• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Cececilia
    fancyr skrev 2024-01-12 16:15:29 följande:
    Jag har t.o.m. läst 6-12 dagar faktiskt 😂 men vanligast mellan 6-8 dagar. 

med temp kan man se om Det blev en graviditet och om man ägglossat. doxk kan man inte se på tempen förrän 1-2 dagar innan beräknad mens om det blev en grav eller ej. Om tempen sjunker drastiskt 1-2 dagar innan mens blev det ingen grav. Om den håller sig stadigt över medeltemp blev det en graviditet 😊
    Tempen kan också gå ner först när mensen kommer eller någon dag in på mensen. Så den faller inte innan mens alla gånger 😊 
  • jenny1000

Har redan börjat bryta ihop och tänka negativa tankar om att det är helt omöjligt det här. Jag är på äl+8, bim-6. 10e försöket denna gång och kommer nog inte orka mer efter denna gång Skrikandes

• EJT
    jenny1000 skrev 2024-01-12 18:50:50 följande:

Har redan börjat bryta ihop och tänka negativa tankar om att det är helt omöjligt det här. Jag är på äl+8, bim-6. 10e försöket denna gång och kommer nog inte orka mer efter denna gång Skrikandes

Åh, jag förstår dig. Det tär på psyket att hela tiden försöka, lea på hoppet och sen bli besviken på nytt. Om man bara visste när och om det skulle ta sig (även om man liksom visste att det skulle ta tid) hade det varit så mycket enklare...
  • EJT
    fancyr skrev 2024-01-12 16:15:29 följande:
    Jag har t.o.m. läst 6-12 dagar faktiskt 😂 men vanligast mellan 6-8 dagar. 

med temp kan man se om Det blev en graviditet och om man ägglossat. doxk kan man inte se på tempen förrän 1-2 dagar innan beräknad mens om det blev en grav eller ej. Om tempen sjunker drastiskt 1-2 dagar innan mens blev det ingen grav. Om den håller sig stadigt över medeltemp blev det en graviditet 😊
    Jag har läst att snittdagen för att ägget fäster är runt dag 10 (i en vetenskaplig studie). Men jag tycker man läser olika överallt. För mig stämde det dock, jag fick nidblödning på dag 10 med min dotter. 

Jag hoppas dock att sag 6-8 är det vanliga för jag har så kort lutealfas nu så om ägget inte skulle fästa förrän dag 10 så har min mens redan kommit och sköljt ut det befruktade ägget 😝
  • Orchidee

Hej,
    Jag är 39 och försöker få en sladdis (har en 14 och en 15 åring). 
    Blev gravid på första försöket efter uttag av spiral i augusti. Det slutade i MA som upptäcktes i v10 (hjärtat hade stannat i v8).
    Min mens kom inte igång ordentligt så jag fick tabletter för det. Dag 3 på min mens i december tog jag letrozol för att få ägglossning. Enligt kalendern skulle ägglossning ske 26/12 men testerna visade endast stegring men ingen ÄL (kan ha missat testa då).
    Beräknad icke mens var igår 11 och då fick jag en ytterst lite blod när jag torkade mig. Trodde de var mens men har idag inre haft ett enda spår på mens. 
    Min mens är oregelbunden och jag vet nu inte om gårdagens rosa på toalettpapper var mens eller inte. Gravtest visar negativ
     Är det någon som har kloka råd/ tankar till mig ? 
    Jag ska ta letrozol igen och då på mensdag 3 men var det mens jag fick igår?

• Juliab
    jenny1000 skrev 2024-01-12 18:50:50 följande:

Jag känner med dig ❤️ 
    jag får samma tankar varje månad kring ÄL+10, att det aldrig kommer hända. 😔
  • Juliab

Ännu en månad av besvikelse. Mensen kom nu på morgonen. 😔

Svar på tråden BIM JANUARI 2024