk som jag tänker kan vara vadsom. har humörsvängningar men mest väldigt känslig. började gråta häromdagen till aquaman, lite otippat haha. 

• Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-15 09:24:08 följande:

Tog ett testa tidigt test idag som var helt blankt, har mens beräknas 21/1, kanske tog jag testet för tidigt? Hur hade ni andra räknat ut, 5 dagar före förväntat mens och 6 dagar innan utebliven mens, blir förvirrad.. 

Det här 5/6 dagar utgår från en cykel med 14dagars lutealfas, alltså det man också kan benämna  9dpo. så jag brukar istället tänka att det kan ge svar från 9dpo, när hade du ägglossning? 

• Kiwikiwi
    Natalina1451 skrev 2024-01-15 12:00:19 följande:

Det här 5/6 dagar utgår från en cykel med 14dagars lutealfas, alltså det man också kan benämna  9dpo. så jag brukar istället tänka att det kan ge svar från 9dpo, när hade du ägglossning? 

Jag hade positivt (glad gubbe) den 5e januari så enligt appen troligen ägglossning den 6e januari. Vad står dpo för? ????
  • Mariiiak94

SvartaHallon: 

Håller alla tummar för din skull att den lilla blödningen kommer resultera i + ! :)

Ja allas kroppar är olika och varje graviditet är såklart individuell! Desto längre in på dagen tycker jag de känns som att blödningen ökar så är kanske mensen som kommer nu? Men ändå så himla konstigt för jag brukar aldrig få rosa/bruna blödningar innan mensen!! Kanske kroppen som spelar mig ett spratt..

Ja jag är likadan, försöker också hitta andra anledningar till varför jag mår som jag gör, för varje negativt på testerna plockar bort ens hopp om att bli gravid :( 

Mellan ÄL & BIM så beräknade den 12 dagar. Så hade BIM igår (söndag) men blödningarna började redan i lördags och håller fortfarande i sig.. :(

• Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-15 12:22:46 följande:
    Jag hade positivt (glad gubbe) den 5e januari så enligt appen troligen ägglossning den 6e januari. Vad står dpo för? ????

DPO = days post ovulation 

så då skulle jag räkna att du är 9dpo, vilket alltså är första dagen man kan testa enligt de här tidiga testerna. Men det kräver ju också att man ska ha haft implantering innan det, annars kan man inte få positivt. Så det är inte konstigt att få sitt första tidiga positiva senare än 9dpo. 

jag fick senast på 8dpo men väldigt väldigt väldigt svagt Gick inte att få med på bild. Men det var tydligare redan dagen efter, använde RFSU och Tento, tento såg man ingenting på. RFSU var bra 👌🏼

när jag plussade i somras som blev ett sent missfall så såg jag inte på 9dpo men det var där på 10dpo. då använde jag Abblo pharma men jag vet att någon här skrev att dom ger spökstreck. 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024