• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Cececilia
    Natalina1451 skrev 2024-01-03 19:58:01 följande:

Jag plussade ju den 30/12 och har såklart testat sen dess, men tycker knappt det äkar något 😩 är såå rädd för att det ska vara en kemisk 😵?💫 men det känns ju som att det borde vara tvärt om omöjligt med kemisk när man plussar så tidigt.. 
    usch, Bim är imorgon och jag är typ 100 på att jag kommer få mens när jag sätter mig på toan på morgonen

I början är ju inte ökningen så tydlig även om hcg ökar som det ska. Ta test med två dagar mellanrum efter bim så ser du lättare om det ökar 🤞 håller tummarna att det stannar!
  • Jossolo

bim på lördag. Testade negativt med clearblue ultra tidigt igår. Och i morse så kom det lite rött på pappret när ja torka mig. Börja om på nytt då :(

• Cececilia
    Jossolo skrev 2024-01-03 21:27:33 följande:

bim på lördag. Testade negativt med clearblue ultra tidigt igår. Och i morse så kom det lite rött på pappret när ja torka mig. Börja om på nytt då :(

Håller tummarna för nidblödning 🤞 kämns tidigt för spotting om bim är på lördag 🙃
  • nellys
    Jossolo skrev 2024-01-03 21:27:33 följande:

Har du haft någon mer blödning? Med mitt första barn fick jag en nidblödning, en liten blödning några dagar innan BIM. Håller tummarna att det är det! 

Jag testade negativt idag på BIM -1. Ska ta test imorgon bitti på BIM. Kommer bli så besviken ändå om mensen kommer, har liksom haft en annan känsla denna cykel, inte lika mycket pms som vanligt och bara en känsla att mensen inte kommer komma. Så kommer ju tyvärr bli ännu mer besviken om den dyker uppRynkar på näsan
  • Jossolo
    nellys skrev 2024-01-04 00:40:17 följande:
    Har du haft någon mer blödning? Med mitt första barn fick jag en nidblödning, en liten blödning några dagar innan BIM. Håller tummarna att det är det! 

Jag testade negativt idag på BIM -1. Ska ta test imorgon bitti på BIM. Kommer bli så besviken ändå om mensen kommer, har liksom haft en annan känsla denna cykel, inte lika mycket pms som vanligt och bara en känsla att mensen inte kommer komma. Så kommer ju tyvärr bli ännu mer besviken om den dyker uppRynkar på näsan
    Nä det var bara igår. Inget alls idag 😕 hoppas det är det, men tvivlar då jag tagit ett gravtest ultratidigt som visa negativt 😅 
    hoppas du plussar i morgon😍😍 🤞🏻🤞🏻
  • Cececilia
    Jossolo skrev 2024-01-04 06:45:36 följande:

Cececilia: man kan ju hoppas att det är det! Inte haft något mer blödning:)

Håller tummarna! Då kanske pluset kommer om någon dag 🤞
  • nellys
    Jossolo skrev 2024-01-04 06:44:50 följande:
    Nä det var bara igår. Inget alls idag 😕 hoppas det är det, men tvivlar då jag tagit ett gravtest ultratidigt som visa negativt 😅 
    hoppas du plussar i morgon😍😍 🤞🏻🤞🏻
    Åh men det är ju lovande ändå! Jag har kompisar som inte plussat på testa tidigt men sen plussat efter BIM. 

Jag fick mens imorseRynkar på näsan känns så hopplöst. Är visserligen bara fjärde försöket (tror jag, iaf sen jag slutade amma) men jag har ju egentligen försökt i ett år om man räknar från att min mens kom till efter förra förlossningen. Att jag tror jag inte kunnat bli gravid pga amningen tidigare är ju bara min egen gissning. Och även om det inte varit möjligt så har vi ju i mitt huvud försökt i ett år, så börjar kännas tufft att det inte blivit något änRynkar på näsan ska börja med D-vitamin och kanske prova rosenrot ockå. Tänker att D-vitamin känns logiskt eftersom många blir gravida på semestern (har jag hört). Någon här som provat rosenrot?? 
  • Natalina1451

det röda är RFSU (4/1), det under är från 3/1 och det sista från 2/1

Okej BIM idag, ingen mens. Men plusset blir inte starkare.. det syns precis på ett vanligt graviditetstest har sånna stickor men det har varit lika synligt de senaste 3 dagarna på de testen som är från 25. så inte ultraridiga test utan det är både apoteas stickor och imorse bytte jag till RFSUs testa ofta för mina från apotea tog slut igår.. 

• Juliab
    Jossolo skrev 2024-01-04 06:45:36 följande:

Cececilia: man kan ju hoppas att det är det! Inte haft något mer blödning:)

Spännande! Håller tummarna!
Svar på tråden BIM JANUARI 2024