• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-12-30 21:20:44 följande:

Dom steg, fick 1-2 första gången jag testade. Sedan 2-3 och slutligen 3+, så jag trodde ju allt var normalt. Testen slog kanske över några dagar senare än vad de borde gjort, men de ökade ju trots allt så trodde absolut inte det var missfall/MA. 

Hade ljusrosa blödning enbart när jag torkade mig i 2-3 dagar, och inte varje gång. När mitt MA upptäcktes i vecka 10 mätte embryot mellan vecka 4-5. 

Vill ju tillägga att det verkar gå bra för MÅNGA som blöder tidigt i sin graviditet och att det många gånger är normalt. Ville mest påpeka att det inte alltid går bra även om testen ökar.. ❤️

• Ailicececilia

@Natalina1451 

Tack för att du delar med dig! Beklagar ditt missfall i Oktober.. jag håller med, man önskar inte sin värsta fiende det!

Har förstått att det är ganska vanligt eller iallafall inte ovanligt med blödning.

Ja, det är en pina och en plåga att gå och vänta men det är inget att göra. Bara ha is i magen. Får hoppas att det går vägen.
    Hoppas allt går bra för dig denna gången 💕

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-12-30 21:40:46 följande:

@cutepenguin 

Man kan aldrig sluta oroa sig alltså? 😑

För mig var inte ens en liten blödning något positivt, medan vissa verkar blöda varje graviditet 😅 Så känns omöjligt att veta. 

Hoppas på det bästa för dig!!! ❤️ 

• Anonym01082121
    Ailicececilia skrev 2023-12-30 16:19:11 följande:

Hej! 

Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!

Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar. 

Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar.  Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.

Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor. 

Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..

Varning för sämre nyheter:

Ville inte skrämmas och inte heller ge stora förhoppningar. Men detta med blödningar superolika. Helt omöjligt att veta. Jag gick ett missade abortion som upptäcktes i v 14. Hade fått rosa flytningar och lite rosa slem några gånger när jag torkade mig runt v 7 men det sattes inte igång. Och graviditetsstickan ökade och jag hade så mkt symptom . Aldrig känt mig så lurad. Samtidigt vet jag dem som haft "mens" i flera månader eller små blött under hela graviditeten. Det är så svårt att veta. Vänta några veckor ta ett till test se om det fortfarande står +3 behöver inte betyda så mkt heller.tyvärr..det kan ta flera veckor innan det visar negstivt på test. Boka vul är egentligen det enda bästa och som kan stilla din oro, det får man oftast bekosta själv. Hoppas på det bästa för dig och som sagt de behöver verkligen inte betyda något dåligt det kan även varit nidblödning. Som sagt så svårt att veta.
  • Juliab
    Natalina1451 skrev 2023-12-30 21:16:37 följande:
    //

Tack För era gratulationer, jah kunde inte hålla mig till imorgon så tog ett clearblue testa tidigt för o få det svart på vitt, gravid i den lilla rutan. 

men det blev ett inte gravid? Fattar ingenting det togs i samma kiss hade sparat det.. och testen ska vara lika känsliga från 10 🙃 

någon med erfarenhet som kan lugna mig? 

är RFSUs testa tidigt kända för spökstreck?

Men vad märkligt! 

jag har aldrig använt RFSU så jag vet inte tyvärr. Men jag håller tummarna för dig 🤞🏻

• Oväntadedrömmen

Jossolo: jag har köpt testa tidigt från babyplan 😊 tycker de är mest prisvärda när man är en testmissbrukare. Jag har hört att vissa inte gillar dem på grund av spökstreck, men under mina 13månader med otagliga test har jag inte fått ett enda spökstreck.

• Syskonförsök

Åh så mysigt att bli igenkänd ändå💕 allt är bra, vecka 18 och har RUL 4 januari. Börjat känna sparkar nu🥹 

Jag är helt övertygad om att du är gravid och håller alla tummar att de går bra nu hela vägen ❤️ men ett test till om en vecka och se om de slår om är absolut skönt. Jag testade till testen inte kunde bli mer starka bara för att försöka se om allt var som det skulle efter jag har ett missfall. 

lite till er alla: det är snart er tur tjejer ❤️🌟 jag hängde i dessa forum länge och följer er alla fortfarande Och hejar. För er som inte vet min resa plussade jag försök 11 bara för att få missfall kort efter men sedan plus på försök 16 och det plusset växer just nu i magen. Det tar tid ibland men oftast kommer det till slut! 

Ailicececilia skrev 2023-12-30 19:16:47 följande:

Vad kul att se dig här syskonförsök! Hur har du det med din pågående graviditet? ☺️

Är det så? 🥹 Man kan ju knappt tro det?! Blev ju så depp när det började blöda?Jag kommer nog ta något test i veckan bara för att konfirmera ännu en gång..😅 
    Tack för din erfarenhet och stöd!! Nu hopps vi allt går vägen.

• Syskonförsök

Läste nu igenom om era erfarenheter om MA. Jag har aldrig haft ett MA så i min värld var ökade test lika med graviditet. jag håller tummarna så att det stämmer i det här fallet ❤️ 

• Natalina1451

Imorse slog det över till gravid, så verkar som att RFSU hade riktiga streck ändå, tog ett till RfsU imorse också och det var starkare än igår 🙏 
    även en vanlig teststicka från apotea hade ett svagt streck idag, det kom inte me dop bilden dock men såhär ser det ut nu 
Svar på tråden BIM JANUARI 2024