• 9208

BIM JANUARI 2024

Hej tjejer!
    Behöver er hjälp. 
    Det är så här att vi har först med bebis nummer 4 i ca. 5 mån nu. Varje månad har jag haft en cykel på 24-27 dagar. Denna månaden stod det först att mensen skulle komma den 28/12 men då jag ändrade ägglossningdatumet från den 13/12 till den 16/12 så ändrades också datumet för mensen till den 30/12 alltså idag och med en cykel på 29 dagar. Men det är såhär att jag fortfarande inte fått någon mens men jag tog också ett graviditetestest igår som visade neg. Vad är det som händer denna månaden, någon som har en förklaring?
    Tack på förhand 

• 9208

Natalia1451:
    Jag kan definitivt se två streck, grattis☺️

• 9208
    Cececilia skrev 2023-12-30 10:59:06 följande:

@Natalina grattis! Kommer nog synas på fler test om några dagar 🥳

@9208 testa att ta ett tidigt test snart igen om inte mensen kommer 😊 hur säker är du på din ÄL dag? 

Jag tog ju inga ägglossningstester, men om jag ska följa äggvitesekret så 100 % säker. 
  • 9208

Cececilia:
    Den 29/12 tog jag ju ett visa tidigt test, man skulle ta den 4 dagar innan, men helt vitt var det🤔🤔

• 9208
    Cececilia skrev 2023-12-30 11:09:54 följande:
    Håller tummarna att det visar om några dagar 🤞 Men det borde kanske ha visat så många dagar efter ÄL, men det är inte över förens mensen kommer. Hoppas mensen håller sig borta! 
    Man blir ju jätteförvirrad, för mensen de senaste månaderna har alltid kommit 1 eller 2 dagar innan datumet som står i appen. Och sen har jag inget som tyder på att jag är gravid mer än att mensen är sen. Men klart den kan ju komma imorgon också hahha jag orkar inte. Det har aldrig varit så svårt för mig att blir gravid och jag är ju bara 31 år gammal nu, men jättekonstigt alltihopa. Jaja får väl vänta och se. Tack så mycket för svar Cececilia ❤️
  • 9208
    Anni89 skrev 2023-12-30 13:47:37 följande:
    Jag rekommenderar att ta äl-test och tempa för att bekräfta. Denna månad hade jag äl-flytningar 23-25 dec men äl skedde först 28 dec, så det går tyvärr inte alltid att lita på det. Men håller tummarna att ni prickat rätt och att det tagit sig 😊
    Tack så mycket Anni89. Men det konstiga är att jag aldrig ens lagt vikt på att kolla äl-dagen och har aldrig ändrat i flu appen, men just denna månaden så blir mensen sen och jag ändrar datum 🤣. Men jag väntar till den 1/1. Får man säkrare svar när man tar blodprov? 
  • 9208

Hej tjejer!
    Jag tog ett test idag igen, helt blankt😢. Vet verkligen inte vad som händer med min kropp. Är jag gravid eller är jag inte gravid?? Var är mensen då??
    Blir helt tokig. 

• 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 14:32:23 följande:

jag undrar samma , testade negativt i morse och hade ägglossning 16 dec 😕

Ja alltså jag förstår ingenting och ändå har jag 3 barn vilka jag testat posivit på när mensen varit sen??? 
  • 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 14:39:59 följande:

Jag har ett barn testade också positivt samma dag jag väntade mensen. 🧐

Läste att vissa inte plussat förrens 1 eller 2 veckor efter missad mens. Men man ska väl inte behöva vänta så länge?
    Vad ska du göra? Känner du dig gravid, några symptom? Eller känner du att mensen är på väg?
    Jag har inga symptom överhuvudtaget varken på det ena eller det andra 🤔🤔
  • 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 14:52:23 följande:

Jag har både tagit clearblue testa tidigt och ett sånt med veckoindikator.. men om det är 1-2 v efter missad mens hur räknar man då efter ägglossning? är lite osäker på min BIM men det ska väl vara ca 14 dagar efter ägglossning? 

jag tycker man borde fått resultat nu, har mått illa och precis som vid förra graviditeten reagerat på kaffe att det smakar beskt.. känt lite ?mensvärk? så den kanske är Påväg.

får väl avvkata ta ett nytt test när det gått tre veckor efter ägglossning om mensen inte kommer så klart sen funderar jag på ringa mödravården, hur resonerar du? 

tycker jag redan borde ha fått någon indikator på stickan om jag vad gravid känns ju sent 15 dagar efter ägglossning 😒😢

Ja men precis det känns ju jätteunderligt att inte få ett plus nu när mensen är så sen och med tanke på att den alltid varit punktlig iaf de senaste 5 månaderna?
    Jag funderar på att avvakta till efter det gått 1 vecka då är man i v.6 så kanske man kan göra ett Vul för att se om något är där, detta ifall inte mensen kommer dvs. 
  • 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 15:48:37 följande:

Verkligen! 🤔 underligt! Ja tre veckor efter ägglossning eller beräknad mens? Eller hur sen är mensen då? 

vill ju så klart ha ett plus men annars mens så man iaf kan ställa sig in på nästa ägglossning?. 

Det blir ju 3 veckor efter ägglossning och 1 vecka utebliven mens. 
    Jag känner exakt samma, orkar inte med denna ovissheten. Och att det är första månaden på 5 månader det krånglar så. 
  • 9208
    JagheterKarolina skrev 2024-01-01 16:58:42 följande:
    Nej men konstigt om du haft regelbunden mens i 5 månader? jag har bara haft en mens sen jag slutade amma? men tagit ägglossningstest som gav utslag 🧐

sååå
    segt att avvakta ännu en vecka som denna tid från ägglossning inte varit tillräckligt påfrestande 😩 
    Ellerhur väldigt påfrestande, man vill ju baaaraaa veta😌
Svar på tråden BIM JANUARI 2024