• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • 9208

Cececilia:
    Den 29/12 tog jag ju ett visa tidigt test, man skulle ta den 4 dagar innan, men helt vitt var det🤔🤔

• Cececilia
    9208 skrev 2023-12-30 11:03:01 följande:

Cececilia:
    Den 29/12 tog jag ju ett visa tidigt test, man skulle ta den 4 dagar innan, men helt vitt var det🤔🤔

Håller tummarna att det visar om några dagar 🤞 Men det borde kanske ha visat så många dagar efter ÄL, men det är inte över förens mensen kommer. Hoppas mensen håller sig borta! 
  • 9208
    Cececilia skrev 2023-12-30 11:09:54 följande:
    Håller tummarna att det visar om några dagar 🤞 Men det borde kanske ha visat så många dagar efter ÄL, men det är inte över förens mensen kommer. Hoppas mensen håller sig borta! 
    Man blir ju jätteförvirrad, för mensen de senaste månaderna har alltid kommit 1 eller 2 dagar innan datumet som står i appen. Och sen har jag inget som tyder på att jag är gravid mer än att mensen är sen. Men klart den kan ju komma imorgon också hahha jag orkar inte. Det har aldrig varit så svårt för mig att blir gravid och jag är ju bara 31 år gammal nu, men jättekonstigt alltihopa. Jaja får väl vänta och se. Tack så mycket för svar Cececilia ❤️
  • Anni89

Jag hade ägglossning den 28 dec så bim blir 11 jan. Fick positivt äl-test redan på dagen den 25:e och hade även rikliga äl-flytningar 23-25:e, men då jag tempar också vet jag att äl skedde först den 28:e. Förra månaden fick jag positivt äl-test på äl+1, så litar inte riktigt på dom längre.. Hur som helst, nu är det bara att vänta..!

• Anni89
    9208 skrev 2023-12-30 11:01:44 följande:
    Jag tog ju inga ägglossningstester, men om jag ska följa äggvitesekret så 100 % säker. 
    Jag rekommenderar att ta äl-test och tempa för att bekräfta. Denna månad hade jag äl-flytningar 23-25 dec men äl skedde först 28 dec, så det går tyvärr inte alltid att lita på det. Men håller tummarna att ni prickat rätt och att det tagit sig 😊
  • 9208
    Anni89 skrev 2023-12-30 13:47:37 följande:
    Jag rekommenderar att ta äl-test och tempa för att bekräfta. Denna månad hade jag äl-flytningar 23-25 dec men äl skedde först 28 dec, så det går tyvärr inte alltid att lita på det. Men håller tummarna att ni prickat rätt och att det tagit sig 😊
    Tack så mycket Anni89. Men det konstiga är att jag aldrig ens lagt vikt på att kolla äl-dagen och har aldrig ändrat i flu appen, men just denna månaden så blir mensen sen och jag ändrar datum 🤣. Men jag väntar till den 1/1. Får man säkrare svar när man tar blodprov? 
  • Jossolo

Oväntadedrömmen: vad för test har du använt sig utav? Testa tidigt eller vanliga gravidtest? 😁

• fancyr
    Natalina1451 skrev 2023-12-30 10:29:03 följande:

Bim är inte förrän den 4/1 men är ju testmissbrukare. ser ni vad jag ser?  Det ser rosa ut irl, men undrar nu. Är rfsu testa tidigt kända för spökstreck? 

också tagit tento testa tidigt och där kan man skymta något men inte sådär tydligt som denna.. och de ska vara lika känsliga 😵?💫 

tagit ett vanligt testa ofta också men det är solklart negativt, men de är ju från missad mens. 

Jag skulle säga grattis 🥳😍
  • Ailicececilia

Hej! 

Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!

Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar. 

Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar.  Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.

Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor. 

Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..

Svar på tråden BIM JANUARI 2024