BIM JANUARI 2024
Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari.
Hoppas på många +++++
Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari.
Hoppas på många +++++
Skriver in mig på listan ganska sent. Har inte orkat skriva in mig tidigare då det har blivit lite psykiskt jobbigt med att känna symtom men aldrig vara gravid. Jag har BIM den 2/1. Känner symtom men vågar knappast lita på sig själv längre efter dessa månader.
1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
2/1 Rooiboste, 2:a barnet, 8:e försöket.
3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
3/1 Höst2023, 1a barnet, 5:e försöket
3/1 oväntadedrömmen, 2a barnet, försökt 13månader
4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
4/1 Natalina1451 4e barnet, första försöket efter sent missfall.
5/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket
6/1 Anonimato 2:a barnet, andra försöket
7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket
11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket.
12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
19/1 - kiwikiwi, 2a barnet, 2a försöket
22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket
25/1 - Embarazda, 3e barnet, 19:e försöket
26/1 - Bär, 3:e barnet, 9:e försöket efter MF
@ailicececilia
när jag var gravid hände det samma sak, blödde lite o fick panik. det visade sig vara väldigt normalt och så länge man inte blöder rikligt, typ en hel binda så ska man inte oroa sig. Det var vad läkarna sa, man kan inte heller göra annat än att vänta heller men för mig gick det bra. Sen fick vi avbryta graviditet längre fram men det var av andra orsaker :/
så Jag vill gärna säga grattis!
Du är solklart gravid och eftersom hormonerna ökat trots blödning är du fortfarande gravid ❤️ grattis! Det är väldigt vanligt med blödningar i början för många men när jag fick missfall 5+0 förra gången jag var gravid så var testet helt negativt dagen efter direkt, så att ditt ökar visar att du är gravid 🥰
Hej!
Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!
Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar.
Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar. Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.
Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor.
Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..
Du är solklart gravid och eftersom hormonerna ökat trots blödning är du fortfarande gravid ❤️ grattis! Det är väldigt vanligt med blödningar i början för många men när jag fick missfall 5+0 förra gången jag var gravid så var testet helt negativt dagen efter direkt, så att ditt ökar visar att du är gravid 🥰
Vad kul att se dig här syskonförsök! Hur har du det med din pågående graviditet? ☺️
Är det så? 🥹 Man kan ju knappt tro det?! Blev ju så depp när det började blöda?Jag kommer nog ta något test i veckan bara för att konfirmera ännu en gång..😅
Tack för din erfarenhet och stöd!! Nu hopps vi allt går vägen.
@anonimato
Tack så för svar!!
Man blir ju så orolig bara Blödde ju som en mens, kanske lite mindre och kortare tid... men har läst mycket om genombrottsblödningar och förstår ju att det kan vara olika där med. Men som att du säger-rikligt- är nog inte bra.. det har vart en karusell för humöret det här..först ett hejdundrande lyckorus följt av ledsamhet och besvikelse.. men jag kanske får tro på det nu ändå? Skall göra att test om några dagar för att se, hoppas att det är kvar.
Tack för att du delade med dig, lugnade mitt nervösa sinne ☺️
Vet inte om det stämmer alltid tyvärr.. Jag hade en blödning tidigt i min förra graviditet vid tiden runt BIM. Fick 3+ om än lite sent så jag trodde allt var okej, men det visade sig vara ett MA (upptäcktes i vecka 10).
Vet inte om det stämmer alltid tyvärr.. Jag hade en blödning tidigt i min förra graviditet vid tiden runt BIM. Fick 3+ om än lite sent så jag trodde allt var okej, men det visade sig vara ett MA (upptäcktes i vecka 10).
Hej!
Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!
Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar.
Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar. Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.
Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor.
Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..
det är vanligt att blöda i tidig graviditet, jag har gjort det med alla mina graviditeter och det är endast 2 av 5 som slutat i missfall.
det har varit rikliga blödningar där det känts heeelt hopplöst varje gång. Men så är inte alltid fallet, men det kan också vara ett pågående missfall. tyvärr är ett nytt test efter ett par dagar det enda sättet såhär tidigt och det är ju så jävla plågsamt o tvingas vänta jag vet. hoppas så att det här går vägen för er, hade själv ett sent missfall i oktober och det är inget man önskar På någon ❤️
Tack För era gratulationer, jah kunde inte hålla mig till imorgon så tog ett clearblue testa tidigt för o få det svart på vitt, gravid i den lilla rutan.
men det blev ett inte gravid? Fattar ingenting det togs i samma kiss hade sparat det.. och testen ska vara lika känsliga från 10 🙃
någon med erfarenhet som kan lugna mig?
är RFSUs testa tidigt kända för spökstreck?
Dom steg, fick 1-2 första gången jag testade. Sedan 2-3 och slutligen 3+, så jag trodde ju allt var normalt. Testen slog kanske över några dagar senare än vad de borde gjort, men de ökade ju trots allt så trodde absolut inte det var missfall/MA.
Hade ljusrosa blödning enbart när jag torkade mig i 2-3 dagar, och inte varje gång. När mitt MA upptäcktes i vecka 10 mätte embryot mellan vecka 4-5.