Inlägg från: Ailicececilia |Visa alla inlägg
  • Ailicececilia

BIM JANUARI 2024

Hej! 

Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!

Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar. 

Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar.  Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.

Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor. 

Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..

• Ailicececilia
    Syskonförsök skrev 2023-12-30 18:35:51 följande:

Du är solklart gravid och eftersom hormonerna ökat trots blödning är du fortfarande gravid ❤️ grattis! Det är väldigt vanligt med blödningar i början för många men när jag fick missfall 5+0 förra gången jag var gravid så var testet helt negativt dagen efter direkt, så att ditt ökar visar att du är gravid 🥰

Vad kul att se dig här syskonförsök! Hur har du det med din pågående graviditet? ☺️

Är det så? 🥹 Man kan ju knappt tro det?! Blev ju så depp när det började blöda?Jag kommer nog ta något test i veckan bara för att konfirmera ännu en gång..😅 
    Tack för din erfarenhet och stöd!! Nu hopps vi allt går vägen.

• Ailicececilia

@anonimato 

Tack så för svar!! 

Man blir ju så orolig bara Blödde ju som en mens, kanske lite mindre och kortare tid... men har läst mycket om genombrottsblödningar och förstår ju att det kan vara olika där med. Men som att du säger-rikligt- är nog inte bra.. det har vart en karusell för humöret det här..först ett hejdundrande lyckorus följt av ledsamhet och besvikelse.. men jag kanske får tro på det nu ändå? Skall göra att test om några dagar för att se, hoppas att det är kvar. 

Tack för att du delade med dig, lugnade mitt nervösa sinne ☺️

• Ailicececilia
    cutepenguin skrev 2023-12-30 20:28:29 följande:

Vet inte om det stämmer alltid tyvärr.. Jag hade en blödning tidigt i min förra graviditet vid tiden runt BIM. Fick 3+ om än lite sent så jag trodde allt var okej, men det visade sig vara ett MA (upptäcktes i vecka 10). 

Men steg dina hcg-nivåer då eller testade du bara en gång? Vad för slags blödning hade du?
  • Ailicececilia

@Natalina1451 

Tack för att du delar med dig! Beklagar ditt missfall i Oktober.. jag håller med, man önskar inte sin värsta fiende det!

Har förstått att det är ganska vanligt eller iallafall inte ovanligt med blödning.

Ja, det är en pina och en plåga att gå och vänta men det är inget att göra. Bara ha is i magen. Får hoppas att det går vägen.
    Hoppas allt går bra för dig denna gången 💕

• Ailicececilia

Vad härligt @syskonförsök!! Ja, dig känner jag allt igen! Du är så hjälpsam och svarar till alla ☺️
    Så härligt att det blev er tur!!

Så mysigt!! Och spännande med RUL! Skall ni ta reda på könet eller har du is i magen? Så kul för dig!!

Ja, jag hopps verkligen det! Det hade vart en dröm som blev sann 🥰 
    Jag får ta det lugnt och ta det som det kommer. Men fortsätter det stiga får jag göra ett VUL, kan inte släppa det @cutepenguin sa. 

Hoppas du får en riktigt härlig nyårsafton

Svar på tråden BIM JANUARI 2024