• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Fjällfärd
    Juliab skrev 2024-01-12 16:06:11 följande:

Hej! Välkommen hit! 

1.5 år är lång tid. Vi får alla hålla tummarna för er 🤞🏻 

Tack! ❤️ Ja det är lång tid, men i IVF trådarna räknas man som färsking :) Försöker verkligen hålla hoppet uppe även om vi vet att chanserna är små.
  • Fjällfärd
    Lola92 skrev 2024-01-12 08:22:57 följande:
    Tog test, fattar inte att det är sant?!?
    Stort grattis!
  • Fjällfärd
    ems1991 skrev 2024-01-12 12:24:16 följande:

Är det någon som har provat något nytt denna cykel? Jag har börjat äta D vitamin och omega 3 samt dricka grapefrukt juice denna cykel. Folsyra började jag äta i november. 

Beror ju på vad det är man tänker är problemet. Vill man förbättra ägg- och/eller spermiekvalité så tar det ca 3 månader att få resultat. Jag har konstaterat låg äggreserv så vi har fokuserat på att förbättra kvalitén på både ägg och spermier.

Vi började med ytterligare kosttillskott i november. Har ätit B-komplex sedan december 2022 samt Thorne basic prenatal sedan augusti 2023. Min sambo har ätit zink i höst. Från november började vi båda med Q10, probiotika, NAC, E-vitamin, D-vitamin, magnesium och fiskleverolja. Min sambo började även med Thorne basic multivitamin 2/day och jag har även lagt till NAD+, Zink samt äter extra mycket Q10. Har tidigare ätit normalbra, men har även ändrat kosten till det bättre sedan i Oktober. Ännu mer ekologiskt, mer grönsaker och absolut inget hel/halvfabrikat som vi kunde äta ibland tidigare. Håller tummarna för att varje liten förändring kanske hjälper att putta oddsen i rätt riktning 🤞🏻
  • Fjällfärd
    Juliab skrev 2024-01-13 07:13:38 följande:

Ännu en månad av besvikelse. Mensen kom nu på morgonen. 😔

Beklagar ❤️ Det är alltid lika jobbigt.
  • Fjällfärd

Neg test med tidigt graviditetstest i morse.
    BIM 20/1 så fortfarande väldigt tidigt.

Känner inget särskilt, lite pirrande i tjejmagen och lite spända/känsliga bröst. Dock haft liknande symtom andra månader utan att jag varit gravid så lägger inte för stor vikt vid det denna gång.

• fancyr
    Fjällfärd skrev 2024-01-13 17:24:21 följande:

Neg test med tidigt graviditetstest i morse.
    BIM 20/1 så fortfarande väldigt tidigt.

Känner inget särskilt, lite pirrande i tjejmagen och lite spända/känsliga bröst. Dock haft liknande symtom andra månader utan att jag varit gravid så lägger inte för stor vikt vid det denna gång.

Eftersom du testade relativt tidigt kan det absolut ändra sig :) 
  • EmmyLO

Förstår att du är besviken ❤️ Det är så frustrerande. Stor kram
  • Sara E
    Orchidee skrev 2024-01-13 00:02:08 följande:

Hej,
    Jag är 39 och försöker få en sladdis (har en 14 och en 15 åring). 
    Blev gravid på första försöket efter uttag av spiral i augusti. Det slutade i MA som upptäcktes i v10 (hjärtat hade stannat i v8).
    Min mens kom inte igång ordentligt så jag fick tabletter för det. Dag 3 på min mens i december tog jag letrozol för att få ägglossning. Enligt kalendern skulle ägglossning ske 26/12 men testerna visade endast stegring men ingen ÄL (kan ha missat testa då).
    Beräknad icke mens var igår 11 och då fick jag en ytterst lite blod när jag torkade mig. Trodde de var mens men har idag inre haft ett enda spår på mens. 
    Min mens är oregelbunden och jag vet nu inte om gårdagens rosa på toalettpapper var mens eller inte. Gravtest visar negativ
     Är det någon som har kloka råd/ tankar till mig ? 
    Jag ska ta letrozol igen och då på mensdag 3 men var det mens jag fick igår?

Välkommen ! Jag är med 39 och försöker få en sista liten. Jag har tre stora 17,15 och 12 och så en liten på 3,5. Fick ett ma för ett år sedan och två missfall efter det. 

har inga bra tips och råd till dig Tyvärr. Hur har det gått? 

• Sara E

Beklagar ❤️
  • Sara E
    Flowerpower33 skrev 2024-01-13 08:49:57 följande:

Är på ÄL+9 men negativt graviditetstest. Började känna mig så gravid igår kväll. Fick även ömma bröst och det brukar jag inte ha inför mens. Lite blod när jag borstade tänderna vilket alltid varit ett tidigt gravtecken för mig. 

Men negativt test, vilket känns sådär eftersom symtomen isåfall bodde bero på tillräckligt höga hcg-nivåer att det ger utslag. Var helt säker på ett positivt svar. 

Så irriterande att kroppen visar så mycket symtom, om det nu är fejk. Men håller tummarna det blir positivt imorgon iallafall, kanske helt enkelt hade för utspätt urin (håller på hoppet) 😬

Jag har med symtom men negativt test. Är ju ett par dagar kvar för mig (17e) men känns på nått sett att det borde bli positivt när man har symtom. Har ALDRIG ont i brösten utom dom gångerna jag varit gravid och just nu har jag ont. Undra om det är kroppen som spelar ett spratt. Men försöker tänka positivt tills mensen visar sig 
Svar på tråden BIM JANUARI 2024