• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Anonym01082121
    jenny1000 skrev 2024-01-01 20:19:34 följande:
    Har också försökt länge. Håller på att bli galen. Väntar på ägglossning just nu som borde ske om någon dag, blir 10e försöket för oss då :( Jag provar Rosenrot denna månad. 
    Förstår dig verkligen. Världens längsta väntan. Hade ägglossning för ca4 dagar sedan .Har också rosenrot. Den fick min mens regelbunden så vågar heller inte sluta. Hade en cykel på 14-29 dagar innan sen jag fick tillbaka min mens efter första barnet så var så i ett år. Så nu har den varit regelbunden sen jag började med det :) 🙏🏼
  • Syskonförsök

Jag hann prova det mesta under all väntan och förstår frustrationen! För mig var det när jag började boosta med d vitamin som det tog sig försök två med det. Vet inte om det var grejen men kanske värt ett försök! :) sen hade jag precis varit på en solsemester den ägglossningen det tog sig så ligger säkert något i att d vitamin hjälper 👍🏼 utöver det åt jag gravid tabletter (för vanliga vitaminer och folsyra). 

har innan provat munkpeppar, rosenrot, c vitamin, inotisol, bidrottningsgele och något mer jag inte minns namnet på. Inte allt samtidigt men olika versioner. 

• Anonym01082121
    Syskonförsök skrev 2024-01-02 07:12:09 följande:

Jag hann prova det mesta under all väntan och förstår frustrationen! För mig var det när jag började boosta med d vitamin som det tog sig försök två med det. Vet inte om det var grejen men kanske värt ett försök! :) sen hade jag precis varit på en solsemester den ägglossningen det tog sig så ligger säkert något i att d vitamin hjälper 👍🏼 utöver det åt jag gravid tabletter (för vanliga vitaminer och folsyra). 

har innan provat munkpeppar, rosenrot, c vitamin, inotisol, bidrottningsgele och något mer jag inte minns namnet på. Inte allt samtidigt men olika versioner. 

Okej intressant. Har också hört om detta med dvitamin, Hur mycket extra tog du och hur länge ?🤭
  • fancyr

Läste att de som går igenom IVF rekommenderas en daglig dos på 30µg av vitamin D. 

• Syskonförsök

Körde en boost ett par dagar innan ägglossning om typ 25000 IE, Vulverine har skrivit mycket om det som ni kan läsa: jag blev tipsad i en annan familjelivtråd om just detta :)
    så ingen daglig dos utan hellre boost innan ägglossning.

Anonym01082121 skrev 2024-01-02 08:24:58 följande:
    Okej intressant. Har också hört om detta med dvitamin, Hur mycket extra tog du och hur länge ?🤭
  • Höst2023

Mensen kom idag, så uppdaterar listan med nytt datum då jag hinner med en gång till i januari😊

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket

1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    1/1 Humlisen17 2:a barnet 3:e försöket
    2/1 Rooiboste, 2:a barnet, 8:e försöket. 
    3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
    3/1 oväntadedrömmen, 2a barnet, försökt 13månader
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
    4/1 Natalina1451 4e barnet, första försöket efter sent missfall. 
    5/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    6/1 Anonimato 2:a barnet, andra försöket
    7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
    19/1 - kiwikiwi, 2a barnet, 2a försöket
    22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket
    25/1 - Embarazda, 3e barnet, 19:e försöket
    26/1 - Bär, 3:e barnet, 9:e försöket efter MF
    28/1 - Gloover, 1a barnet. 3e försöket efter MF, totalt många försök.
    29/1 - Höst2023, 1 barnet, 6e försöket 

• Anonimato

Heej,
    jag fick neg gravtest den 31/12, då var det äl+8. 
    Känns som att mens ska komma men samtidigt har jag känt så här sen äl så jag vet inte. det känns som pms men Vill ju gärna tänka positivt, det kanske var för tidigt för att testa. fick en sån jäkla värk på vänstra sidan tjejmagen idag Och känner mig väldigt varm?kanske händer det något där inne.  man kanske inte ska tappa hoppet än. 

lycka till och grattis till er som har plussat ✨

• Cececilia
    Anonimato skrev 2024-01-02 15:21:55 följande:

Heej,
    jag fick neg gravtest den 31/12, då var det äl+8. 
    Känns som att mens ska komma men samtidigt har jag känt så här sen äl så jag vet inte. det känns som pms men Vill ju gärna tänka positivt, det kanske var för tidigt för att testa. fick en sån jäkla värk på vänstra sidan tjejmagen idag Och känner mig väldigt varm?kanske händer det något där inne.  man kanske inte ska tappa hoppet än. 

lycka till och grattis till er som har plussat ✨

Det är alldeles för tidigt att ge upp hoppet! Håller tummarna att du får ett plus om några dagar 🤞🥰
  • Ovissheten

Är det nån mer som varit med om att NC och FF ger olika ägglossningsdagar och även väldigt olika coverline-värden? Blir så förvirrad och vet inte vad jag ska räkna ifrån för dag eller vilken dag BIM ska vara längre.

Svar på tråden BIM JANUARI 2024