• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Gloover

Annons
    VISIT PIEMONTE

På jakt efter drömsemestern? Missa inte denna pärla i alperna

1 350 km av backar, över 50 skidorter, 14 snöparker, förstklassiga hotell och bergstoppar med alpina vyer och läckra smaker. Dröm inte om din semester! Piemonte. En oväntad upplevelse.

Läs mer

I FÖRRGÅR 21:51
    Nyhet! Gilla foruminlägg

Nu kan du anonymt gilla och ogilla inlägg i forumet. Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång.

AILICECECILIA SKREV 2023-12-30 21:40:46 FÖLJANDE:

@cutepenguin 

Man kan aldrig sluta oroa sig alltså? 😑

För mig var inte ens en liten blödning något positivt, medan vissa verkar blöda varje graviditet 😅 Så känns omöjligt att veta. 

Hoppas på det bästa för dig!!! ❤️ 

Anonym­010821­21
    I FÖRRGÅR 21:52
    Nyhet! Gilla foruminlägg

Nu kan du anonymt gilla och ogilla inlägg i forumet. Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång.

AILICECECILIA SKREV 2023-12-30 16:19:11 FÖLJANDE:

Hej! 

Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!

Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar. 

Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar.  Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.

Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor. 

Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..

Varning för sämre nyheter:

Ville inte skrämmas och inte heller ge stora förhoppningar. Men detta med blödningar superolika. Helt omöjligt att veta. Jag gick ett missade abortion som upptäcktes i v 14. Hade fått rosa flytningar och lite rosa slem några gånger när jag torkade mig runt v 7 men det sattes inte igång. Och graviditetsstickan ökade och jag hade så mkt symptom . Aldrig känt mig så lurad. Samtidigt vet jag dem som haft "mens" i flera månader eller små blött under hela graviditeten. Det är så svårt att veta. Vänta några veckor ta ett till test se om det fortfarande står +3 behöver inte betyda så mkt heller.tyvärr..det kan ta flera veckor innan det visar negstivt på test. Boka vul är egentligen det enda bästa och som kan stilla din oro, det får man oftast bekosta själv. Hoppas på det bästa för dig och som sagt de behöver verkligen inte betyda något dåligt det kan även varit nidblödning. Som sagt så svårt att veta.

I FÖRRGÅR 22:13
    +1
    Nyhet! Gilla foruminlägg

NATALINA1451 SKREV 2023-12-30 21:16:37 FÖLJANDE:
    //

Tack För era gratulationer, jah kunde inte hålla mig till imorgon så tog ett clearblue testa tidigt för o få det svart på vitt, gravid i den lilla rutan. 

men det blev ett inte gravid? Fattar ingenting det togs i samma kiss hade sparat det.. och testen ska vara lika känsliga från 10 🙃 

någon med erfarenhet som kan lugna mig? 

är RFSUs testa tidigt kända för spökstreck?

Men vad märkligt! 

jag har aldrig använt RFSU så jag vet inte tyvärr. Men jag håller tummarna för dig 🤞🏻

Nyhet! Gilla foruminlägg

Jossolo: jag har köpt testa tidigt från babyplan 😊 tycker de är mest prisvärda när man är en testmissbrukare. Jag har hört att vissa inte gillar dem på grund av spökstreck, men under mina 13månader med otagliga test har jag inte fått ett enda spökstreck.

Nyhet! Gilla foruminlägg

Åh så mysigt att bli igenkänd ändå💕 allt är bra, vecka 18 och har RUL 4 januari. Börjat känna sparkar nu🥹 

Jag är helt övertygad om att du är gravid och håller alla tummar att de går bra nu hela vägen ❤️ men ett test till om en vecka och se om de slår om är absolut skönt. Jag testade till testen inte kunde bli mer starka bara för att försöka se om allt var som det skulle efter jag har ett missfall. 

lite till er alla: det är snart er tur tjejer ❤️🌟 jag hängde i dessa forum länge och följer er alla fortfarande Och hejar. För er som inte vet min resa plussade jag försök 11 bara för att få missfall kort efter men sedan plus på försök 16 och det plusset växer just nu i magen. Det tar tid ibland men oftast kommer det till slut! 

AILICECECILIA SKREV 2023-12-30 19:16:47 FÖLJANDE:

Vad kul att se dig här syskonförsök! Hur har du det med din pågående graviditet? ☺️

Är det så? 🥹 Man kan ju knappt tro det?! Blev ju så depp när det började blöda?Jag kommer nog ta något test i veckan bara för att konfirmera ännu en gång..😅 
    Tack för din erfarenhet och stöd!! Nu hopps vi allt går vägen.

Nyhet! Gilla foruminlägg

Läste nu igenom om era erfarenheter om MA. Jag har aldrig haft ett MA så i min värld var ökade test lika med graviditet. jag håller tummarna så att det stämmer i det här fallet ❤️ 

Nyhet! Gilla foruminlägg

Imorse slog det över till gravid, så verkar som att RFSU hade riktiga streck ändå, tog ett till RfsU imorse också och det var starkare än igår 🙏 
    även en vanlig teststicka från apotea hade ett svagt streck idag, det kom inte me dop bilden dock men såhär ser det ut nu 

+1
    Nyhet! Gilla foruminlägg

NATALINA1451 SKREV 2023-12-31 10:53:51 FÖLJANDE:
    Imorse slog det över till gravid, så verkar som att RFSU hade riktiga streck ändå, tog ett till RfsU imorse också och det var starkare än igår 🙏 
    även en vanlig teststicka från apotea hade ett svagt streck idag, det kom inte me dop bilden dock men såhär ser det ut nu 
    Grattis 🌷

+1
    Nyhet! Gilla foruminlägg

Grattis❤️❤️

NATALINA1451 SKREV 2023-12-31 10:53:51 FÖLJANDE:
    //

IGÅR 11:38
    Nyhet! Gilla foruminlägg

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    1/1 Humlisen17 2:a barnet 3:e försöket
    2/1 Rooiboste, 2:a barnet, 8:e försöket. 
    3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
    3/1 Höst2023, 1a barnet, 5:e försöket 
    3/1 oväntadedrömmen, 2a barnet, försökt 13månader
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
    4/1 Natalina1451 4e barnet, första försöket efter sent missfall. 
    5/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    6/1 Anonimato 2:a barnet, andra försöket
    7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
    19/1 - kiwikiwi, 2a barnet, 2a försöket
    22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket
    25/1 - Embarazda, 3e barnet, 19:e försöket
    26/1 - Bär, 3:e barnet, 9:e försöket efter MF
    28/1 - Gloover, 1a barnet. 3e försöket efter MF, totalt många försök.

Hej! Igår kom mensen så nu kör vi igång med ytterliggare en månad. Än finns det hopp om bebis 2024. Jag är 26år gammal och försöker bli gravid med vårt första barn. I november hade jag ett väldigt tidigt missfall.

Jag använder natural cycles. Däremot så överväger jag att sluta med det och ta en paus i det här. Det är så oerhört påfrestande att försöka månad efter månad. Vi får se hur vi gör. Vårt sexliv klarar iaf inte av att ha tvångsmässigt sex varannan dag den här månaden. Så det blir lite mer chill nu (ska försöka iaf).
  • Hejkoala

Nu blev jag ju väldigt nojig för läste i en grupp på fb där man kan va med om man är gravid men även om man försöker.. att man inte ens ska dricka 0,5% ?alkoholfritt vin? när man försöker blir gravid. Jag drog i mig nästan 3/4 flaska igår. Är på bim-8.. dvs ägglossning har redan skett o allt. Har jag sabbat alla chanser denna månad pga ?alkoholfritt? vin igår? 

• Anga
    Hejkoala skrev 2024-01-01 11:05:32 följande:

Nu blev jag ju väldigt nojig för läste i en grupp på fb där man kan va med om man är gravid men även om man försöker.. att man inte ens ska dricka 0,5% ?alkoholfritt vin? när man försöker blir gravid. Jag drog i mig nästan 3/4 flaska igår. Är på bim-8.. dvs ägglossning har redan skett o allt. Har jag sabbat alla chanser denna månad pga ?alkoholfritt? vin igår? 

Jag blev gravid på bröllopsnatten med första barnet och drack i princip flera glas varje kväll på vår smekmånad i 3 veckor och plussade när vi kom hem. med andra barnet blev jag gravid på första försöket och drack några glas en tjejkväll mellan ÄL och BIM innan jag plussa. så nej, skulle inte säga att det påverkar något. Man måste väl få fortsätta leva lite i Väntan på + 

• pippi12345

jag lever som vanligt och har alltid gjort tills jag fått pluss på stickan.  Har fått två barn under tiden som jag druckit men såklart slutat när Jag fått plus flera dagar innan bim

Hejkoala skrev 2024-01-01 11:05:32 följande:

• 9208

Hej tjejer!
    Jag tog ett test idag igen, helt blankt😢. Vet verkligen inte vad som händer med min kropp. Är jag gravid eller är jag inte gravid?? Var är mensen då??
    Blir helt tokig. 

• JagheterKarolina
    9208 skrev 2024-01-01 14:12:15 följande:

Hej tjejer!
    Jag tog ett test idag igen, helt blankt😢. Vet verkligen inte vad som händer med min kropp. Är jag gravid eller är jag inte gravid?? Var är mensen då??
    Blir helt tokig. 

jag undrar samma , testade negativt i morse och hade ägglossning 16 dec 😕

• 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 14:32:23 följande:

jag undrar samma , testade negativt i morse och hade ägglossning 16 dec 😕

Ja alltså jag förstår ingenting och ändå har jag 3 barn vilka jag testat posivit på när mensen varit sen??? 
  • 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 14:39:59 följande:

Jag har ett barn testade också positivt samma dag jag väntade mensen. 🧐

Läste att vissa inte plussat förrens 1 eller 2 veckor efter missad mens. Men man ska väl inte behöva vänta så länge?
    Vad ska du göra? Känner du dig gravid, några symptom? Eller känner du att mensen är på väg?
    Jag har inga symptom överhuvudtaget varken på det ena eller det andra 🤔🤔
  • ems1991

Hej tjejer! Jag gör er gärna sällskap då vi har börjat på försök till ett syskon. Bim är 5/1. Så lång väntan mellan ägglossning och Bim. Men jag känner samma sak nu som när jag väntade dottern men så svårt det där ifall man inbillar sig. Tänkte börja testa imorgon bitti Glad

Svar på tråden BIM JANUARI 2024