Inlägg från: Kaffetanten |Visa alla inlägg
  • Kaffetanten

BIM JANUARI 2024

ny här, 33 år och försökt bli gravid sen november. inga barn tidigare. Knappt varit gravid ngn ggn. otrolig mycket ängslighet för att jag ?inte ska kunna bli gravid?

hade smärta likt ägglossning och ett rätt så intygande positivt utfall på ägglosssningstestet den 3/1. vi hade samlag 4 gånger runt och vid ägglossning (måste bli bättre på att tracka). Har haft mkt pms senaste dagarna och idag, 2-3 dagar innan mens, så fick jag för mig att kissa på gravtest. hoppades på svagt streck. men det var verkligen ingenting. betyder det att det är negativt den här månaden? använde mig av RSFU gravtest. 

känner hopplöshet men har ändå hopp att jag ändå ska vara gravid. 

• Kaffetanten

Skulle säga 14 dagar! åh jag hoppas du har rätt. vad brukar ni loggföra för att hålla koll på cykeln? 

• Kaffetanten

Okej! Sekret har jag inte tänkt på tidigare men det är ju rätt lätt att notera, så tack för det! vill ha så mkt info som möjligt som du säger för att optimera kunskapen om när det faktiskt är ägglossning! men sen hoppas jag ju att jag ska slippa det, att mensen ändå inte kommer nu, som du sa :) 

• Kaffetanten

haha jg fattar inte hur man svarar på enskilda inlägg märker jag. Trodde att jag gjorde det! Kan inte ngn förklara hur ni gör :)? 

• Kaffetanten
    Natalina1451 skrev 2024-01-16 20:23:36 följande:

Är det någon som har koll på det här med sköldkörteln?

jag fick ju ett sent missfall i oktober och har idag tagit bla sköldkörtelprover. Bifogar mina resultat här. 

jag har aldrig haft något problem med sköldkörteln, och känner inte till det så bra. Det jag förknippar med sköldkörtelproblem är typ att man går upp i vikt och är varm/svettas, då jag har en kollega med dessa problem som hon kämpar med och behandlar. 

jag har snarare tvärtomsymptom, jag är extremt frussen och och smal. Har nog tom gått ner några extra kilon sen missfallet för det var ett par månader då jag knappt fick i mig mat. 

men det ser ju ut o vara iaf ett prov som är utanför referensvärde..

Jösses, tog mig 10000 försök innan jag fick upp valen på kugghjulen och sen också lyckades trycka på citera! haha inte Direkt mobilanpassad! 

Dina värden ser okej ut. Din läkare släpper det antingen direkt eller så tar hen om proverna om ett par månader bara för att vara säker. Men sen kan man få den typen av symtom också av hypothyreos (minskad sköldkörtel). det provet man tittar på mest är TSH, och i och med att den är normal så tror jag som sagt inte att det är ngt att oroa sig över. 

men det är tråkigt att höra att du verkar må dåligt. har du ngn att prata med om det som hänt? 

• Kaffetanten
    Natalina1451 skrev 2024-01-16 22:29:52 följande:

Tack för svar! Hoppas läkaren tycker det ser bra ut, jag ska träffa henne nästa vecka då ska vi också se om vi kan hitta den nya graviditeten och datera den. Jag googlade lite också o blev såklart extra orolig när jag såg att det kan vara dåligt för fostrets utveckling med lågt s-t4 fritt. hoppas läkaren kan ge tryggande besked där. 

jag är ett nervvrak, så fruktansvärt orolig och rädd för missfall helatiden så det enda jag gör är o springer o kollar efter blod i trosorna. har liksom en klump i halsen och tårar som bränner bakom ögonlo nästan dygnet runt. vill Bara att tiden ska gå, känner inte att jag har tillräckligt av mig själv kvar för att orka prata med någon, jag måste läka lite till innan jag kan prata högt. Jag blev erbjuden krisstöd från vårt försäkringsbolag när vi fick missfallet men jag kan inte. 

Håller tummarna att läkaren ger dig bra besked! 

usch det låter jobbigt! vad gör du för att läka? tänker på dig. 

• Kaffetanten

Vaknar 03:30, på förväntad mensdag, molande värk i magen och ljusrött blod på pappret. Känns rätt kört mig mig den här månaden. 

hur gör ni som försökt några månader för att hålla uppe hoppet? 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024