• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

Sola13 skrev 2024-06-04 05:17:57 följande:

Fick se ett fint embryo med tickande hjärta förra veckan (då v 8+2), det var helt underbart och det vackraste jag sett ❤️ har dock fortfarande bara väldigt lätta gravidsymtom vilket alltid oroar mig, känner mig fortsatt så otroligt rädd att något ska gå snett igen (fått MA tidigare) så försöker ta dag för dag, kub blir i början av juli och bara längtar dit! 

Åh jaaaaa vad underbart- grattisHjärtaSolig
    Det finns inget bättre!
    Den enda gången vi gått så långt att vi faktiskt fick se hjärtslag, så gick det också hela vägen fram (vår helt perfekta son som nu är 4 årSolig)
    Håller alla tummar att det går som smort fram till kub och sen också förstås!
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-05 06:32:56 följande:

Glömde skriva, lycka till i dag! 😍 och kul att vi nu är tre som ruvar samtidigt. Du är bara tre dagar efter mig och Linneawookie 😊

Jaaaa jag instämmer, lycka tillHjärtaGlad
  • LinneaWookie
    MarieJonsson skrev 2024-06-06 23:33:28 följande:
    Dessa spöken i huvudet, här har jag legat ikväll och oroat mig över att jag INTE känner någon värk i magen eftersom jag borde göra det vid implementation - medan du samtidigt sitter någon annanstans och oroar dig för den värken som jag saknar. 

Värk eller inte värk kan verkligen betyda vad som helst i det här skedet - ooooolidlig väntan. Avis på er nu som kommer kunna testa några dagar innan mig, och jag håller verkligen alla tummar för er och för lyckliga besked!
    Ja men EXAKT! Allt man känner kan ju i princip tolkas som symtom och man skulle förmodligen inte tänkt på det alls om man inte planerade/försökte bli gravid och så mycket stod på spel.
    Sen är det så svårt att veta vad som är symtom från progisarna och vad som är "riktiga" symtom.
    Jag är på RD7 och har i ett par dagar varit sjukt hungrig hela tiden och ömma bröst/uppsvälld men de två sista grejerna uppstår ju av Cyclogest också så det är sjukt svårt.
    Hungrig blir jag ofta ändå men det är på en annan nivå nu. Är även lite trögare i magen vilket aldrig brukar hända.
    När jag var tidigt gravid med min son hösten 2019 var jag dum nog att inte skriva ner/dokumentera mina tidiga symtom så jag minns ingenting haha fy tusan!
  • LinneaWookie
    Jagälskarsommaren skrev 2024-06-07 10:06:49 följande:

Hej, 
    Har haft mitt första äggplock igår! 

Det fick ut 7 ägg. Jag blev lite orolig att det var så lite, men läkaren försökte intala mig att det är  bra antal och att det är kvaliten som spelar roll. 

Har fått prel datum för återföring imorgon och ifall de vill flytta på datumet  till dag 5, kommer jag få ett samtal idag/ imorgon bitti.

Är så orolig att inga ägg kommer bli befruktade. Man vet ju inte i förväg vad man har för äggkvalite. Läkaren sa dock att det sker ganska sällan och oftast får man minst 1 fin embryo. 

Dela gärna med er av era solskenshistorier! 

Det kommer gå så bra Hjärta Jag hade jättemånga äggblåsor denna gång men fick bara ut 6 st ägg varav 3 befruktades, så det är nog inte alls så ovanligt. Så länge man får minst 1 befruktat så kan det ju räcka liksom. Min son som nu är 4, var också ett av 3 embryon och det var ett riktigt guldägg bevisligen såSolig
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-08 08:16:43 följande:

Nu är vi ganska många som ruvar 😊

Ska vi göra en lista på när vi har testdag?
    Jag kan börja så får dem som vill fylla på vart efter ❤️

EFW Testdag 16/6 

LinneaWookie testdag 16/6{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-08 16:24:33 följande:
    EFW Testdag 16/6
    LinneaWookie Testdag 16/6
    MarieJonsson Testdag 18/6
    AliciaNN Testdag 25/6

Fixade till listan Flört
    Perfekt Skrattande
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-09 15:40:36 följande:

Jag läste i min journal och där står det återföring av embryo dag 6. Dem odlade embryot hela dag 5 eftersom det var långsamt att gå över till blastocyst-stadiet och frös det på dag 6, men jag trodde att det kallades dag 5 ändå pga. stadiet embryot är i. Det här kanske mest låter snurrigt och inte spelar det någon större roll heller, men det känns nu som att jag genast kom en dag närmare resultatet av den här ruvningen haha Skrattande

Hur såg era embryon ut vid återföringen? Vårat visade de i mikroskopet som en ring med moderkakaceller runt omkring och en mörk röra i mitten som de sa var själva fostret.

Tar ni andra Cyclogest eller liknande? Har läst om många som inte gör det i naturlig cykel. Jag tar vaginalt sen 2 dagar efter pos. ÄL.

Mitt var bara ett 2-dagars så det var inte lika utvecklat, men det måste varit härligt att få se ett så "stort" embryo Solig

Jag tar Cyclogest men de har bara ordinerat det från kvällen samma dag som återförandet, inte innan. Har funderat lite på varför, men kommer inte fram till något. Har sett att de flesta (?) här inne börjar ta flera dagar innan, men de har inte sagt något om det till mig, inte tidigare gånger heller. 
  • LinneaWookie

Jag tar också 2 ggr per dag.
    Har tagit det varje gång oberoende av om det är ET eller FET (Lutinus 2019 och Cyclogest 2023/2024)

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-10 06:38:35 följande:
    Fick för mig att testa i dag 😅 tog min enda sticka och efter en minut så var det två streck 😭 Tog ett digitalt för att veta säkert. Är äl +12 i dag och 14 dagar efter ovitrelle. Och just nu är jag gravid 🥰 
    OMG GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FörvånadHjärta
  • LinneaWookie

Jag blev så inspirerad av dig EFW och kunde inte hålla mig längre. Har känt mig sjukt hungrig (mer än vanligt) och var lite smått illamående igår vilket jag aldrig är vanligtvis....Och.....!!!!!

HjärtaJag kan inte tro det!!!!!!!

Svar på tråden IVF/ICSI 2024